Revolucija pri pogonu
Ampera na trg električnih vozil vnaša nekaj pomembnih novosti ali bolje rečeno izničuje osnovne pomanjkljivosti električnega pogona. Govora je o omejenem dosegu, ki v električnem načinu iz dveh elektromotorjev, osnovnega 111-kilovatnega (proizvede tudi 370 Nm navora) in dodatnega t. i. generatorja, ki zmore 55 kW moči, znaša med 40 in 80 kilometri. Po potrebi pa se vklopi še 1,4-litrski bencinski motor ecotec, ki v povezavi s 35-litrskim rezervoarjem doseg poveča na dobrih 500 kilometrov.
Posebnost pogonskega sklopa je v njegovi kompleksnosti in predvsem delovanju, saj bencinski motor z močjo 63 kilovatov nikoli neposredno ne poganja pogonske (prednje) osi, v dveh od štirih načinov pogona pa poganja vedno le generator, ki nato prek konverterja poganja prednji kolesni par. Realne emisije, ki jih ampera tako dosega, znašajo 40 gramov CO2 na kilometer, če upoštevamo potrebe večine evropskih voznikov, ki dnevno prevozijo razdalje, krajše od 60 kilometrov, pa so emisije lahko, če vozilo iz omrežja črpa energijo, ki je pridobljena ekološko neoporečno, tudi popolnoma nične.
Elektromotorja energijo črpata iz sklopa litij-ionskih baterij, ki jih sestavlja 288 celic, ki skupaj zmorejo 360 voltov in jeziček na tehtnici premaknejo navzgor za 198 kilogramov. Polnjenje poteka preko "navadne" 230-voltne vtičnice, pri 16-amperski napetosti traja štiri ure, pri manjši, recimo 10 amperov, pa se poveča na približno šest ur. Sklop baterij ima tudi posebno funkcijo tekočinskega hlajenja, kjer se hladilna tekočina pomika po celicah, ki so oblikovane v obliki črke T in so v sredinskem tunelu med potniki in na prehodu iz potniškega v prtljažni prostor. Tam so po besedah Oplovih inženirjev tudi najbolj varne in najmanj vplivajo na vožnjo ali bolje rečeno lego na cesti vozila. Slednjemu je bil namreč prav tako namenjen velik poudarek, saj se ampera dobro pelje in je v ovinkih kljub dolžini 4,5 metra tudi dovolj agilno vozilo.
Pogonski sklop s stališča voznika omogoča štiri režime delovanja. Poleg načina normal je tu še način sport, kjer sistem prilagodi občutljivost stopalke za plin in delovanje pogonskega sklopa, vožnji skozi področja z večjimi vzponi in padci je namenjen način mountain, kjer sistem vzdržuje 40 odstotno napolnjenost baterij, način hold pa ne glede na kapaciteto baterij preklopi na vožnjo z bencinskim motorjem, s tem pa se doseg električnega motorja ohranja na trenutek ko uporabnik tega dejansko potrebuje. Ta način je namenjen za vožnjo v mestih, v katerega vstop v center je možen le z vozili na električni pogon, do tam pa bi tega v celoti porabili.
Garancija osem let ali 160 tisoč kilometrov
Velik napredek naprej je bil narejen tudi pri garanciji, saj opel na pogonski sklop in baterije nudi osem letno garancijo ali na 160 tisoč prevoženih kilometrov. Inženirji peri oplu pa so povedali, da bi ta zlahka trajala tudi 10 let ali 240 tisoč prevoženih kilometrov.
Menjalnik za optimalno delovanje z kompleksnim pogonom prav tako zelo zapleten v osnovi pa gre za planetni menjalnik, ki deluje po principu CVT brezstopenjskega menjalnika. Kar je najbolj pomembno pri tem pa je, da voznik ne razloči v katerem režimu delovanja in na kakšen način vozi, saj je delovanje vedno na moč podobno, pri vožnji z range extenderjem pa sistem vrtljaje drži v območju, kjer je motor ob zadostnem navoru tudi čim manj slišen. Doseganju čim nižjih emisij sta prirejena tudi električno ojačan sistem servo krmiljenja in zavorni sistem, ki s pomočjo regeneracije zavorne energijo kinetično energijo spreminja v električno.
Kljub temu pa ampera ponuja dovolj prostora štirim odraslim osebam, ki lahko na pot vedno vzamejo tudi 310 litrov prtljage, s podiranjem sedežev pa prostor naraste na 1.005 litrsko prostornino. Problem tako ni pri centimetrih ampak kilogramih, saj nosilnost ampere znaša le slabih 300 kilogramov, natančneje 268. To pa je za potrebe štiričlanske družine, (pre)malo.
Drugače gledano paje potniška kabina zasnovana moderno in modno. Osrednjo vlogo sta zavzela dva 10 palčna zaslona, na katerih se izpisujejo vsi za voznika in ostale potnike ključni podatki o delovanju voznika. Tisti na sredinski konzoli je tudi občutljiv na dotik pod njim pa je ravno takšna konzola, ki nadomešča klasična stikala. Velik poudarek, kot rečeno je bil namenjen tudi informiranju voznika o varčnosti njegove vožnje, saj se skozi več menijev vozniku prikazujejo različni podatki o tem kako vozi in kako naj bi vozil, da bi avto dosegel čim manjše emisije oziroma bi bil električni doseg čim večji.
V Sloveniji junija, za najmanj 42.900 evrov
Kar se tiče opremskih paketov in serijske opreme, je za sedaj znano bolj malo, bo pa osnovni model vseboval vso opremo, ki je standard v tem velikostnem razredu, kar pomeni serijskih ESC in ostale varnostne sistem ter klimatsko napravo in recimo tempomat. Bolje opremljene različice pa bodo opremljene še z usnjenim oblazinjenjem, ogrevanimi sedeži, navigacijsko napravo in kamero za vzvratno vožnjo. Po želji kupca pa tudi z zmogljivim avdio sistemom Bose, ki za delovanje porabi le 50 odstotkov energije kot podobni sistemi.
Vse super in prav, vendar ta range extender potroši 7l na 100km, kar pa ni najbolj ekološki podatek...