Duster je v le treh letih postal zaščitni znamk znamke Dacia. Po svetu si ga je omislilo že skoraj pol milijona voznikov, pri nas 1.500. Kar 60 odstotkov slovenskih kupcev izbere dizelski agregat in štirikolesni pogon. Slednjega smo preizkusili na terenskem poligonu, a več o tem ob koncu članka.
Na prvi vožnji smo preizkusili tudi novi turbobencinski agregat. Več o tem tukaj.
Le lepotni popravki zunanjosti
Na zunaj bistvenih sprememb ni doživel, bolj lepotne, kot je predrugačena sredinska maska in žarometi z dvojno optiko, drugačni so tudi novi žarometi zadaj, nova so 16 palčna platišča, izpušno cev so oblekli v krom, na strešne nosilce so zaradi pustolovskega vtisa nalepili nalepke z napisom duster.
Na avtocesti ne bodo več bolela ušesa
Popolnoma je spremenjena notranjost, ki je dobila bolj suvovsko podobo. Električna stikala za odpiranje stekel so iz sredine premestili na vrata, voznik lahko s tipko zaklene vsa vrata. Sedeži so polnjeni z novo, bolj udobno peno, potovalni računalnik z višjo stopnjo opreme prikazuje zunanjo temperaturo, polica v prtljažniku je zdaj trda. Vožnja je zaradi tempomata na avtocesti manj stresna, zaradi doplačljivega multimedijskega sistema Media Nav s podporo navigacije se ne boste več izgubili. Velik korak naprej je bil narejen na področju zvočne izolacije. Nova je pregrada med motorjem in potniškim prostorom, zapolnili so prazne prostore v sami karoseriji.
Tudi na plin
Pomembna novost je serijski ESC, serijske so tudi štiri zračne blazine. Paketi opreme ostajajo trije, motorna ponudba se je razširila za turbobencinski motor z 92 kilovati moči (povprečna poraba 6,3 litra , 205 Nm navora pri 2.000 vrtljajih v minuti), ki moč na cesto prenaša s pomočjo šeststopenjskega ročnega menjalnika. V kombinaciji z obstoječim 1,6 litrskim bencinskim motorjem prihaja tovarniška različica na plin (LPG), ki stane 13.300 evrov. Pri Dacii obljubljajo, da bodo serijske vgradnje na plin deležni prav vsi modeli v paleti.
Na poligonu
4x4 model smo preizkusili na poligonu. Pri dusterju lahko sistem samodejno razporeja navora na posamezno os (največ v razmerju 50:50), voznik pa lahko s pomočjo vrtljivega gumba na dnu sredinske plošče tudi sam preklaplja med pogoni. 2 WD mu v normalnih pogojih omogoča pogon na prednji kolesni par, v bolj zahtevnih pogojih (sneg, led) ali pa vožnji izven utrjenih poti lahko voznik izbere pogon 4x4, ki navor razporeja na kolo z najboljšim oprijemom, pri strmejšem vzpenjanju lahko voznik s pomočjo elektronska zapore zapre sredinski diferencial, kar nam je v praksi omogočilo vzpon tudi na zelo strmih terenih. Zaradi 21 centimetrske oddaljenosti od tal prepreka niso niti blato, ali globoke luže, umazan ni bil niti prostor pod motornim pokrovom. Strme vzpone in spuste so poleg dvignjenega podvozja zagotovili z nadpovprečnim vstopnim kotom (29,3 stopinje) in še večjim izstopnim kotom (34,9 stopinje). Terenski vožnji so prilagodili tudi prvo prestavo ročnega menjalnika, tako, da pri“plezanju“ ni treba več posegati po drugi prestavi. Če boste veliko na terenu, velja s seznama dodatkov izbrati sprednjo kromirano zaščito (bull bar) in dodatno stopnico pri izstopanju iz vrat, da ne umažete hlač ali čevljev.
4x4 najmanj 12.300 evrov
Cene tudi po medgeneracijski prenovi in novostih ostajajo enake. Najcenejši duster z osnovno opremo, 77 kilovatnim bencinskim motorjem in 4x2 pogonom stane 10.300 evrov, štirikolesni pogon nakup podraži za dva tisočaka. Osnovni dizel s 66 kilovati moči in pogonom na dve kolesi stane najmanj 13.700 evrov. Štirikolesni pogon je na voljo z zmogljivejšim 80 kilovatnim dizelskim agregatom in stane najmanj 16.600 evrov.