Avto
24 ogledov

Prah za dusterjem se še ne bo polegel

Dacia duster
1/17
Andrej Leban
Terenske sposobnosti je prenovljeni dacia duster nadgradil z novo tehnologijo in nekaj varnosti.

"S 4x4 pogoni imam veliko izkušenj, saj sem licenciran inštruktor in je šlo skozi moje roke že ogromno avtov. Kateri je najboljši? Ne smem govoriti o drugih znamkah, saj sem tukaj danes v službi Dacie. Lahko pa vam zatrdim, da po mojih izkušnjah tako zmogljivega 4x4 pogona za takšno ceno pri drugih znamkah ne boste našli," mi je stran od oči svojega šefa med vožnjo čez kamelje grbine, po strmih vzdolžnih in prečnih klančinah ter med brodenjem preko kanala z najmanj pol metra globoko vodo zaupal moj francoski usmerjevalec.

Besede, ob katerih se velja zamisliti, še posebej ker je dacia duster po medgeneracijski prenovi odpravil bistvene slabosti, ki so šle v nos uporabnikom. Obenem zmore lahko precej več kot suvovski "softiči", pri katerih je važen le videz. Treba je vendarle tudi priznati, da je pri avtomobilu takšnega cenovnega razreda in robatosti precej manj pomislekov in strahu pred poškodbami, ko pot prekriža "nepredvidena" situacija.

Pri Dacii doslej takšne pozornosti medgeneracijski prenovi svojega modela še niso posvetili. A duster je najuspešnejši model znamke, zaradi razširjenosti po svetu prodajno denimo prekaša renault megana in druge težkokategornike. V le treh dneh od pojava na trgu so jih prodali skoraj pol milijona, kar je za suve lep rezultat. Pri nas ima 40-odstotni delež v celotni prodaji znamke in zaseda četrto mesto v svojem segmentu.

Ob blagih oblikovnih popravkih zunanjosti je zaradi kratkih previsov in dvignjenosti od tal še vedno zelo primeren za vožnjo zunaj asfalta, tudi v različici zgolj 4x2, ki je pri Slovencih po prodaji približno enako priljubljena kot bolj zmogljiva 4x4 izpeljanka. Obenem je 4,3-metra dolg avtomobil veliko pridobil na agilnosti, saj ga lahko žene močni 1,2-litrski motor TCe. Ker pa skupaj s 4x4 pogonom kombinacija ne bi ustrezala ekološkim standardom, je tako kot pri šibkejšem dizlu motor na voljo le kot 4x2. Zanimivo je na ruskem trgu duster v ponudbi tudi z dvolitrskim bencinarjem in avtomatskim menjalnikom, a tu gre za specifiko trga.

Zunanjost

Prednji del ima novo masko z bolj izrazitimi režami za zrak in potezami glavnih žarometov. Tudi zadnja svetila so z nekaj triki pridobila na izraznosti, a so ostala enakih oblik. Avto ostaja 20,5 centimetra nad tlemi in zaradi na skrajne konce potisnjenih koles omogoča velike vstopne in izstopne kote, hkrati pa je to porok za notranjo prostornost. Za več individualizacije sta na voljo dva dva nova paketa dodatkov: "aventure" in off-road", slednji zanimivo s cevnim "bull-barom", ki bo homologiran tudi za slovenske ceste. 

Notranjost

Največje spremembe se tičejo izboljšanja počutja. "Sedaj je v avtomobilu pri 130 km/h hrupa toliko, kot ga je bilo pred prenovo pri 90 km/h," trdijo v tovarni. "Imamo novo pregradno steno met motorjem in kabino, v vratih je veliko več izolacije. Občutek pritrjuje tem besedam. Kovinski pok ob zapiranju vrat je preteklosti, duster pa je postal avtomobil, v katerem je mogoče normalno govoriti in poslušati avdio napravo. In to kakšno, saj je duster po zgledu novih dacii dobil media nav infotainment, preveden v slovenščino. Romuni so stikala za električno gnana stekla končno preselili tja, kamor sodijo, torej na vrata, pozabili so le še na tisto za uravnavanje ogledal, ki je še vedno skrita nekje pod ročno zavoro.

Vožnja

Klasičnemu 1,6-litrskemu bencinarju s 77 kilovati (kW) se je premierno pri daciah pridružil 1,2-litrski turbo z 92 kW moči, a le v različici 4x2; med krajšim druženjem se je izkazal z prožnostjo, poraba pa je po pričakovanjih lahko kar visoka. Znana 1,5-litrska dizla imata 66 ali 81 kW, menjalniki ostajajo zgolj ročni, razen pri šibkejšemu bencinarju 4x2 so vsi šeststopenjski. 4x4 različici imata kakih 30 litrov manjši prtljažnik, menjalnik pri obeh pa ima izrazito kratko prvo prestavo, s pomočjo katere so odpravili nujo po dodatnih pomagalih za vožnjo strmo navzgor ali navzdol. Upravljanje 4x4 pogona je Nissanove šole, deluje v treh režimih, ki jih voznik izbira prek vrtljivega gumba, za najbolj zahtevne terene elektronska zapora sredinskega diferenciala moč razporeja po sistemu 50:50.

Vrednost

Duster naj bi ohranil oznako cenovno zelo ugodnega suva. Uvoznik obljublja, da bodo cene, ki bodo znane konec novembra ob prihodu prenovljenega dusterja na naš trg, ostala takorekoč enake dosedanjim, ki se pričnejo pri 10.300 evrih. Čeprav cene za Slovenijo še niso potrjene, naj bi ob zdaj serijskem ESC in štirih blazinah ostale na isti ravni, torej od 10.300 evrov. 4x4 pogon je dražji za dva tisočaka, osnovni opremski paketi pa so štirje. Ali bo pri nas na voljo tudi najbogatejši, ki smo ga vozili na francoski predstavitvi in se je kitil z usnjem in ogrevanimi sedeži (!), bo treba še počakati.

 

Duster je zaradi visokega sedenje, 475-litrskega prtljažnika (4x2) in prilične notranje prostornosti ne samo avto za lovce, temveč tudi za starejše in vse, ki zaradi življenja v višjih predelih države ali vikenda potrebujejo zanesljivo sredstvo za vožnjo navkeber. Da naj bi vse funkcioniralo, zagotavlja triletna garancija, preizkušena tehnologija in kar nekaj neodvisnih strokovnih pohval (tudi nemških) glede oceni rabljenih dusterjev.

Bolj kot kadarkoli duster načenja tudi dilemo, koliko je res treba zapraviti za sposoben avto. Francoska policija si je z množično nabavo dusterjev denimo že odgovorila na to vprašanje, medtem ko so zanimivo pri nas pri iskanju avta za zdravnika na terenu na nedavnem razpisu odkrito favorizirali skoraj deset tisočakov dražjega golfa 4motion. Zakaj že?

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.