Avto
5291 ogledov

Z enim imenom smo dobili kar tri modele

Novi kia niro
1/12
Kia
Kia niro druge generacije je kot hibrid, priključni hibrid in baterijski avto zdaj na voljo tudi pri nas.

Niro ni ravno pogost avto na naših cestah, čeprav je bil prvič predstavljen že pred šestimi leti. Medtem ko gre za tretji najbolj prodajan model korejske znamke na evropskih trgih za sportagom in ceedom ter je s tem pravzaprav uspešnica, je pri nas precej bolj v ozadju. Vzrokov je več. 

Uvoznik in distributer ima z drugo generacijo večje, a glede na tržno situacijo in stopnjo elektrifikacije pri nas še vedno realistične ambicije. Predvsem poudarja tehnično moderno zasnovo avta, ki bo pomemben adut pri novih kupcih.

Nova generacija nira je postavljena na posodobljeno platformo K3, ki omogoča uporabo tako za vozila z elektrificiranim kot povsem električnim pogonom. Glede strukture in trdnosti pomeni korak naprej od prve generacije, hkrati je avto zdaj tudi večji. V dolžino je zrasel za dobrih šest centimetrov, tako da meri 4,42 metra. Kia niro je tudi višji in širši, podaljšali so medosje. 

Pri zunanjosti kia niro precej bolj igra na čustva, o čemer pričajo številni domiselni detajli, na primer oblika prednjih in zadnjih svetil, ali pa možnost C stebrička v kontrastni barvi. Vseh barv zunanjosti je devet, kar je v današnjih časih kar lepa številka. Z oplatami spodnjega dela in koles pa križanec še vedno ohranja tudi stik s svetom suvov, pa čeprav je pogon vedno le prednji.

Kakšna je zaključna podoba notranjosti, zavisi delno od stopnje opreme, je pa osnova oblikovana v skladu z novo filozofijo znamke, ki smo jo najprej videli pri trenutnem paradnem konju EV6. Najvišji dve od štirih opreme sta tako opolnomočena s "supervision"  digitalno ploščo, ki jo sestavljata dva 12,3-palčna zaslona - voznikov in sredinski. Prvi dve opremi imata še standardne merilnike in manjši sredinski zaslon. Linije na armaturni plošči so precej bolj ravne in "lahke", retro obliko volana smo videli že v EV6. Na sredini je večnamenski upravljalnik s kombinacijo fizičnih tipk in dveh izmenjljivih kategorij tipk, kar je uvedel že sportage.

Zanimiv detajl imata naslonjali prednjih sedežev, ki sta oblikovani tako, da ju je mogoče izkoristiti kot obešalnik suknjiča ali nosilec za torbe. 

Prtljažnik je s 475 litri zanimivo največji pri električni različici, saj so v njej dodatno izkoristili manko rezervoarja. Poleg tega ima še prednji prtljažnik z 20 litri, namenjen kablovju. Hibrid ima 451 litrov prtljažnika, za priključni hibrid pa zaradi večje baterije ostane 348 litrov prostora.

Novi kia niro | Avtor: Kia Kia

Niro je torej na voljo s tremi tipi pogona. Hibrid HEV kot osnovo uporablja 1,6-litrski bencinski motor in električni motor s skupno močjo 103,7 kW (141 KM). Prenos moči je prek izboljšanega šeststopenjskega DCT menjalnika brez vzvratne prestave. Za premikanje nazaj namreč skrbi elektromotor. 

Priključni hibrid niro PHEV je tehnično zelo podoben, le da ima precej močnejši elektromotor ter skupno 134 kW (183 KM) moči. Baterija ima kapaciteto 11,1 kW in lahko avto potiska brez uporabe bencina do 65 kilometrov daleč. Polnjenje je prek Typ2 vtiča. Zanimiva posebnost pri priključnem hibridu je funkcija "zelene cone", ko avto glede na vozne navade ali vstavljene lokacije samodejno preklopi zgolj na električni pogon, na primer v bližini doma, v središču mesta ...

Novi kia niro | Avtor: Kia Kia

Zelo zanimiv pa je tudi povsem električni niro EV. Ima 64,8 kWh baterijo, elektromotor s 150 kW (204 KM) pa je tipa s trajnimi magneti. Razen vstopne opreme je sistem opremljen s toplotno črpalko. Maksimalno DC polnjenje poteka z 72 kW, z AC tokom pa pri 11 kW. Doseg po WLTP je 460 kilometrov, kar v realnih slovenskih razmerah pomeni okoli 400 kilometrov. Ohranja tudi sposobnost vleke prikolic, nanj je mogoče prilopiti 300-kilogramsko nezavrto prikolico in do 750 kilogramov z zaviralno napravo. 

Uporabna "piknik" posebnost je tudi možnost priklopa zunanjih električnih naprav na avtomobilovo baterijo. Pozna funkcijo predpriprave na polnjenje, ko ob napotitivi do električne polnilnice prek vgrajene navigacije avto vzpostavi temperaturo baterije na raven, ki bo omogočila najbolj optimalno polnjenjenje z novo energijo.

Novi kia niro | Avtor: Kia Kia

Kia niro je sodobna glede asistenčnih sistemov. Veliko jih je na voljo že serijsko, kot eden zanimivih je opozorilo na promet pri izstopanju potnikov. Za serijska LED glavna žarometa je treba poseči po tretji in četrti opremi, pri najbogatejši opremi je standarden že tudi 10-palčni HUD projekcijski zaslon na vetrobransko steklo.

Napredni paket asistenčnih sistemov vsebuje pametni prilagodljivi tempomat, asistenco za vožnjo po avtocesti z nadzorom hitrosti glede na zavoje. Prvič so pri Kii vgradili tudi sistem za preprečevanje oziroma zmanjševanje posledic čelnega trka. Med opcijami je vožnja z daljincem naprej-nazaj, če bi komu prišla prav.

Kia Niro | Avtor: Kia Kia
Kia Niro | Avtor: Kia Kia

Pričakovano je najbolj ugodno postavljen s ceno hibridni kia niro. Njegova cena se začne pri 30.199 evrov. Najdražji GT-line paket opreme je pri hibridu vreden 37.499 evrov. 

Priključni hibrid je na voljo le z opremo GT-line, zato je tudi cena temu primerna pri 43.999 evrih. V Sloveniji je sicer zanimanja za PHEV avte malo, saj ni državnih spodbud zanje. 

Električni niro je prav tako na voljo v štirih opremah, začne se pri 42.799 evrih, zaključi pa pri 51.299 evrih.

Pri nas naj bi letos našli okoli sto kupcev za vse tri različice, od tega bo največ hibridov in nekaj manj električnih, medtem ko bodo priključne hibride dobavljali le po naročilu.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.