Yeti je tisti Škodin model, ki je v zadnjih letih najbolj toplo presenetil. Pri svojih 4,2 metra dolžine ponuja obilico vsestranskosti, zelo dobro lego na cesti in tudi možnost spogledovanja z neutrjenimi potmi, še posebej v 4x4 različici, ki je pri Slovencih kar popularna. Po svetu so jih od leta 2009 prodali okoli 270.000, kar je v segmentu križancev zelo lep rezultat.
S prenovo so samozavestni Čehi svojo ponudbo še razširili, saj poleg klasičnega yetija ponujajo njegovo "outdoor" izpeljanko. Razlikuje se predvsem po nekaterih oblikovnih posebnostih, kot so črne obrobe blatnikov in srebrna ogledala, razlika je tudi v slabih 200 evrih doplačila. V osnovi pa sta obe različici enako zmogljivi in obe od tal dvignjeni 18 centimetrov.
Nadgrajen z sodobnimi pripomočki
A če začnemo na začetku, prenova je yetiju vdihnila nekaj novih vidnih in manj vidnih sprememb. Med najbolj opaznimi so prav gotovo predvsem nova maska motorja z odslej enovitimi žarometi in opcijskimi LED in tudi biksenonskimi lučmi. Zadnji del sledi "kubističnemu" videzu vseh zadnjih škod, tudi tu so nekoliko predrugačena svetila, v najbogatejši opremi svetijo v LED tehnologiji. Seveda so novi tudi logotipi znamke.
Pri motorjih bistvenih novosti ni, avto poganjajo štirje dizelski in trije bencinski motorji s prostorninami od 1,2 do 2,0 litra in z močjo od 77 do 125 kilovatov. Vsi delujejo s pomočjo turbine. Ročna menjalnika imata pet ali šest stopenj, na voljo je tudi DSG menjalnik s šestimi ali sedmimi stopnjami.
.
Opcijski 4x4 pogon (+2000 €) je prenovljen, odslej avtomatsko prenašanje moči med kolesa opravlja Haldex sklopka pete generacije, katere prednost je predvsem lažja izvedba. Za zelo zahtevne uporabnike pride prav dodatno ojačano podvozje in poseben gumb na armaturki, s katerim avtomobil prilagodi delovanje elektronskih sistemov vožnje po terenu, denimo vožnji navkeber ali navdzol ter preko večjih lukenj.
Uvoznik predvideva, da bo leta 2014 Slovencem prodal nekaj čez 300 vozil, od tega bo slabih 60 odstotkov dizlov. Zelo se zanaša na svoja dva produkta financiranja nakupa. Sistema plačevanja enega odstotka mesečne anuitete se tako poslužuje že polovica vseh privatnih kupcev. Drug model pa je sistem polovičke, po katerem se kupec čez 3 leta odloči, ali bo plačal preostalo polovico kupnine, ali pa bo avto zamenjal.
Konkurenca med križanci je te dni zelo ostra. Kia sportage, hyundai ix35, nissan qashqai, suzuki SX4 S-cross … Pri uvozniku pravijo, da jim je pri cenah uspel še poseben dosežek, saj je novi yeti od starejšega v povprečju cenejši in precej bolje opremljen.
Avtomatska klima v drugem, bluetooth v tretjem
Osnovna oprema active je tako v primerjavi s prejšnjo cenejša za 550 evrov (od 16.444 evrov), a ima poleg klimatske naprave, hlajenega prostora pred sovoznikom, potovalnega računalnika, strešnih nosilcev in radia po novem denimo tudi 6 zračnih blazin, naslonjalo za roke in stranske letve. Oprema ambition je cenejša za 250 evrov (od 18.763), med drugim pa že pozna avtomatsko dvopodročno klimo, tempomat in prenosno LED svetilko, že od prej pa so tu zadnji parkirni senzorji, nekaj usnja, alu platišča idr. 1,6-litrski dizel z opremo ambition stane 21.580 evrov.
Oprema elegance za isto ceno kot prej sedaj pozna biksenonske žaromete, LED zadnje luči, ogrevanje sedežev, bluetooth, asistenta za speljevanje … Tu je še prestižna oprema L&K, kupec pa se lahko odloči avtomobil individualizirati tudi z nekaterimi drugimi paketi, denimo paketom sport. Najdražji yeti po ceniku (outdoor, L&K, TDI 125 kW 4x4 DSG) sicer stane 33.348 evrov.
Vse lepo in prav, le cena je pri tem Yetiju vse prej kot dostojna. Za takšen denar lahko kupiš marsikaj večjega, terensko zmogljivejšega in v smislu opreme bogatejšega. Pa naj bo to hyundai IX35 ali pa kia sportage, ki ima… ...prikaži več za povrh dvakrat daljšo garancijo od te škode.