Avto
10 ogledov

Yaris za 11.380 evrov prevetril razred

Toyota yaris
1/33
Žurnal24 main
Tretja generacija yarisa je že na voljo slovenskim kupcem. Čeprav se začetna cena malčka začne šele pri 11.380 evrih, je že v osnovnem paketu veliko varnosti in udobja. Kot prvi v razredu in za dostopno ceno uvaja internetne storitve v avtomobilu.

5,5 milijona primerkov yarisa so po svetu prodali v prvih dveh generacijah. Še posebej Evropejci so cenili zanesljivost in varnost, yaris pa sedaj korak vštric konkurentom stopa še z videzom. Ta je s puščičastim sprednjim delom, zadnjimi trikotnimi lučmi in detajli precej bolj markanten od predhodnika.

Več centimetrov, manj prilagodljiv

Z dolžino 3,885 metra sicer ostaja med manjšimi avtomobili B-segmenta, a je vseeno z desetimi centimetri prirastka (pri petvratni različici) konkretno zrasel, pri čemer je sedaj več prostora za potnike. Medtem ko je širina ostala enaka, je avto za dva centimetra nižji, od tod tudi ugodni količnik zračnega upora 0,28.

Marsikomu ne bo všeč, da nova generacija izgublja premično zadnjo klop, a Japonci se sklicujejo na izkušnje uporabnikov, da so se vzvoda za premik le zelo redko dotaknili. Je pa sedaj prekrivalo 286-litrskega prtljažnika trdo in zato uporabnejše. Velik preskok naprej je tudi v ergonomiji in občutku za volanom. Delovni prostor druge generacije je bil milo rečeno pust, sedaj pa so merilnike znova preselili pred voznika, popolnoma nov je volan, osrednja konzola z okroglimi stikali za upravljanje temperature pa je veliko bolj razgibana. Že paket opreme sol prinaša mehkejšo plastiko in 6,1-palčni na dotik občutljivi barvni zaslon infotainmenta touch, ki služi tudi kot zaslon vzvratne kamere. Evropejski konkurenti, zgledujte se.

Paket touch&go ga nadgradi z navigacijsko napravo in dostopom do nekaterih internetnih funkcij, kot so google maps, cestne kamere in določene appse, kot je vremenska napoved. Prek zaslona in bluetooth povezave je mogoče pošiljati in sprejemati tudi SMS-sporočila. Vse skupaj v doplačilu stane po našem mnenju dostopnih 450 evrov, ne pozabite pa na višji račun na mobilnem telefonu.

Še najmanj novosti je yaris deležen glede pogona, tako ostaja v ponudbi že znani, a še vedno sveži trojček, sestavljen iz 1,0- (55 kW) in 1,33-litrskega (73 kW) bencinarja ter 1,4-litrskega (66 kW) dizla, za doplačilo je pri močnejšem bencinarju na voljo tudi brezstopenjski menjalnik. Kombinirana poraba se giblje med 3,9 in 5,4 litra goriva, izpusti pa med 104 in 123 gramov CO2 na kilometer.

Znani motorji, bogati paketi

Osnovni paketi so štirje Že pri osnovnem (luna) je standardnih sedem zračnih blazin, ESC, ročna klimatska naprava, upravljanje radia na volanu, tudi po globini nastavljiv volan … Sol doda usnje na volanu in prestavni ročici, 15-palčna platišča, merilnik vrtljajev, touch sistem in kamero za vzvratno vožnjo ter olepšave zunanjosti in notranjosti. Samodejna klimatska naprava pride v paketu style s sredinskim naslonom, meglenkami, svetlejšo notranjostjo ... Za paket sport pa je rezervirano športno podvozje in športni detajli ter 16-palčna platišča. Dodatno uvoznik ponuja še osem podpaketov, s katerimi je mogoče vsakega yarisa prilagoditi vašemu okusu.

Vstopna cena za trivratnega yarisa z 1,0-litrskim motorjem in opremo luna je 11.380 evrov, dodatni par vrat je dražji za 520 evrov, dizelska različica pa se prične pri 14.270 evrov. Najbolj prodajan bo po napovedih uvoznika petvratni yaris z 1,33-litrskim motorjem in že konkretno bogato opremo sol. Cena zanj je postavljena na 13.300 evrov. V letu 2012 nameravajo v Sloveniji prodati 800 yarisov.

Komentarjev 1
  • Bizgec 19:19 12.oktober 2011.

    Yaris ni dolg 3,38 metra, ampak 3,885 (iz uradnega prospekta).