Avto
1507 ogledov

VW Caddy vozniško ni touran, je pa cenejši in zelo uporaben

Volkswagen caddy
1/27
Saša Despot
Potniškim različicam dostavnih vozil do sedaj pogosto ni uspelo prikritih svojih "tovornih" korenin. Pri potniški različici Volkswagnovega caddyja je že drugače. Deluje precej "avtomobilsko", ne daje ravno občutka, da gre za terensko vozilo, je še bolj praktičen od klasičnih enoprostorcev, s paketom trendline izgleda atraktivno, pa tudi pelje se zelo spodobno.

Kmalu zatem, ko je konkurenca osvežila svojo ponudbo, Renault kangooja, Fiat dobloja, Citroën pa berlinga, so pri Volkswagnu predstavili četrto generacjio caddyja - svojega najbolje prodajanega modela iz gospodarskega programa.

Tretja generacija po 11 letih na trgu ni bila več konkurenčna, potniške različice lahkih dostavnih vozil pa so v zadnjih letih naredile ogromen preskok, predvsem v udobju, izolaciji potovalnega prostora in naprednih tehnologijah, tako varnostnih kot pri pripomočkih, ki vozniku olajšajo vožnjo in jo naredijo varnejšo.

Volkswagen caddy | Avtor: Saša Despot Saša Despot
To niso več vozila, ki bi jih kupovali le malarji ali keramičarji, ki vozilo uporabljajo v službene in družinske namene, to so zdaj vozila, ki si jih ogleda tudi marsikatera številčnejša družina, ki ima za nameček še psa. Pa vendar, je to lahko alternativa klasičnim enoprostorcem? Test.

Že na pogled modernejši, z rdečimi platišči piha na dušo očetom

Caddy sicer ne prinaša revolucije, bolj evolucijo, vsaj kar zadeva dizajn. Že na prvi pogled je caddy elegantnejši, nova bi ksenonska svetila (doplačilo), ki ponoči dobro opravljajo funkcijo svetilnosti in varnosti ter nova maska hladilnika mu zagotavljata takojšnjo povezavo z značko VW. Zadek je v prid veliki kapaciteti prtljažnika še vedno masiven, piko na i pri testnem modelu opremljene s paketom trendline pa dajejo atraktivna rdeča platišlča, ki se ujemajo s karoserijo. To je povsem dovolj, da so se za caddyjem obrnejo tudi mimoidoči.

Zame večji napredek je bil narejen v potovlani kabini. Nova je sredinska konzola, volan, ročica menjalnika, odprtine za zrak. Že prvi potegi s prsti po kakovostno vgrajenih materialih dajejo občutek kakovosti. Tu bistveno več ne zaostaja za klasičnimi enoprosotrci, kot je touran. Morda je le nekaj več trde platike na obstranskih delih, kar pa zaradi dobre gradnje družine ne bi smele šteti za slabo, prej dobro, ker je vozilo trpežno.

Volkswagen caddy | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volkswagen caddy | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Uporabnosti ne gre oporekati

Kar 17 odlagalnih površin smo našteli v potovalni kabini, in to uporabnih, tudi pod sedežem. Plastenke, listi formata A4, lončki za kavo, drobiž, denarnice, telefon, za vse je urejeno mesto na dosegu roke voznika. Nakladalno dno prtljažnika je nizko, otroškega vozička ni treba razdirati, saj ga prtljažnik „pogoltne“ brez težav. Sedeži v drugi vrsti se lahko dvignejo in pospravijo, takrat lahko v njem prevažamo tudi pohištvo. Ima pa prtljažnik manj „gadgetov“ kot osebna vozila, pogrešali smo kakšne kljukice ali mrežice, kamor spravimo drobnarije.

Zunanje mere so sicer zelo podobne golfovim, pa vendar odstopa višina, kar se v potovalni kabini opazi takoj, ko se vsedemo v vozilo. Deluje veliko bolj zračen kot golf, prostora je zaradi velike višine nad glavo na pretek.

Volkswagen caddy | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Da gre za sodobno vozilo potrjuje tudi nabor tehnologij vgrajenih vozilo. Testnik je bil opremljen s paketom, ki prinaša največ, kar si lahko serijsko kupec zaželi – predvsem pohvalno je serijski sistem za samodejno zavirnaje v sili, ki deluje. Pomembno je, da sistemi delujejo enako dobro kot pri golfu.

Med ovinki veliko boljši, a ni touran ali golf

Največja slabost caddyja v primerjavi z golfom ali touranom je platforma, ki je delno sorodna predhodni generacji. VW caddyna namreč ne izdeluje na modlularni platformi rezervirani za program osebnih vozil. To se najbolj opazi pri vodljivosti po ovinkastih cestah, kjer svoje doda tudi visoka karoserija. Čeprav se pelje zelo spodobno, je v mešanici ovikov in ravnin manj oster in vodljiv kot enoprostorci ali kombilimuzine, hkrati pa je zaradi toge zadnje preme manj udoben od tourana.

Dvolitrski turbodizel je zelo prožen, s 150 kilovati je odličen na vseh konfugiracijah cest, ročni šeststopenjski menjalnik je uglajen in natančen, poraba pa je bila v povprečju 6,6 litra, kar je prav tako zelo dobro.

Volkswagen caddy | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Cena za caddyja je zel oprimerljiva z golfovo in med tremi in štirimi tisočaki nižja od touranove. 23.175 evrov stane VW caddy z dvolitrskim TDI motorjem in opremo trendline, končna cena pa je bila zaradi vse dodatkov (od radarskega tempomata, parkirnega sistema, ki sam menevrira z vozilom med bočnim parkiranjem, kamera za vzvratno vožnjo s sliko na ekranu, kjer se prikazujejo tudi podatki navigacije, avtomobil zna tudi sam preklapljati med dolgimi in kratkimi žarometi) že (pre(visoka) za ta razred vozil – 29.652 evrov.

Podatki o vozilu: Volkswagen caddy 2.0 TDI 110 kW (Trendline)
Prostornina motorja: 1968 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) med 3.500 in 4.000 vrt./min
Navor: 340 Nm med 1.750 in 3.000 vrt./min
Zmogljivosti: 194 km/h, 9,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,6 litra/100 km
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.408 x 1.858 x 1.793, medosna razdalja 2.682
Prostornina prtljažnika (v litrih): 750-3.030
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 129 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 23.175/29.652 (testni/z dodatki).

Plusi: Zmogljiv motor in natančen menjalnik, prostornost, prilagodljivost, oprema;

Minusi: Cena z dodatki, udobje na drugi klopi, "gadgeti v prtljažniku."

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.