Avto > Testi
262 ogledov

Golf z motorjem športnika in pogonom terenca

VW golf alltrac
1/23
Saša Despot
Volkswagen golf alltrack je na prvi pogled nišna karavanska nadgradnja, a v resnici v mnogočem prekaša suve in križance.

Vzemite najbolj prodajan evropski avto v njegovi zelo prostorni karavanski različici, dodajte serijski štirikolesni pogon in po možnosti motor iz golfa GTD ali škode octavie RS vključno z odličnim dvosklopčnim menjalnikom ter ga spustite na cesto in kolovoz - za njim se bo prašilo.

VW golf alltrac | Avtor: Saša Despot Saša Despot
To je zelo poenostavljen opis golfa alltracka, ki je po večjem passatu “gozdarsko” različico karavana vpeljal tudi v C segment. Zanimivo je, da so si glavni tekmeci v tem podsegmentu sedaj kar trije koncernski modeli - VW golf alltrack, seat leon x-perience in (nekoliko večja) škoda octavia scout. Z njimi koncern za zdaj dobro odgovarja na tekmece, ki že ponujajo 4x4 križance v cenovnem razredu pod VW tiguanom.

Na asfaltu osmeši suve, dober tudi na makadamu

Alltrack subtilno nadgrajuje klasičnega varianta in ne pretirava v plastičnih obrobah in drugih dodatkih, ki pridejo prav med vožnjo po zaraščenih kolovozih. Bolj kot robato dodatki delujejo športno. Prav tako alltrack dobro skriva dodatna dva centimetra dvignjeno podvozje, zato še vedno v prvi vrsti deluje narejen za asfaltirane ceste.

VW golf alltrac | Avtor: Saša Despot Saša Despot

VW golf alltrac | Avtor: Saša Despot Saša Despot
A z njim me ni bi bilo prav nič strah zapeljati na malce bolj avanturistično vožnjo, saj izvzemši še vedno nižje podvozje pozna vsaj toliko trikov kot ostali moderni suvi - njegov 4x4 pogon se hitro in vnaprej odziva na zdrse ter razporeja moč na pnevmatike z boljšim oprijemom. Prav tako ima program za nadzorovani spust, medtem ko je med nastavitvami tudi program za off-road vožnjo za prilagoditev delovanja motorja, menjalnika, volanskega obroča in ESC.

Česar klasični križanci C segmenta niti približno ne zmorejo v takšni meri kot golf alltrack, je dinamičnost. Podvozje se v ovinkih le neznatno bolj nagiba od klasičnega karavana, volanski mehanizem je oster, prisekan volan pa odlično prenaša vesti s podlage do voznika in v nasprotni smeri razpošilja želje. Delna zapora elektronska diferenciala skrbi, da so vsi ukazi vestno in do pičice natančno izpolnjujejo. Ravnina ali neravnina, golf alltrack na obeh  leži na ravni premium razreda.

VW golf alltrac | Avtor: Saša Despot Saša Despot

VW golf alltrac | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Vse je logično

Tudi na polju notranje uporabnosti alltrack zmore in zna veliko. Osebno me sicer moti, da golf kot tak ne dopušča nižje nastavitve sicer zelo uravnoteženo ukrojenih sedežev. Pridih alltrack različice je vidna prek različnih detajlov in boljših materialov, ergonomija stikal je zelo dobra, še posebej velja omeniti prijaznost in logičnosti vmesnika zmogljivega infotainementa, ki je sicer v boljših izvedenkah precej zasoljen s ceno. A pri VW napravah velja posebej izpostaviti, da ob kopičenju različnih funkcionalnih vsebin niso pozabili na bistveno - odličen radijski sprejem. Tega se marsikateri sorodni infotainmenti žal premalo zavedajo.

avtomat

Motor:1.968 ccm, 135 kW (184 KM), 380 Nm pri 1.750 vrt/min


Poraba na testu:7,6 l/100 km, 132 g CO2/km


Zmogljivosti:219 km/h, 7,18 sek 0-100 km/h


Cena:od 26.800 € / 35.982 € (testni z dodatki)

AvtoTest


Vozna dinamika, pripravljenost za kolovoze, napredna oprema in uporabnost.


Omejen položaj sedenja, končna cena.

Udobje.

Prtljažnik je resnično velik in zaradi pravilnih oblik uporaben, prekrivalo prtljažnika z dvofaznim razpiranjem za učbenike, po potrebi ga lahko pospravimo tudi v dvojno dno, kjer je zaradi manka rezervnega kolesa (opcijsko na voljo kot doplačljiva oprema) še veliko dodatnega prostora. Med podatki, ki niso zanemarljivi, je tudi vlečna sposobnost, saj alltrac zmore opraviti z dvema tonama bremena.

 
Pogon.

Pri testnem avtu so prišle vse zmogljivosti do veljave zavoljo najmočnejšega motorja v ponudbi, 135-kilovatnega dizla, ki sicer poganja tudi model GTD ali “črno” octavio RS. S pomočjo serijskega šeststopenjskega DSG menjalnika so pospeški alltracka zavidanja vredni, avtocestni skoki pa hipni. Za kaj podobnega med križanci ali suvi se je potrebno ozreti med zmogljive različice premium predstavnikov.

 
Konkurenti.

Najbolj naravna tekmeca sta kot že omenjeno škoda octavia scout in seat leon X-perience. Prva je večja, a tudi manj zabavna za vožnjo, medtem ko je španski izzivalec ob praktično enaki tehnologiji nekoliko cenejši, ne pa tudi tako prepričljiv z izgledom. Malce bolj ohlapni pogled v polje križancev navrže tudi nissana qashqaija, renault kadjarja, mazdo CX-5 in druge, a golfovi dinamiki ne pride blizu noben, pa tudi sicer ne gre za prave terence.

 
Vrednost.

Alltrack ima konkreten minus pri ceni, ki se za 1,6 litrski TDI, ki ne pritiče ravno takšnemu avtu, prične pri 26.800 evrih. Resda je serijske opreme že konkretno veliko in gre za 4Motion pogon, a vendar ... Testni avto z najmočnejšim motorjem in serijskim DSG menjalnikom pa po osveženem ceniku stane najmanj 32.250 evrov. Še nekaj dodatne opreme (veliko in uporabno strešno okno, dinamični bi-ksenonski žarometi, boljši infotainment ...) je hitro navrglo še nekaj tisočakov.

 
Komentarjev 4
  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 23:49 21.februar 2016.

    totaln overkill. ne rabš tok ogromnga avta če se 80% časa voziš sam.

  • francl12 20:48 21.februar 2016.

    kako pa je kaj s smradom za njim??

  • blueone 13:07 21.februar 2016.

    saj je vredu in to zelo...samo 36 čukov za tole...no way