Volkswagen je karavanskega "kupe karavana" oziroma shooting brake različico arteona napovedoval že dolgo časa, zdaj pa so ga ob prenovljenem klasičnem kupejevskem arteonu predstavili hkrati. Predstavili so tudi športni arteon R in arteon plug-in hibrid.
Shooting brake modele poznajo že tudi druge znamke. Ikona je mercedes-benz CLS shooting brake, imamo tudi BMW serije 6 GT in podobni modeli.
Arteonu so ob posodobitvah nekoliko preoblikovali sprednji del (spremembe na rešetki, odbijaču, zračnikih in žarometih), novi so kromani detajli, zadnja žarometa, nekoliko oblikovno bolj agresiven je športni izpuh, nov je zadnji difuzor. Spremembe so tudi v ponudbi platišč.
V notranjosti so mu namenili veliko razkošnih elementov. Po drugih avtomobilov je prevzel kapacitivni volanski obroč, klimatska naprava je povsem nova, veliko pozornosti so posvetili tudi kakovosti materialov v notranjosti, kjer so uporabili veliko aplikacij iz aluminija, ki naj bi potnikom spredaj in zadaj dali občutek, da sedijo v posebnem avtomobilu. Napredovala je tudi zasnova sedežev, ki so hkrati elegantni in športni, za zvok pa bo skrbel vrhunski sistem znamke Harmann Kardon z dvanajstimi zvočniki in šestnajstimi zvočnimi kanali ter močjo 12 tisoč vatov. Za posebno razpoloženje v kabini bo poskrbela tudi iluminacija, ki bo po želji potnikov spreminjal barve in odtenke svetlobe.
Notranjost je bila posodobljena z MIB3 infotainment sistemom, 10,3-palčnim digitalnim kokpitom, novim volanom in izpopolnjeno sredinsko konzolo. Poleg tega sta na voljo android auto in apple carplay, ambientalna razsvetljava (s 30 barvami), zmogljivi zvočni sistem harman/kardon, posodobili pa so tudi nabor varnostnih sistemom za pomoč vozniku (med drugim je dobil znani travel assist za polsamodejno vožnjo).
Tako kot vsi najnovejši volkswagni, bo tudi arteon v obeh različicah opremljen s kapacitivnim volanom, ki bo zaznaval, če ga voznik ne drži in bo sodeloval tudi s sistemom polavtonomne vožnje do hitrosti 210 kilometrov na uro, med katero bo system upošteval tudi takšne dogodke, kot so dela na cesti, in se bo odzival nanje. A to je nekaj, s čimer smo se bolj ali manj seznanili že v passatu.
Pomembnejša novost je shooting brake, ki ima seveda v prid večjim kapacitetam nalaganja spremenjen zadnji del, s podaljšano streho in večjim prtljažnikom. Natančneje, prtljažnik ima prostornino do 1632 litrov (z zloženimi zadnjimi sedeži), kar je 75 litrov več kot pri standardnem modelu. V osnovni konfiguraciji je prostornina prtljažnika 565 litrov.
Arteon je bogatejši za priključno hibridno različico. Plug-in kombinira 1,4 TSI turbo bencinski motor in elektromotor skupne moči 160 kilovatov in 400 Nm navora, 13 kWh baterija pa mu po zagotovilih tovarne zagotavlja do 56 kilometrov povsem električne vožnje.
Tu je še športni arteon R s turbo bencinskim motorjem 2.0 TSI z 235 kilovatov moči in 420 Nm navora, ki prihaja v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko DSG in pogonom na vsa kolesa s tehnologijo R-Performance Torque Vectoring.
Pri Volkswagnu so na vprašanje, če v arteonu ne bo motorjev VR6, odgovorili da ne, saj so se zaradi razporejevalnika navora, ki učinkovito izkorišča moč motorja a potrebuje tudi majhno maso le tega, raje odločili le za lažje in bolj agilne štirivaljnike. Poudarjajo tudi, da vgradnja velikih motorjev VR6 nekako ne bi bila v skladu s prizadevanji za večjo prijaznost do okolja. Prav tako za zdaj v arteonu ne bo blagih hibridov, ki pa niso izključeni v prihodnosti.
V arteon R so na voljo športno nastavljeno vzmetenje, večja platišča iz lahkih zlitin, modre zavorne čeljusti, aerodinamični paket, sprednja rešetka z logotipom R, kromirana ohišja ogledal, pa tudi spremenjena notranjost s športnimi sedeži in volanom.
Me ne gane.