Volkswagen je včeraj dopoldan potrdil, da intenzivno preiskuje sum glede možnosti, da imajo programsko kodo za goljufanje na uradnih emisijskih testih vgrajeni tudi dizelski motorji nove generacije (tip EA 288). Šlo naj bi za motorje, ki izpolnjujejo še standard euro 5, medtem ko so za najnovejšo različico euro 6 že prej zatrdili, da je z njo vse v redu.
Ker pa so euro 5 serijo prodajali po vsem svetu tri leta, bi v primeru, da bi odkrili kodo, to pomenilo še hujše glavobole za proizvajalca.
Sinoči pa so se znova obrnili na javnost ter v sporočilu zapisali, da po podrobnem pregledu lahko ovržejo vsakršno možnost prisotnosti kakršnekoli kode, ki bi bila v nasprotju s pravili v EU, v motorju tipa EA 288 euro 5.
Tako ostaja afera omejena zgolj na prejšnjo generacijo motorja tipa EA 189 v različicah 2,0, 1,6 in 1,2 TDI. A tudi to je več kot dovolj težko breme, saj je zgolj v Evropi 8,5 milijona vozil znamk Volkswagen, Audi, Škoda in Seat, ki bodo morala na obvezen vpoklic. V Sloveniji je teh vozil nekaj čez 34.000, prvi lastniki bodo poziv, naj se zglasijo na brezplačno seanso na servisu, prejeli na začetku prihodnjega leta.
dezurni@zurnal24.si
Zakaj te novice od VW, ne od pristojnega nadzornega organa ali preiskovalne komisije EU? Kot da glede emisij VW še kdo kej verjame.