Avto
7109 ogledov

Pri 203 km/h smo zaupali vožnjo avtomobilu

Prenovljeni volkswagen passat
1/35
Gregor Prebil
Avtomobili postajajo vse pametnejši. Z najnovejšim VW passatom smo preizkusili nekaj, kar na slovenskih cestah ni dovoljeno.

V okolici Frankfurta smo na prvi vožnji zapeljali prenovljenega passata. Avtomobila, brez katerega si ne predstavljamo poslovnega segmenta. Kar dve tretjini passatov se namreč proda v poslovne namene, bodisi managementu ali drugih uporabnikom službenih vozil.

Variant v ospredju

To je avto, ki je sinonim za karavane, saj je to na primer najpogostejša karoserijska izvedenka. Pogosto med tednom služi kot službeni avto, konec tedna pa se prelevi v »družinskega člana.« V Nemčiji je delež variantov kar okoli 85-odstoten, zato ni nič čudnega, da so nas pred letališko zgradbo v Frankfurtu pričakale zgolj različice podaljšanim zadkom, bodisi s športnimi R-line dodatki oziroma (pro)terenske Alltrack različice s karoserijo dvignjeno od tal za dodatna dva centimetra, robustnimi elementi na izpostavljenih mestih, ki ščitijo lak pred praskami in znanim Volkswagnovim štirikolesnim pogonom 4Motion.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prvi moderen Volkswagen

Kako pomemben model je passat, kaže podatek, da je na trgu že osma generacija (povedali so nam, da deveto pripravljajo že nekaj časa), prvo pa so predstavili leta 1973. To je bil prvi moderni Volkswagen, še pred golfom. In do zdaj so jih prodali že več kot 30 milijonov. Tudi passat mora slediti novim zakonskim smernicam glede omejevanja CO2. Tako je bila ob prenovi pomembnih tehnoloških posodobitev deležna tudi različica GTE (priključni hibrid), ki naj bi predstavljala 15 odstotkov vse prodaje, kar je skokovita rast v primerjavi z zdajšnjimi 4 odstotki. V povezavi z GTE bomo objavili ločen članek, saj smo avto že preizkusili in se udeležili delavnice, ki so nam jo pripravili VW strokovnjaki za elektrifikacijo.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Posebnež med pasasti nosi oznako R-Line Edition. Proizvedli jih bodo le 2.000. Na voljo je v ekskluzivni sivi barvi, serijsko pa prinaša dvolitrski turbodizelski motor TDI z močjo 176 kW ali TSI z močjo 200 kW, štirikolesni pogon (4Motion) in najnovejši asistenčni sistem Travel Assist.

Po poti touarega

Na prvi vožnji prenovljenega pasata smo se posvetili predvsem povezljivosti in tehniki. Oblikovnih sprememb, vsaj na zunaj je res malo. Najbolj pomembni so novi, polni matrični LED žarometi, ki smo jih prvič spoznali na touaregu. Naprednost in sorodnost z največjim VW športnim terencem izdajajo tudi zadnji LED žarometi s prepoznavno grafiko s »trikotniki«.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Več sprememb najdemo v potovalni kabini, v katero lahko po novem vstopamo kar s pomočjo pametnega telefona in ne klasičnega avtomobilskega ključa. Celo motor lahko zaženemo s pomočjo telefona. V kabini izstopa povsem nova digitalna instrumentalna plošča (tudi po vzoru na touarega), ki lahko glede na naše potrebe in želje spreminja grafično podobo. Nad njo je prosojni in s pritiskom na tipko zložljivi projekcijski barvni zaslon, na katerem spremljamo podatke o vožnji. Ob največjem osrednjem zaslonu na dotik, se vsi skupaj ponoči zlijejo z osvetljenimi tipkami kapacitivnega večfunkcijskega volana in obdajajočo ambientno osvetlitvijo, ki vozniku omogoča izbiro med 30 barvami.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Poudarki:

  • Motorji EVO z izklapljanjem valjev na račun manjše porabe goriva in manjšega izpusta emisij CO2
  • Nov kapacitivni volan, ki se ga tudi ob polavtonomni vožnji le dotikamo
  • Polavtonomna vožnja v določenih pogojih s samodejnim menjalnikom od 0 do210 km/h
  • Stalna povezanost v splet omogoča prilagajanje hitrosti glede na konfiguracijo ceste
  • Večfunkcijska kamera ne prepoznava le belih, ampak tudi rumene črte na vozišču, na primer pri zoženju cestišča ob delu na cesti
  • Novi matrični žarometi, kot pri velikem SUV touaregu
  • Povsem digitalna notranjost s prilagodljivo digitalno instrumentalno ploščo, barvnim head up zaslonom in osrednjim zaslonom na dotik
  • Veljavo pridobiva priključni hibrid GTE, ki ima večjo baterijo in večji doseg. Po WLTP testu 56 električnih kilometrov brez emisij

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ure ni več

Tudi volan je nov, kapacitivni, zato zdaj v povezavi z asistenčnimi sistemi dopušča, da se ga le dotikamo in ne držimo, da nas ne opozarja na to, da moramo prevzeti nadzor na krmilom. Še nekaj smo opazili, namesto prepoznavne analogne ure, je zdaj na njenem mestu utripalka za vse štiri smernike z napisom passat. Novinarji prisotni na dogodku, smo se strinjali, da je to manj všečna rešitev od ure.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Stalno povezan v splet

Naprednost je beseda, s katero bi najlažje opisali prenovljenega passata. Pomembna novost je, da je ves čas povezan s spletom. Omogoča jo tretja generacija modularnega infotainment sistema (MIB3), ki je serijsko opremljen z integrirano enoto OCU (Onboard Connectivity Unit) skupaj z eSIM-kartico.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pred ovinkom zmanjša hitrost

To vozniku prinaša številne prednosti, še posebej, ko sodeluje v povezavi s podatki navigacijske naprave in večfunkcijske kamere na vetrobranskem steklu, ki nadzoruje dogajanje v prometu pred vozilom. »Vozilo zna delno v prometu voziti samo. Prepoznava vse prometne znake in omejitve hitrosti in temu prilagaja hitrost vozila,« nam je povedal Volkswagnov produktni strokovnjak. Pred tem je imel passat zgolj tempomat, ki je omogočal prilagajanje hitrosti do vozil spredaj, zdaj pa s pomočjo novega asistenčnega sistema Travel Assist, kot prvi Volkswagen na svetu vozi delno avtomatizirano s hitrostjo od 0 do 210 km/h – pri ročnem menjalniku pa od 30 do 210 km/h.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Dovolj je, da smo s pomočjo gumba na volanu aktivirali sistem in avto je samodejno prilagajal hitrost in tudi zavijal. Kamera prepoznava bele in rumene črtne oznake na cesti, tudi prometne znake, s pomočjo navigacijskih kart celo prepozna krožišča, križišča, krivulje zavoja. Zaradi informacij v živo (avto je stalno online), ve, kje so dela na cesti. Rumenih črt med našo vožnjo po avtocesti vedno ni uspel prepoznati, kar je opozorilo, da tehnologija ni vsemogočna, je pa zato sam prilagajal hitrost pred ovinkom. Če smo se približali s preveliko hitrostjo, kljub temu, da smo vozili znotraj omejitev, je hitrost primerno zmanjšal, da je bila vožnja v ovinek varna.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prepoznava tudi rumene črte

Na avtocesti smo tempomat naravnali na hitrost 203 km/h in se volana držali le z rahlim dotikom prsta. Seveda na delu nemške avtoceste, kjer ne velja omejitev hitrosti in si lahko voznik privošči tudi hitrosti krepko večje od 200 km/h. Ker je vozilo zaradi vnesenega cilja vedelo, da bomo čez 500 metrov na avtocesti zapustili vozišče, je primerno zmanjšalo hitrost, da smo lahko varno zapustili avtocesto. Še več prednosti online povezava avtomobila z navigacijo in sistemi v vozilu v povezavi z električnim dosegom prinaša voznikom različice GTE, a kot zapisano, več v posebnem članku.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Pri Volkswagnu so korak naprej naredili na področju reprodukcije zvoka. Dansko podjetje Dynaudio passatu zagotavlja avdiosistem z močjo 700 W.
 

Ima že USB C reže

Če se vrnemo na MIB3 in povezanost s spletom, ne moremo mimo zadnjega trenda v avtomobilski industriji, in sicer uporabe najrazličnejših aplikacij. Prenovljeni passat s storitvijo We Connect omogoča pretakanja glasbe Apple Music in TIDAL, poslušanje spletnega radia in uporabo spletnih aplikacij. We Connect Fleet pa nadalje digitalni dnevnik voženj, analizo porabe in vzdrževanje v voznem parku. Pri Volkswagnu so prepričani, da vozniki, fizični ali flotni kupci, lahko tudi na ta način prihranijo čas in denar.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

In vrnimo se še k naprednosti. Novi passat je že tako napreden, da prehiteva nekatere tehnologije. Namreč, v kabini ima, poleg dovolj velikega prostora za brezžično polnjenje telefona, še osvetljene USB C priključke, kar pomeni, da potrebujete za vaše pametne naprave najnovejši tip USB priključka, z veliko manjšo povezljivo režo, kot smo bili ali pa smo še navajeni.
Kaj je še pomembnega?

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

EVO za izklop valjev

Motorna paleta, seveda. Poudariti velja dvolitrski turbodizelski motor EVO, ki v korist manjših emisij in porabe goriva izklaplja valje. Pri Volkswagnu pravijo, da gre za pionirja nove generacije dizelskih motorjev. Štirivaljnik zagotavlja moč 110 kW (150 KM). Da je izjemno čist, je opremljen z dvokatalizatorskim sistemom SCR in dvojnim odmerjanjem aditiva AdBlue. 
Na izbiro so še trije dizelski motorji za passat, in sicer z močjo 88 kW (120 KM), 140 kW (190 KM) in 176 kW (240 KM). Na bencinski strani najdemo tri agregate TSI z močjo 110 kW (150 KM) prav tako z izklapljanjem valjev, ki bo na voljo nekoliko kasneje, 140 kW (190 KM) in 200 kW (272 KM). Vsi motorji TSI in TDI izpolnjujejo izpušni standard Euro 6d-TEMP. 

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Prenovljeni passat v Sloveniji pričakujemo septembra, ko bodo znane tudi cene.
 

Komentarjev 3
  • marsal 20:01 03.julij 2019.

    vedno bolj je podoben tanku !

  • Toma 10:38 03.julij 2019.

    Upam, da bo tudi sam gas pritiskal namesto voznika-traktorista!