Zdi se že zelo oddaljena preteklost, ko je nissan juke leta 2010 začel utirati pot povsem novemu tipu vozil v B segmentu, kjer smo dotlej poznali le klasične karoserije clia, pola, fieste, corse, punta … No, takrat so obstajali še tudi mali enoprostorci in celo mali karavani.
A v vsega nekaj letih so večja kolesa, dvignjen odmik od tal, robusten zunanji videz in višje notranje sedenje postali vroča prodajna karta, na katero so v iskanju dobrih marž začeli staviti vsi. Razen Volkswagna …
Šest vprašanj, šest odgovorov
Zakaj je T-cross tako pomemben za VW?
- Ker vstopa v izredno priljubljen podrazred B križancev, ki se je v Sloveniji po prodaji v zadnjih treh letih praktično podvojil, letos pa naj bi prodali že 15 tisoč renault capturjev, peugeotov 2008, mazd CX-3, hyundai kon, seat aron …Koliko T-crossov želijo prodati letos?
- Kar 1.600, s čimer bi se na lestvici uvrstili takoj za renault capturja.Kaj so njegove prednosti?
- Tipično-netipični dizajn, notranja prostornost, vozne lastnosti, veliko dobre tehnologije.Cene …?
- Po pričakovanjih najbolj prodajana različica sredinske opreme in vstopnega trivaljnega motorja za 17.811 evrov.Kaj pa kanibalizem?
- Pri VW se zavedajo, da bo T-cross stregel po prodaji tudi seat aroni, škodi kamiqu, pa celo večjima VW T-rocu in VW golfu. A razvoj segmenta in suvov nasploh mu govorita v prid.Vseeno kakšno negativno presenečenje?
- Trde plastike je res veliko. In roke sopotnikov med vožnjo zaman iščejo držala pod stropom. Ker praviloma ne vozi s seboj rezervne pnevmatike, v prostoru pod (nastavljivim) prtljažnim dnom zeva globoka neizkoriščena praznina.
Nemci zelo pozno stopajo v ta segment, kar jih ni sram priznati. A tako kot pri za številko večjem bratu T-rocu pred dobrim letom so tudi ob lansiranju svojega novega T-crossa izredno samozavestni. Prepričani so, da mali križanec poleg vseh zahtevanih karoserijskih značilnosti vsebuje tipične prvine vsakega volkswagna - občutek kakovostne izdelave, napredna tehnologija, nadpovprečno vožnjo, uporabnost, domačnost. In v primeru T-crossa tudi velik ščepec mladostnosti.
T-cross je postavljen na isto platformo kot polo, tudi po dolžini in širini gre za zelo primerljive številke. Oblikovno pa je T-cross navdih iskal kar pri svojem velikem bratu touaregu, saj še posebej spredaj deluje kot njegova manjša verzija. Boki so tipično čisti, oblikovno nezgrešljiv je DNK zadnjega (D) stebrička. Novinec pa je pohvalno originalen zadaj, saj na prvi pogled ni podoben nobenemu znamkinemu modelu. Luči svetijo v obliki črke C, povezuje jih črnina z vdelanim odsevnikom. Avanturistično podobo zaokrožujejo črne obrobe po celotnem spodnjem delu avtomobila in do 18-palčna platišča.
V notranjosti ni drame, vse deluje domače, že videno. A svežine ne gre oporekati. V T-crossu za doplačilo vozniku podatke prikazuje digitalni zaslon, volan je povsem nov in ga bodo povzeli vsi volkswagni, sredinski del uporaben s svojo zmesjo fizičnih tipk in funkcij na digitalnem vmesniku.
Prostornost je T-crosseva močna plat. Zadnja klop je vzdolžno pomična, zato je mogoče poiskati najbolj ustrezno razmerje med prostorom za zadnja potnika in prtljago. Že osnovni prtljažnik je s 385 litri eden največjih v svojem razredu, povečati pa ga je mogoče kar na 455 litrov, s podiranjem naslonjal pa na konkretnih 1.281 litrov. Pa še sopotnikovemu sedežu se že pri sredinski opremi naslon serijsko lahko povezne za prevoz daljših predmetov.
Ker prihaja iz družine Volkswagen, je upravičeno mogoče pričakovati zelo dovršeno podkovanost z raznimi pomagali. In res je seznam serijskih in doplačljivih pomagal pri T-crossu dolg in temeljit. Ne pa premijski.
V segmentu malih križancev je pod njihovimi pokrovi v manj kot deset odstotkov vgrajen dizelski motor. Tudi pri T-crossu ne pričakujejo nič drugače, tudi to je razlog, da dizelski 1,6-litrski TDI (70 kW/95 KM) prihaja na trg z enomesečnim zamikom. Delovni konj T-crossa bo tako 1,0-litrski bencinski trivaljnik v dveh različicah moči - 70 kW (95 KM) in 85 kW (115 KM). Slednji je na razpolago tudi s sedemstopenjskim DSG menjalnikom. Proti koncu leta pa bo mogoče naročiti še četrto motorno različico, 1,5-litrski TSI s 110 kW (150 KM).
4x4 pogona T-cross ne bo ponujal, kar je škoda, saj bo tako razočaral kar nekaj potencialnih strank ali služb, pri katerih je štirikolesni pogon več kot le kaprica.
T-cross je poleg osnovne opreme na razpolago še z opremama life in style, med katerimi je okoli dva tisoč evrov razlike. Oprema life klasični opremi med drugim doda avtomatsko klimo, boljši radio, večfunkcijski volan … Style pa ima že serijske polne LED žaromete, prilagodljivi tempomat, ambientalno osvetlitev. Seznam dodatne opreme je razmeroma bogat, Volkswagen pa je možnost izbire poenostavil še z več podpaketi.
Zunanjost in notranjost je mogoče barvno uskladiti z oranžnim, zelenim ali črnim ambientalnim paketom, športno noto pa poudarjata dve različici R-line paketa. Za uvod v prodajo so pripravili še posebno bogato opremljeno "edition 1" serijo. Na voljo je tudi cenovno ugodna kombinacija različnih tehničnih pripomočkov.
andrej.leban@zurnal24.si
Vstopni triLITRSKI motor!!! T-Cross !! Morda triVALJNI?