Insignia, peugeot 508, mondeo, passat, avensis, superb so avtomobili, ki so bili stalnica v flotah podjetij, ki so jih direktorji in drugi uslužbenci na višjih mestih v podjetjih uporabljali za posel in družino. Razred limuzin in karavanov nižjega srednjega razreda se je v zadnjih letih na račun popularnih SUV in tudi rasti vozil v nižjem segmentu močno skrčil.
Nekatere znamke, kot je Peugeot, želijo svoje modele med živimi obdržati z drznim kupejevskim dizajnom (peugeot 508) in približkom k premijskim proizvajalcem vozil (mazda 6), spet drugi z ugodnimi paketi za podjetja (na primer hibridni ford mondeo). Edini, ki mu gre v prodajnem smislu in igri številk še vedno zelo dobro pri nas pa je Volkswagen, ki ima ob prenovljenem passatu, prenovili so tudi priključno hibridno različico , še kupejevsko oblikovanega arteona. Še dobro leto nazaj so pri VW v Sloveniji prodali več kot 1.000 enot naštetih vozil, v zadnjih 12 mesecih pa je prodaja padla na 854 enot. Še vedno pa je skoraj vsak drugi prodani avtomobil v tem razredu pri nas passat.
Passat je po štirih letih temeljito prenovljen, pa čeprav to na pogled ni pretirano zaznati, zapeljal na slovenske ceste. Gre za tehnološko popolnoma drugačen avto, ki pa je tudi v osnovni izvedenki ob vseh novitetah zdaj cenovno umeščen proti 30 tisočakom, koliko stane dvolitrski turbodizelski model limuzine s 110 kilovatov moči (150 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Karavan je dobrih 800 evrov dražji.
Osnovni dizel je sicer 1,6-litrski motor moči 88 kilovatov (120 KM), a je kombiniran s sedemstopenjskim DSG menjalnikom in zato nekoliko dražji (31.236 evrov). Osnovni bencinski turbo motor s 140 kilovatov moči (190 KM) stane 31.353 evrov. Pri nas je sicer delež dizelskih motorjev v passatovem razredu še vedno večji od 80 odstotkov. Cena za passata GTE, ki k nam prihaja v kratkem, še ni znana, smo ga pa že preizkusili na mednarodni premieri v okolici Frankfurta.
Kaj lahko od prenovljenega passata pričakujejo slovenski vozniki?
Avto je postal pameten. Zelo pameten. Polni Led žarometi so del serijske opreme in sami prilagajajo snop svetlobe glede na vozne razmere. Avto sam bere navigacijske karte in glede na trenutne prometne razmere in cesto prepozna nevarnost in konfiguracijo ceste, bodisi križišče in ovinek. Vozilo zna delno v prometu v določenih pogojih voziti samo. Prepoznava vse prometne znake in omejitve hitrosti in temu prilagaja hitrost vozila. Pred tem je imel passat zgolj tempomat, ki je omogočal prilagajanje hitrosti do vozil spredaj, zdaj pa s pomočjo novega asistenčnega sistema Travel Assist, kot prvi Volkswagen na svetu vozi delno avtomatizirano s hitrostjo od 0 do 210 km/h – pri ročnem menjalniku pa od 30 do 210 km/h.
Pomembna novost je, da je ves čas povezan s spletom. Omogoča jo tretja generacija modularnega infotainment sistema (MIB3), ki je serijsko opremljen z integrirano enoto OCU (Onboard Connectivity Unit) skupaj z eSIM-kartico. Digitalizacija je postala stalnica v avtomobilski industriji in tudi passata. V primerjavi s sistemom iz prejšnjega modela (aktivni informacijski zaslon) so digitalni instrumenti sistematično izpopolnjeni. Grafike na kontrastnem zaslonu so bolj jasne in kakovostne. Nabor funkcij je povzdignjen na nov nivo. Tri različne konfiguracije zaslona je zdaj mogoče individualno prilagoditi z eno samo tipko na prav tako novem večfunkcijskem volanu.
S storitvijo We Connect omogoča pretakanja glasbe Apple Music in TIDAL, poslušanje spletnega radia in uporabo spletnih aplikacij. We Connect Fleet pa nadalje digitalni dnevnik voženj, analizo porabe in vzdrževanje v voznem parku.
Posebej gre izpostaviti novi motor 2.0 TDI Evo1 s 110 kilovatov moči (150 KM), ki v korist manjše porabe goriva in emisij izklaplja posamezne valje. Štirivaljnika pri VW označujejo za pionirja nove generacije dizelskih motorjev, saj je opremljen z dvokatalizatorskim sistemom SCR in dvojnim odmerjanjem aditiva AdBlue.
Preostali trije dizelski motorji za Passat razvijejo moč 88 kW (120 KM), 140 kW (190 KM) in 176 kW (240 KM). Nabor bencinskih motorjev vključuje tri agregate TSI z močjo 110 kW (150 KM)1, 140 kW (190 KM) in 200 kW (272 KM). Vsi motorji TSI in TDI izpolnjujejo izpušni standard Euro 6d-TEMP. Sicer pa so vse izvedbe– bencinske, dizelske ali hibridne – opremljene s filtrom za trdne delce.
Križanci so obup. Tako varnostno, tehnolosko, kot okoljsko. Zalostno, da trpi pomeben segment, ki je tudi racionalen. Ljudje smo pac ovce.
VW dela kvečjemu sramoto svojim kupcem z mano na čelu a že nekaj časa nič več in nikolči več.