Gre za izbor, sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela. AMZS vabi mlade voznike in voznice do vključno 26. leta starosti, da opravijo test oziroma preizkus znanja na www.najboljsizavolanom.si.
Test vključuje poznavanje cestnoprometnih predpisov, prve pomoči, avtomobilizma in avtomobila. Najboljših 50 reševalcev in najboljših 50 reševalk spletnega preizkusa bodo povabili v AMZS Center varne vožnje na Vranskem, kjer se bodo za naslov najboljšega voznika oziroma voznice preizkusili v najrazličnejših spretnostnih in vozniških preizkušnjah, zmagovalec in zmagovalka pa bosta postala mlada ambasadorja varne vožnje.
Lani sta na tekmovanju zmagala Laura Cerovšek in Luka Gril. Zanimivo je, da so organizatorji na zadnjem tekmovanju zabeležili veliko število prijavljenih voznic. »Spomini na zadnje tekmovanje so lepi. Ne dobiš vsak dan na uporabo avta za eno leto. Poleg tega, pa smo se imeli zelo lepo. Presenetila sem sama sebe,« je o lanski zmagi povedala Cerovškova in dodala, da je poleg nagrade, eno leto vozi novo ford fiesto, naslov prinaša tudi odgovornost. Na cestni nihče ni nezmotljiv, poleg tega pa je avto zmagovalca polepljen in sta ves čas na očeh javnosti. »Na poti iz izleta domov sem bil ves čas nervozen, ker sem imel v vzvratnem ogledalu AMZS kombi,« je bolj v šali kot zares povedal Gril in poudaril, da s polepljenim avtom sporoča vsem, da vozi varno in strpno. »Zavedati se moramo, da nismo sami na cesti. Smo zgled. Pazimo eden na drugega,« pravi Gril.
Generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek je poudaril, da je vesel, da je tekmovanje preseglo slovenske okvire. Lani je AMZS prejel celo priznanje FIA za najboljši projekt na področju prometne varnosti. Na Vranskem je potekalo tudi že prvo mednarodno tekmovanje najboljših mladih voznikov iz štirih držav, letos pa bo na tekmovanju nastopalo že šest držav, finale pa bo gostila Poljska. Novo pravilo je tudi, da mora biti kandidat star vsaj 26 let in ne več 24 let. Kostanjšek pravi, da so se za ta korak odločili v sodelovanju z drugimi avto-moto klubi na mednarodni ravni, tudi raziskave in statistika pa kaže, da je prav starostna skupina od 26 leta naprej med tveganimi.
Zmagovalec in zmagovalka letošnjega tekmovanja bosta eno leto uživala za volanom povsem novega športnega križanca – Fordove pume.
Matjaž Leskovar iz sektorja prometne policije pravi, da se prometna varnost izboljšuje. V zadnjih štirih letih se je število prometnih nesreč voznikov starih med 18 in 24 ostaja na približno enaki številki. To pomeni okoli 3.500 nesreč ali 10 odstotkov vseh prometnih nesreč. Se pa močno zmanjšuje število mladih med mrtvimi v prometnih nesrečah. »Leta 2016 je na slovenskih cestah umrlo 19 mladostnikov oziroma oseb, lani sedem. Podobno je s hudo telesnimi poškodovanimi. Opažamo velik napredek na bolje, kar zadeva posledice prometnih nesreč,« pravi Leskovar in izpostavlja, da najpogostejši vzrok med mladimi pri obravnavi prekrškov ostaja neprilagojena hitrost in upoštevanje varnostne razdalje.
Avto-moto zveza Slovenije je najboljšega mladega voznika v Sloveniji prvič izbirala že leta 1993 – takrat je bila najboljša za volanom voznica, tekmovanje pa obudila 2017, z namenom izboljšanja prometne varnosti med mladimi, ki so ena najbolj ranljivih skupin udeležencev v prometu, mnogokrat pa tudi neupravičeno stigmatizirani kot nevarni vozniki. V izboru Najboljši za volanom imajo mladi vozniki in voznice priložnost potrditi, da so stereotipi marsikdaj res zgolj – stereotipi.
Leskovarju se zdi pravilen korak, da so pri tekmovanju dvignili starost iz 24 na 26 let: »S starostjo voznikov se poveča tveganje za prometno nesreče. Dviguje se število prometnih nesreč. S starostjo upada strah, popustijo zavore. Počutimo se, da znamo več in, da so naše spretnosti za volanom večje. Pogosto ravno v letih med 26 in 34 precenjujemo sposobnosti vožnje. Vozniki začetniki so bolj varni vozniki kot v kasnejšem obdobju.«
Vesna Marinko iz Javne agencije za varnost v prometu (AVP), ki projekt podpira od samega začetka, pa pravi: »Mladi so neupravičeno označeni kor nevarni vozniki. Velikokrat so varni in dobri vozniki, previdni vozniki. S takimi projekti lahko dokažejo, da so dobri voznik in ovržejo stereotipe in so lahko za zgled tako vrstnikom kot tudi vsem ostalim voznikom.«