Z vengo je Kia sicer nekoliko pozno stopila v B-segment enoprostorcev, ki je vrsto let že precej natrpan. Glede prostornosti in prilagodljivosti sicer pomeni korak naprej, v primerjavi z razredno konkurenco pa presežkov ne ponudi.
Dinamično in skladno oblikovana
Zunanjost je narejena zelo všečno in predvsem skladno. Višina je zaradi položnega prednjega stekla dokaj dobro prikrita, naši pomisleki, da bo zaradi tega trpela količina prostora za glave spredaj sedečih, so bili odveč. Vengo zaznamujejo velika in zašiljena svetila ter proti zadku naraščajoča bočna linija. Nekaj je tudi kroma na sprednjem delu okoli maske motorja.
Prvič s pomično klopjo
Znotraj je prostora dovolj tudi za višjerasle, čeprav presežkov ne ponudi. Preseneti pa s kakovostno izdelano armaturno ploščo in materiali v notranjosti, samosvojo ergonomijo stikal in nadpovprečno založenostjo z opremo. Nekaj notranjih elementov je povzela po modelih soul in cee'd, vsekakor pa gre za novodobni izdelek tega proizvajalca. Preveliko plastičnost je mogoče zaslediti le na vratnih oblogah, sicer pa so to na sredinski konzoli dobro rešili z večjo količino imitacije aluminija na njenih robovih.
V drugi vrsti je količina prostora prav tako pričakovana, tam se bodo dobro počutili tudi odrasli, zelo dobrodošla je pomična klop, ki jo pri tej znamki vidimo prvič. Treba je reči, da je ta v tem razredu že nujna. Nekoliko preveč položen je le naslonski del zadnje klopi. Pomična klop se kaže v večjem prtljažniku, ki zavzema od 314 do 440 litrov med večjimi v razredu. Poljubno lahko prostor povečujete vse do 1.253 litrov. Prtljažnik je pravilne oblike, manjšo grajo pa si zasluži, ker ob podrtju sedežev klop s prtljažnim dnom ne tvori povsem ravne površine.
Osnovni bencinar zadovolji
Pod pokrovom se je vrtel najšibkejši bencinski motor, ki pa je kljub le 66 kilovatom dovolj poskočen tako za vožnjo po mestu kot za skok izven njega. Pozna se, če je avto polno naložen, takrat pride do izraza bencinska zasnova, zato je v tem primeru dobro razmisliti o dizelski alternativi. Nekoliko slabše se odreže le sklopka, ki je postavljena (pre)visoko.
Šibkejši bencinar ima edini možnost vgradnje sistema, ki zaustavi motor, ko stojite pred semforjem, in ga ob speljevanju samodejno zažene. Sistem ima že nekaj časa tudi cee'd, tako da ne predstavlja popolne novosti, je pa njegovo delovanje v praksi dobro in nemoteče. Zanj pri Kii zahtevajo doplačilo 350 evrov, za to vsoto pa dobite še posebne pnevmatike z nizkim kotalnim uporom. Sistem naj bi uporabo zmanjšal za okoli 15 odstotkov, glede na porabo, ki smo jo namerili na testu (malo nad sedmimi litri), je to dovolj dober dosežek.
Lega na cesti je kljub višini dobra, vzmetenje je prej trdo kot mehko. Neravnine dobro požira, zmedejo ga le kratke in pogoste anomalije, kjer zvok amortizerjev preide tudi v notranji prostor.
Ko v enačbo vključimo še ceno, vidimo, da ima Kia z vengo dobrega konkurenta modelom, kot so modus, meriva in podobni. Presenetljivo predvsem zaradi serijskega ESC in možnosti odločitve o sistemu stop&go. Redke pomanjkljivosti so enoobmočna klima in zgolj vozniku namenjen sredinski naslon za roke, kar vengi zlahka oprostimo.
Kia venga 1,4 CVVT stop&go cup
Motor: 1.396 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 66 kW (90 KM)/pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 137 Nm/ pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,1 litra/100 km, 136 gramov CO2
Zmogljivosti: 168 km/h, 12,8 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.068x1.765x 1.600, medosna razdalja 2.615, prtljažnik (v litrih): 314- 440/1.253
Cena: 13.990/15.000 EUR