Nissan po pisanju Reutersa pripravlja načrt za zmanjšanje svojega evropskega poslovanja. Osredotočili se bodo na športne terence in gospodarska vozila, ter tudi na učinkovitejšo delitev produktov in naložb s partnerjem Renaultom, so za Reuters povedali trije različni viri.
Strategija, ki je del triletnega načrta globalnega preobrata, naj bi bila predstavljena 28. maja. Omogočila bo tudi to, da bo Nissanova tovarna avtomobilov v Sunderlandu na severovzhodu Anglije trajno prešla iz dveh na tri izmene in bo postala ključno vozlišče za SUV-je. Po zagotovilih enega od virov, ki ne želi biti imenovan, obstaja celo možnost, da bi zaprli tovarno v Barceloni v Španiji, s čimer je ogroženih kar 3000 delovnih mest.
Osrednji del predloga je torej nov način sodelovanja s partnerjem zavezništva Renaultom, ki bo razvil ločena področja odgovornosti, pri čemer bo eno podjetje postalo „vodja“, drugo pa „sledilec".
Ghosn in korona virus vzroka za prestrukturiranje
Renault in Nissan sta se dolgo borila, da bi dosegla največji možni potencial v združitvi, vseskozi pa so se kazale napetosti na nadzornih področjih. Odnosi so bili najbolj napeti novembra leta 2018, ko je bil zaradi obtožb na račun finančnih kršitev na Japonskem aretiran dolgoletni šef zveze Carlos Ghosn. Slednji malverzacije zanika.
Od takrat naprej Nissanova prodaja in dobiček drsita navzdol, udarec zaradi posledic koronavirusa na svetovno avtomobilsko industrijo pa je le še dodatno prispeval k nujnosti, da podjetje oblikuje novo strategijo za zagotovitev svoje skupne prihodnosti. Tudi Renault načrtno dela na prestrukturiranju, med drugim pa naj bi, neuradno, tudi po pisanju Reutersa in zagotovilih njegovih virov, ugasnili modeli kot so espace, scenic in talisman, v ospredje pa bodo prišli SUV-ji (kadjar na primer, naj bi bil na voljo s petimi in sedmimi sedeži) ter elektrificirani modeli.
Reuters še piše, da so Nissanov načrt za Evropo pretekli četrtek predstavili upravnemu odboru podjetja. Slednji naj bi načrt potrdil. Tiskovna agencija piše, da je Nissan zavrnil komentar, prav tako pa niso dobili odgovorov s strani Renaulta.
Dizli niso v fokusu
Evropa je na račun presežnih zmogljivosti, velike konkurence in strogih predpisov glede varnosti in ekologije za avtomobilske proizvajalce že dolgo težaven trg. General Motors je evropski trg na primer zapustil leta 2017. Kot so še povedali viri za Reuters Evropa predstavlja le okoli desetino Nissanovega globalnega poslovanja in ima "malo možnosti za rast in dobičkonosnost".
Kljub temu si podjetje želi ohraniti prisotnost v regiji, čeprav bo ta manjša. "V Evropi moramo biti v koraku s predpisi in ohranjati konkurenčnost naše tehnologije, čeprav ne moremo doseči eksponentne rasti," je Reutersu povedal eden od virov.
V novem razmerju z Renaultom bi Nissan prevzel vodilno mesto v Evropi pri križancih in športnih terencih, viri pa navajajo, da bodo na voljo z bencinskimi motorji kot tudi s hibridno tehnologijo in v vseh drugih elektrificiranih različicah.
Dobra novica za Revoz?
Pri lahkih gospodarskih vozilih in majhnih mestnih avtomobilih bi se uprli na različice vozil, ki jih proizvaja Renault. Na podlagi zapisanega lahko ugibamo, da bi svoje mesto v prihodnje v tovarni Revoz v Novem mestu, kjer izdelujejo mestnega renault clia in twinga lahko našla tudi znamka Nissan.
Dogovor bi namreč partnerjema omogočil izmenjavo tehnologij in proizvodnih zmogljivosti, hkrati pa bi razvoj tehnologij in izdelkov vodili ločen drug od drugega. To pomeni, da bi oblikovanje, inženiring in blagovne znamke ostale med seboj drugačne, je še dejal eden izmed virov.
To je resen poskus, da bi zgladili glavni vir napetosti v koncernu, ki ga je povzročil Ghosn. Slednji si je prizadeval, da bi partnerji enakovredno zmanjšali stroške ter združili novo tehnologijo in raziskave ter razvoj izdelkov. Številni pri Nissanu so to razumeli kot prizadevanje Renaulta, da se brezplačno polasti Nissanove vrhunske inženirske zmogljivosti.
Glede modelov bi se Nissanovi glavni proizvodi v Evropi lahko zožili na qashqaija in Juka, oba lokalno proizvedena športna terenca, poleg tega bi lahko v Evropi obstal večji SUV X-trail, pričakujemo pa lahko povsem nov model ariya, gre za električnega križanca, ki ga bodo v Evropo pošiljali iz Japonske.
Ugiba se, da bi modelna paleta v Evropi na začetku zajemala še športne modele Z in GT-R ter poltovornjak navaro, ki ga izdelujejo v Barceloni. Linijo izdelkov naj bi dopolnjevali komercialni kombiji in mali avtomobili, ki jih proizvaja Renault. S tem bi Nissan zagotovil obseg, ki bi prodajalcem omogočal dovolj pestro paleto modelov.
Seveda, še v državah tretjega sveta marsikdo verjetno prejema višjo plačo kot delavci pri nas, pa še ogromno jih z juga hodi k nam delat, naše pa odpuščajo, ker so predragi, a ne vlada?!? Koliko ukrepov bo potrebnih, da slovenskega… ...prikaži več delavca ne odpustijo??