Z legendarnim Relijem Monte Carlo, ki bo na sporedu med 20. in 23. januarjem 2022, se začenja nova sezona v reli seriji WRC. Dirkalnik GR Yaris Rally1 je naslednik yarisa WRC, ki je v sezoni 2021, ki se je končala pred vsega osmimi tedni v Monzi v Italiji, slavil v konkurenci voznikov, sovoznikov in konstruktorjev. Na cestah francoskih Alp se bodo sploh prvič pomerili dirkalniki Rally1, ki bodo nasledili dirkalnike World Rally Cars, ki so v zadnjem četrt stoletja tvorili najvišjo kategorijo reli serije WRC.
Dirkalniki Rally1 v primerjavi s svojimi predhodniki prinašajo več pomembnih sprememb. Sploh prvič na najvišjo raven relija prihaja tudi hibridna tehnologija. Vsak avtomobil bo namreč opremljen s hibridno enoto, ki je sestavljena iz baterije 3,9 kWh in elektromotorja (MGU), ki pri pospeševanju zagotavlja dodatnih 100 kW (134 KM).
GR Yaris Rally1 je že lani spomladi opravil temeljit program testiranja. Zadnjih nekaj tednov pa so bila testiranja osredotočena na posebne zahteve Relija Monte Carlo, ki slovi po spremenljivih razmerah, saj trasa poteka tako po suhem asfaltu kot tudi po snegu in ledu. Zagotovo bodo tovrstno zahtevne razmere še dodatno otežile začetek sezone v povsem novih avtomobilih.
GR YARIS Rally1 v kombinaciji s preizkušenim 1,6-litrskim motorjem s turbopolnilnikom iz Yarisa WRC zagotavlja več kot 500 konjskih moči. Motor bo deloval na 100-odstotno trajnostno gorivo, ki je sploh prvo te vrste in bo premierno uporabljeno na svetovnem prvenstvu pod okriljem svetovne avtomobilistične organizacije FIA.
Reli se bo začel v četrtek zvečer. Prvi pa se bo s svojim novim GR Yarisom Rally1 na progo podal aktualni svetovni prvak Sébastien Ogier. Osemkratni svetovni prvak, ki je z osmimi zmagami tudi rekorder relija Monte Carlo, bo v tej sezoni nastopal z novim sovoznikom Benjaminom Veillasom.
Toyotin dirkalnik je zgrajen na posebni šasiji in je opremljen z varnostnim oklepom, ki voznikom in sovoznikom nudi večjo zaščito. Druge spremembe, ki jih zahtevajo predpisi, vključujejo manj zapleteno aerodinamiko, vrnitev na mehanski menjalnik in odstranitev aktivnega sredinskega diferenciala. Ob teh spremembah bodo še bolj prišle do izraza spretnosti voznikov, ki se bodo morali prilagoditi tudi zahtevam v zvezi z regeneracijo in uporabo hibridne energije, hkrati pa bodo morali znotraj novih parametrov skupaj s svojimi inženirji optimizirati zmogljivost in vozniške lastnosti.