Renault je namreč meganu grandtourju kot prvemu meganu (pozneje ga je dobil tudi petvratni megane) namenil hibridni pogon, bolj natančno priključno hibridni pogonski sklop, ki ga, tako kot pri drugih elektrificiranih modelih, označujejo z imenom E-tech.
Gre za natanko takšen sklop, kot smo ga že vozili v capturju E-tech in podoben kot v cliu E-tech, kjer je nekoliko šibkejši in zgolj hibridni. Gre torej za pogonski sklop, pri katerem so konstruktorji uporabili kombinacijo pristopa iz formule 1 in električne tehnike renaulta zoeja. Niso namreč, tako kot nekateri drugi proizvajalci, uporabili menjalnika CVT ali DSG, ampak so ubrali svojo pot, ki deluje brez vsakršne sklopke, ampak njeno vlogo opravljajo elektromotorji.
Priključno hibridni namreč sestavljajo 1,6-litrski atmosferski bencinski motor na notranje zgorevanje in dva elektromotorja ter štiristopenjski sekvenčni menjalnik brez sklopke. Motor ima »zastarelo« tehniko brez turbine in z osmimi ventili, ki pa je smiselna.
Glavni je elektromotor
Bencinski motor v priključno hibridnem meganu je namreč podrejen električnemu in pri pogonu neposredno sodeluje predvsem takrat, ko lahko deluje v optimalnih vrtljajih, denimo med vožnjo pri visokih konstantnih hitrostih na avtocesti ali regionalnih cestah, ko je s kolesi povezan z neposrednim prenosom. Sicer je njegova vloga predvsem proizvodnja elektrike, ki dopolnjuje tisto, ki jo avtomobil pridobi z rekuperacijo zavorne energije ali pa, ki je shranjena v napolnjeni električni bateriji.
Za večino pospeškov med vožnjo po ovinkastih in mestnih cestah zato skrbi glavni elektromotor, ki megane poganja tudi ko speljemo ali pa ko peljemo vzvratno, saj je tudi vzvratna prestava električna. Tu je še sekundarni elektromotor, ki opravlja vlogo klasičnega alternatorja za pomožne naprave in zagon bencinskega motorja, malenkostno pa sodeluje tudi pri pogonu, kjer skrbi predvsem za zgladitev prehodov med prestavami.
Pogonski sklop razpolaga s sistemsko močjo 117 kilovatov, ki meganu grandtourju omogoči, da v 9,8 sekunde doseže hitrost 100 kilometrov na uro. A kot rečeno, je pri pogonu glavni elektromotor z močjo »zgolj 49 kilovatov, ki se napaja iz litij-ionske baterije s kapaciteto 10,4 kilovatne ure, ki mu omogoča do 50 kilometrov električne vožnje merjeno s ciklusom WLTP.
Drugače kot na papirju
Podatki na papirju so nekaj, izkušnja v vožnji pa nekaj drugega. Kako se torej megane grandtour E-tech obnese v resničnosti? Zelo dobro. Elektromotor se na papirju morda zdi precej šibak, a mu navor, ki je na voljo že od nizkih vrtljajev, pomaga, da malce več kot 1,6 tone težak avtomobil dovolj živahno spelje z mesta (morda celo preveč živahno, saj se na spolzki podlagi lahko kolesa celo prosto zasukajo) in tudi solidno pospešuje.
Z njim se verjetno ne boste uvrstili med predmestne »fitipaldije«, pritoževali pa se nad njegovimi zmogljivostmi tudi ne boste. Pogon je namreč povsem kos vsakdanjim potrebam in tudi s porabo ne razočara. Ta bo sicer težko takšna, kot jo navaja proizvajalec, sploh če boste vozili na daljše razdalje, kot pa jih pokrije elektrika, a prav potraten avtomobil tudi ne bo. Pa tudi električno boste težko dosegli razdaljo 50 kilometrov ampak se boste morali prej zadovoljiti s štiridesetimi.
Malce prirastka in nekaj minusa
Tudi sama lega na cesti je več kot dovolj dobra za vsakdanjo rabo in masnega prirastka zaradi hibridnega sklopa niti ne zaznate. Gotovo pa, ko pakirate za počitnice, zaznate dejstvo, da je prtljažnik zaradi hibridne baterije za dobrih 100 litrov manjši kot pri bencinsko in dizelsko gnanih meganih grandtourjih.
Sicer je megane grandtour E-tech enak kot različice zgolj z motorji na notranje zgorevanje, kar pomeni, da je vsem potnikom namenjenega dovolj udobne prostornosti in da vozniku pomaga tudi z oblico asistenčnih sistemov. In če je poleg tega še izdatno opremljen, tako kot testni megane s paketom opreme »edition one«, je bera še toliko boljša.
Le cena je žal toliko višja, da bo moral kupec biti prepričan v dobrobiti priključno hibridnega pogona ali pa računati, da se bo večinoma vozil na cenejšo elektriko iz domače vtičnice. V tem primeru bo namreč megane grandtour E-tech lahko soliden električni avtomobil z bencinskim nahrbtnikom za občasne daljše vožnje.
Renault megane grandtour edition one E-tech 160
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.598 ccm + elektromotor
Največja moč: 117 kW (160 KM)
Največji navor: 349 Nm
Zmogljivosti: 183 km/h, 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.626 x 1.814 x 1.449, medosna razdalja 2.721
Prtljažnik (v litrih): 389
Poraba: 1,3 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 28 g/km
Cena v evrih: 34.940
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. V prvem mesecu sem prejel 21758 $ in 29467 $ v zadnjem mesecu google pay doma za 3 ure dela na dan. ... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑫𝒐𝒖𝑰𝒏𝒄𝒐𝒎𝒆.𝐜𝐨𝐦
kakašna novica... vauuuu. toyota prius je to znal20 let nazaj.. je pa škoda da v avto ne vdelajo i še parni kotel, da bo še kakšno kil težji pa bo še več pencina porabil, se bo pa dal roke umit… ...prikaži več s toplo vodo, pa mogoče v na žejavici spet kakšen čevapčič.