"Brisalci so obremenjeni že med dežjem, če je prisoten še led, so obremenjeni še veliko bolj. Zelo pomembno je, da steklo pred vožnjo dobro očistite,“ pravi Drago Pavčnik šef mehanične delavnice podjetja Feroda d.o.o.
Janez Kranjčič iz Avtoservisa Janez Krajnčič pravi, da je težava tudi ta, da imajo moderni avtomobili senzorje, ki samodejno zaznavajo mokroto na steklu, hkrati pa delujejo sekvenčno in večkrat obrišejo steklo. Če je prisoten led, lahko hitro pride do poškodbe metlic brisalcev, v najslabšem primeru pa lahko pregori celo motorček.
Strošek okvare tudi več kot 300 evrov
"Tovrstnih primerov okvare motorčka je pozimi zelo veliko,“ pravita tako Pavčnik, kot Kranjčič. Če imate srečo, lahko skurite samo upor, lahko pregori varovalka, lahko pa je treba menjati motorček. V primeru popravila je strošek okoli 50 evrov, v primeru menjave pa med 80 do 100 evrov za neoriginalne dele, za originalne pa tudi več kot 300 evrov.
Kranjčič opozarja tudi na vprašljivo kakovost nekaterih tekočin proti zmrzovanju. „Steklo z dobro tekočino proti zmrzovanju ne bi smelo med vožnjo zmrzovati,“ pojasnjuje Kranjčič, Pavčnik pa dodaja: "Še posebej pozorni morajo biti vozniki kombiniranih vozil z večjimi vetrobranskimi stekli in večjimi brisalci. Očistiti morajo še večje površine in so zato brisalci še bolj obremenjeni.“
Pa še na nekaj opozarja strokovnjak iz Ferode: "Če je zunaj le nekaj stopinj pod ničlo, je „minus“ pri hitrosti 130 km/h in več še toliko večji, možnost zmrzali stekla pa zato večje.“
Pretirano razredčevanje ni primerno
Koncentrat, ki se kupi v trgovini ali na črpalkah, praviloma zdrži zelo nizke temperature, tudi do -30 stopinj. A je treba, kot pojasnjuje strokovnjak, upoštevati, da so temperature med vožnjo lahko precej nižje kot pri mirujočem avtu, zato pretirano razredčevanje lahko spet povzroča zmrzovanje.
Priporočam mešanico 2:1 v korist koncentrata, kar bi moralo zadostovati za vsaj okoli -15 stopinj. Razmerje 1:1 zadosti nekako do -10 stopinj in je že lahko na meji.
Nobena tekočina ni dobra, ker jo dež in veter odplakneta in kaplje zmrznejo. Čim bolj topel zrak od znotraj na šipo in počasnejša vožnja sta mogoča rešitev. Cepec ki vozi avto zgoraj, pa sam sebe ogroža saj nič ne vidi.
Ja, spet nam fiziko razlagajo razn novinarskii "avtomobilski" strokovnjaki.
Citiram: "Če je zunaj le nekaj stopinj pod ničlo, je „minus“ pri hitrosti 130 km/h in več še toliko večji, možnost zmrzali stekla pa zato večje.“"temperature med vožnjo lahko precej nižje kot pri mirujočem avtu" Po kakšni teoriji?… ...prikaži več Poskusite s termometrom pri mirujočem avtu in pri 130 ;)