Raziskava AMZS je pokazala, da je kar 30 odstotkom voznikov tekočina že kdaj zamrznila. Zamenjava letne tekočine za stekla z zimsko je ena od stvari, za katero lahko poskrbimo sami.
"Sami lahko preverimo tudi metlice brisalcev. Vsako zaznano poslabšanje delovanja naj bo opomnik za menjavo. Strokovnjakom pa prepustite kontrolo hladilne tekočine, akumulatorja in ogrevalnega sistema," pravi tehnični inštruktor AMZS Jurij Kočar.
Zanimivi so tudi drugi izsledki raziskave. Gre za nekatere dejavnike tveganja, ki sicer sami zase morda neposredno ne vplivajo na varnost voznika in drugih udeležencev v prometu, a njihova kombinacija, še zlasti v zahtevnejših zimskih razmerah, lahko pomembno poveča možnosti za prometno nesrečo, poleg tega pa so vozniki s pomanjkljivo pripravo vozila in pomanjkanjem določenih znanj in izkušenj med vožnjo manj samozavestni, kar seveda prav tako vpliva na varnost, menijo na AMZS.
Le zamenjava pnevmatik ni dovolj
Po njihovih izkušnjah mnogi vozniki pripravo vozila na zimo povezujejo zgolj z menjavo pnevmatik. To je sicer pomemben, ne pa edini dejavnik, na katerega je treba biti pozoren. Kočar pravi, da ob nižjih temperatur najpogosteje opažajo napake, kot so zamrznitev tekočine za pranje vetrobranskega stekla, odpoved akumulatorja, različne okvare na zavornem sistemu in podvozju, poškodbe in obrabo metlic brisalcev ipd.
Tehnična ustreznost vozila pomembno vpliva na varnost. Že samo delovanje brisalcev v situaciji, ko je zaradi megle, dežja ali snega vidljivost zmanjšana, je pomembna. "Če brisalci ne delujejo, kot bi bilo treba, ob tem pa vozniku med vožnjo po mokri in spolzki cesti zmanjka še tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla, bo preglednost nad dogajanjem na cestišču bistveno slabša, s tem pa se poveča tveganje za prometno nesrečo," je pogled na pomen ustrezne priprave vozila ponazoril Manuel Pungertnik, inštruktor varne vožnje in produktni vodja AMZS Šole vožnje.
Rezultati raziskave na žalost kažejo, da številni vozniki niso dovolj pozorni ali pa so tudi (pre)slabo poučeni o tem, kar je morda v primerjavi z vožnjo videti skorajda nepomembno, kljub temu pa lahko pomembno vpliva tako na varnost voznika in drugih udeležencev v prometu kot nenazadnje tudi na ekonomičnost vožnje.
Ključne ugotovitve AMZS raziskave:
36 odstotkov voznikov na svojem avtomobilu ne bi znalo zamenjati kolesa;
25 odstotkov voznikov ne bi znalo uporabiti dvigalke;
11 odstotkov voznikov ne ve, kje je dvigalka v avtomobilu oziroma če vozilo dvigalko sploh ima;
30 odstotkov voznikov ne zna preveriti globine dezena na pnevmatiki;
22 odstotkov voznikov, mlajših od 35 let, ne zna preveriti tlaka v pnevmatikah;
25 odstotkov voznikov nikoli ali pa le izjemoma preverja tlak v pnevmatikah;
47 odstotkov voznikov meni, da znajo namestiti snežne verige;
19 odstotkov voznikov pravi, da jim brisalci škripljejo;
28 odstotkov voznikov ne zna uporabljati tempomata, ki ga imajo v avtomobilu;
64 odstotkov voznikov ne ve, kolikšna je zavorna razdalja pri hitrosti 30 km/h;
69 odstotkov voznikov je priznalo, da se jim je že pripetilo, da jim je med vožnjo zmanjkalo tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla;
30 odstotkov voznikov je priznalo, da jim je tekočina že kdaj zmrznila;
70 odstotkov voznikov je že imelo težave z zagonom motorja zaradi praznega akumulatorja;
60 odstotkov voznikov, mlajših od 35 let, motorja ne bi znalo zagnati s pomožnimi kabli.
Hebi ga,znajo pa telefonirat med vožnjo.
Ne ni, pač vzameš povprečne vrednosti in dobiš 5m !
Koliko pa je bilo vode še notri, ko si nalil zimsko tekočino ??