Kot je povedal direktor znamke Audi v Sloveniji Franci Bolta, je bilo lani na celotne slovenskem avtomobilskem trgu prodanih 50.883 novih avtomobilov, kar pomeni 26,5-odstotni padec v primerjavi z letom 2019. Prizadet je bil tudi trg premijskih vozil, na katerega se uvrščajo tudi njihovi modeli in na katerem je 3.901 prodanih avtomobilov pomenilo padec prodaje za 23,3 odstotka.
Dodal je , da so lahko pri njihovi znamki kljub temu zadovoljni, saj so ostali na prvem mestu med premijskimi znamkami, in to ne le, ko gre za prodajo podjetjem, ampak tudi med fizičnimi osebami, kjer so si ustvarili lepo prednost pred konkurenco. Še vedno je očiten tudi trend naraščanja prodaje športnih terencev in križancev, ki v Audijevi slovenski prodaji zasedajo več kot 65 odstotkov.
10-odstotna rast
Za letošnje leto sicer napoveduje, da se bo krizna situacija zaradi epidemije korona virusa umirila, slovenski avtomobilski trg pa naj bi zabeležil 10-odstotno rast. Seveda si Audi želi obdržati prvo mesto med premijskimi znamkami in še okrepiti svoj tržni delež.
Vstopni audi Q2 30 TFSI bo na voljo za 24.000 evrov, 110-kilovatni turbodizelski Q2 35 TDI quattro pa za 34.650 evrov. Osnovni audi Q5 35 TDI bo stal vsaj 45.230 evrov, za zdaj edini bencinski audi Q5 45 TFSI quattro pa bo treba odšteti vsaj 56.650 evrov. Oba bosta na voljo tudi z akcijskima paketoma z opcijami, za katere se kupci v Sloveniji najpogosteje odločijo.
V teh načrtih igrata pomembno vlogo tudi tokratna novinca audija Q2 in Q5. Audijev Q5, s katerim so leta 2008 pravzaprav zaorali ledino v segmentu športnih terencev, je doslej na naše ceste zapeljalo več kot 2.700, audi Q2, ki od leta 2016 nagovarja predvsem mlajšo ciljno skupino in nežnejši spol, pa je doslej pri nas našel več kot 800 kupcev. Lansko leto je bilo sicer v Sloveniji prodanih približno 100 audijev Q2 in približno 120 audijev Q5, za letos pa načrtujejo prodajo 120 do 150 audijev Q2 in okrog 150 audijev Q3, ki jim bo pri naskoku na trg od marca pomagala tudi nova kupejevska različica Q3 sportback.
Nova jabolčno zelena barva
Manjši audi Q2 je sicer v prenovljeni izvedbi zaradi drugačnih odbijačev zrasel za 17 milimetrov zrasel na dolžino 4,21 metra, sicer pa so vse druge dimenzije ostale enake. Spredaj izstopa predvsem maska, ki je nekoliko ožja, zato sam avtomobil deluje širši od predhodnik. Sprednje linije tudi nekoliko bolj padajo proti tlom, kar je pripomoglo k bolj dinamičnemu in športnemu vtisu. Audi Q2 je sicer že v osnovnih različica serijsko opremljen z led žarometi, ki so lahko tudi matrični s tipičnim »podpisom«.
Na boku ni večjih sprememb, z izjemo novih platišč velikosti od 16 do 19 palcev, zadaj pa opazimo predvsem spremenjeni odbijač. Nekaj je tudi novih karoserijskih vrat, med njimi tudi le audiju Q2 namenjena jabolčno zelena.
V notranjosti izstopata predvsem dva nova elementa. Prvi so okrasni elementi okoli zračnikov, drugi pa nova izbirna ročica samodejnega menjalnika S tronic. Posodobljen je tudi dostop do vozila s pomočjo brezplačne aplikacije, preko katere lahko lastniki upravljajo vrsto funkcij in nadzorujejo stanje njihovega avtomobila. Na voljo je tudi digitalni kokpit, osrednji zaslon na armaturni plošči je lahko dveh dimenzij, posodobljeni pa so tudi asistenčni sistemi, ki so p zaslugi nove video kamere postali bolj natančni.
Motorna paleta se začne z litrskim trivaljnikom različici 30 TFSI, nad njim pa je 1,5-litrski štirivaljnik 35 TFSI z ročnim ali samodejnim menjalnikom S tronic in možnostjo izklopa dveh valjev. V vrhu bencinske ponudbe je 221-kilovatni 2-litrski štirivaljnik v audiju SQ2 TFSI, dizelsko ponudbo pa za zdaj predstavlja le turbodizelski štirivaljnik 35 TDI quattro S tronic z močjo 110-kilovatov. Kmalu bodo na voljo še 140-kilovatni turbobencinski in turbodizelski motorji z močmi 85, 110 in 147 kilovatov.
Ostaja dizelski športnik
Malce, za 19 milimetrov, je zrasel tudi audi Q5, ki je zdaj dolg 4,68 metra, sicer pa so druge mere tudi na njem ostale bolj ali manj enake. Tudi maska audija Q5 je nekoliko ožja, zato daje vtis, da je postal širši, spremenjen pa je tudi spodnji del odbijača. Led žarometi so tudi tu serijski, z možnostjo matričnih.
Bok krasi nova letvica na spodnjem delu, zato optično deluje nekoliko višji od predhodnika, razširjeni pa sta tudi ponudbi karoserijskih barv in platišč velikosti od 17 do 21 palcev. Zadaj izstopa okrasna letev med žarometoma, ki jo je audi Q5 povzel po nekaterih drugih sorodnikih, na spodnjem odbijaču pa izstopa tudi novi difuzor. Svetilke v tehnologiji OLED zadaj omogočajo tudi različne personalizirane podpise, s pomočjo senzorja približevanja pa lahko tudi druge udeležence z močnim svetenjem opozorijo na nevarnost naleta.
V notranjosti sicer ni velikih sprememb. Izstopa predvsem to, da ni več vrtljivega regulatorja za upravljanje infozabavnega vmesnika, saj ga je tudi tu popolnoma nadomestil za dotik občutljivi zaslon. Audi Q5 se lahko nadgradi tudi z virtualnim kokpitom.
Prenovljena ponudba motorjev se začenja s 120-kilovatnim turbodizlom 35 TDI, ki je edinim na volj le s prednjim pogonom. Sledi mu v Sloveniji najbolj priljubljeni 150-kilovatni motor 40TDI, temu pa 210-kilovatni šestvaljnik 50 TDI. Bencinsko ponudbo za zdaj predstavlja le 195-kilovatni 45 TFSI, sledila pa mu bosta tudi priključna hibrida 50 TFSI in 55 TFSI, pride pa tudi audi SQ5 TDI, ki ostaja z 251-kilovatnim turbodizelskim motorjem. Vsi motorji bodo sicer delovali v kombinaciji s samodejnimi menjalniki in blagimi hibridi.