Obvezna oprema. Kadar močno sneži, zimske pnevmatike niso več dovolj. Pri nakupu verig bodite pozorni na pravo dimenzijo. Na prodaj je več vrst snežnih verig, tudi tekstilne, ki jih je najlažje namestiti, a se lahko, če je snega premalo, strgajo.
"Vremenske razmere vožnjo pozimi zelo otežujejo, vidljivost je slabša, bistveno slabši je tudi oprijem pnevmatik z asfaltom," opozarja inštruktor varne vožnje Miran Kacin in dodaja: "Zimske pnevmatike tako velikokrat ne predstavljajo zadostne zimske opreme, predvsem ne med močnim sneženjem."
Ključna prava velikost
Pri verigah je ključno, da njihova velikost ustreza pnevmatikam na vozilu. Če imate pri hiši več vozil, ki jih ne uporabljate istočasno, je zato dobrodošlo, da kupite takšne verige, ki se bodo prilegale čim več različno velikim platiščem. Pri verigah je poleg tega pomembno, da jih je čim preprosteje namestiti.
Z verigami le po snegu
Čeprav so na trgu tudi verige, ki omogočajo vožnjo tudi po samo razmočeni ali celo suhi podlagi, jih je dobro uporabljati le, če je na cesti dovolj snega. Vselej upoštevajte tudi na izdelku navedene hitrostne omejitve. Če klasične verige (tudi plastične) uporabljate po le razmočeni podlagi, jih lahko uničite, škodite pa tudi cesti in svoji denarnici, saj vas lahko policisti za tako vožnjo oglobijo s 120 evri. Če pri tem še ovirate promet, pa vam grozi kazen 400 evrov.
Na trgu so poleg številnih klasičnih številne snežnih verig naprodaj tudi tekstilne snežne verige, ki omogočajo najlažjo namestitev, zlahka pa jih nataknejo tudi pripadnice ženskega spola.
Tekstilne verige delujejo na principu suhega trenja. To pomeni, da se sneg ne prime na pnevmatiko, ampak sproti odpada z nje. Uporabne so na snegu in ledu, tako da je dovolj vlage za "podmazovanje" tekstilne verige, na zasneženi asfaltirani cesti pa ne bo prihajalo do velikega trenja. Tekstilne verige se po namestitvi med samo vožnjo samodejno centrirajo, zato ne povzročajo hrupa in vibracij. Maksimalna hitrost vožnje je omejena na 50 km/h, hkrati pa omogočajo boljše delovanje sistemom ABS in ESP kot klasične verige. Slabost je ta, da so manj trpežne, saj se v primeru, da ni dovolj snega, ali pri vožnji na makadamu, lahko hitro uničijo.
Pri tekstilnih verigah moramo biti pozorni na dimenzijo, saj samo prave ponujajo pravilen oprijem in jih je mogoče natakniti varno in učinkovito. Natikanje poteka v nekaj korakih, ki so vsaj po opisu preprosti, in traja kvečjemu od pet do deset minut.
1. korak: avto zaustavite na ravnem, kolesa pa obrnite skrajno v levo. Začnite natikanje na tekalno površino.
2. korak: verigo razprostrite enakomerno po celotni tekalni površini, ki ni v stiku s cestiščem.
3. korak: obrnite kolesa v drugo smer, saj boste tako tekstilno verigo lažje nataknili še na drugo stran pnevmatike.
4. korak: avto prestavite toliko naprej, da bo nepokrita površina pnevmatike prosta. Nataknite verigo še na to površino.
5. korak: verigo nataknite v celoti in poskrbite, da je razporeditev po tekalni površini enakomerna.
6. korak: preverite le še, ali je elastika, ki drži verigo, lepo razporejena in ali poteka čez platišče.
Kako pa obrneš kolesa, če ima avto zadnji pogon?? :D :D
Tekstilne Always obloge so samo za šminko ! Škoda denarja .