Avto
36 ogledov

Počilo zaradi premajhne varnostne razdalje

Verižno trčenje na štajerski avtocesti PGE Celje
Samo v ponedeljek so tri prometne nesreče na slovenskih avtocestah, ena pri Grosupljem in dve na štajerskem kraku, ovirale ali ustavile promet in povzročile kilometrske zastoje. Vzrok je bilo neupoštevanje varnostne razdalje. V naslednjih dneh, ko vremenoslovci napovedujejo sneg, bo prilagoditev varnostne razdalje še pomembnejša.

Na štajerskem avtocestnem kraku med počivališčem Polskava in Slovensko Bistrico je bil kilometrski zastoj že zjutraj, popoldne pa se je pri Vranskem zaradi trčenja osmih vozil popolnoma ustavil promet. Vzrok je bila neprilagojena varnostna razdalja. Tudi vozniki in voznice, ki prihajajo z Dolenjske, so včeraj več ur zamujali v službo. Trčenje v predoru Mali vrh je v jutranji konici blokiralo pot iz JV dela Slovenije proti prestolnici in povzročilo nekajkilometrski zastoj. Velja omeniti, da je na omenjenem odseku ponoči snežilo.

Neupoštevanje vremenskih razmer
Inštruktor varne vožnje z akademije dobre vožnje Tilen Holynski izpostavlja pomen varnostne razdalje, ki se ga vozniki in voznice ne zavedajo. "Težava je v tem, da se ljudje ne prilagajajo vremenskim razmeram. Zima je letos v Sloveniji mila in je na nekaterih koncih šele prvič postregla s snežnimi padavinami, ki odločilno vplivajo na promet. Kritičen je prvi dan sneženja, saj vozniki ne upoštevajo razmer in vožnje (pre)pogosto ne prilagajajo temu," pravi inštruktor varne vožnje.

Vremenoslovci za sredo in četrtek napovedujejo sneženje, zato bo nevarnost trčenj še toliko večja, pravi Holynski in pojasnjuje: "V primeru sneženja je treba varnostno razdaljo povečati vsaj za enkrat. Zavorna pot se v primeru sneženja glede na faktor hitrosti povečuje s kvadratom. Treba bo prilagoditi varnostno razdaljo in zmanjšati hitrost."

Pri 100 km/h vsaj 54 metrov
Po podatkih policije je vožnja na prekratki varnostni razdalji največkrat povezana s preveliko hitrostjo, obe pa sta še vedno med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč na slovenskih cestah. Varnostno razdaljo izračunate sami, tako da hitrost v km/h spremenite v m/s in pomnožite z dva. Še lažje pa to storite, če hitrost delite z 1,8, dobljeno pa predstavlja razdaljo v metrih. Pravilna varnostna razdalja znaša prevoženo razdaljo, ki jo vozilo prevozi v dveh sekundah. Pri 100 km/h mora ta na suhi cesti znašati najmanj 54, pri 130 km/h pa vsaj 72 metrov.

Varnostna razdalja problem
Leta 2009 je policija zaradi kršitve 29. člena ZVCP-1 (prekratka varnostna razdalja) izdala 666 plačilnih nalogov in izrekla 56 opozoril, leta 2010 pa je bilo izdanih 1.273 plačilnih nalogov in izrečenih 73 opozoril.

Komentarjev 6
  • zdrej 09:21 02.februar 2012.

    @SkippyZaradi tega je očitno več nesreč, vendar naša vrla policija zadnje čase malo več okrivi varnostno razdaljo. Namreč 90% nesreč, ko se eden zaleti drugemi v rit, je ta razlog. Naša policija reče, mah je prehitro neprilagojeno vozil. Vendar ...prikaži več če bi držal varnostno razdaljo, bi imel čas opaziti in zavirati. Ostalih 10% pa je nepazljivost, okvare, ... .Pojem "neprilagojena hitrost" mi je pa itak kar nekaj, ko ne vejo oz. se nočejo potruditi za iskanje vzroka.

  • Dejan Vauhnik 08:20 01.februar 2012.

    Žal je to pogosto res. Kaj ti pomaga če držiš varnostno razdaljo, saj ti pol tudi "vmes" skačejo in tako si spet na istem. V bistvu je sreča, da je takšnih verižnih trčenj zelo malo glede na kulturo voznikov. <br ...prikaži več />Žal pa tudi precej voznikov ne zna vozit na AC, ne ločijo voznega pasu od prehitevalnega itd.

  • Skippy 07:52 01.februar 2012.

    in vendar zaradi tega ni nič več nesreč kot sicer ...