V avstrijskem centru varne vožnje v bližini Salzburga, specializiranem prav za vožnjo po zasneženem in poledenelem terenu - tu teste pnevmatik opravlja veliko gumarjev, smo se v okviru izobraževanja šole vožnje B&B, preizkusili pri vožnji na snegu.
Zimske treninge vožnje bi generalno lahko razdelili v dve skupini – na osnovne, ki se izvajajo v naši bližini, običajno v okviru smučišč in podobnih zimsko-športnih centrov in pa na treninge na višjem nivoju, kateri se odvijajo v skandinavskih deželah na zamrznjenih jezerih. Tam so na voljo občutno večje površine in konstantni zimski pogoji. Ali pa na poligonih, kot je v Avstriji, ki velja za enega najboljših snežnih poligonov, v objemu avstrijskih Alp, kjer imajo kar pet snežnih topov za zasneževanje poligona.
Nihče se dovolj ne zaveda pomena dobre pnevmatike
Kaj v praksi s tega treninga najbolj pride prav vozniku ali voznici? Paušer pravi: "Najpomembnejše je vsekakor spoznanje kako pomembne so pnevmatike – o tem lahko govorimo v nedogled, a vozniki tega ne verjamejo, dokler sami v praksi ne spoznajo do kako velikih razlik prihaja med različnimi pnevmatikami, kar nam na koncu treninga tudi pogosto priznajo. Kot drugo pa je tu še izkušnja povezana s pravilnim zaviranjem in usmerjanjem vozila v pogojih močno zmanjšanega oprijema, ko je ključno da voznik odreagira z občutkom."
Slabo predznanje voznikov
Paušer pravi, da načeloma vozilo štirikolesnega pogona sploh ne potrebujemo. Največjo vlogo igrajo pnevmatike, šele na to pride na vrsto ostalo, kot so vozniške sposobnosti in samo vozilo. Štirikolesni pogon vsekakor poskrbi za boljše vozne lastnosti in stabilnejšo lego vozila, predvsem pa se tako vozilo izkaže pri vožnji v klanec ali po neočiščenem cestišču.
Kaj smo se na treningu vožnje po snegu naučili?
1. vaja:
Slalom - namenjen je ogrevanju, pravilnemu položaju za volanom in drži volana.
Vozniki spoznajo pravilen položaj sedenja za volanom, njegove drže in vrtenja, vključno z razlago zakaj je to pomembno upoštevati pri vožnji. Gre za osnove, katerih se bi vozniki morali pri vožnji vedno držati.
2. vaja:
Krog – trening pravilne reakcije pri podkrmiljenju, prikaz delovanja ABS-a pri zaviranju v sili sredi ovinka
Pri vaji se vozniki soočijo s situacijo ko njihovo vozilo pride v podkrmiljenje, kar pomeni da sprednji del vozila drsi iz želene smeri. Voznikom se predstavijo pravilne reakcije za obvladovanje vozila v takšni situaciji, prav tako pa udeleženci spoznajo delovanje sistema ABS.
3. vaja:
Klanec – kako odreagirati ko z avtomobilom obstanemo na spolzkem klancu in ne moremo naprej – vadba, kako v taki situaciji vozilo obrniti in se spustit nazaj po klancu dol.
Gre za zelo zanimivo vajo, simulira se situacija, ko voznik pri vožnji navkreber obstane na mestu zaradi premalo oprijema. Ker vožnja naprej ni mogoča, se bo moral spustiti po klancu nazaj, kar pa lahko mnogo bolj varno stori če vozilo prej obrne. Zato vozniki vadijo varno obračanje vozila na klancu, kar izgleda tudi atraktivno.
4. vaja
Hidravlična plošča – trening reakcije pri prekrmiljenju (odnašanju zadka)
Klasična vaja namenjena urjenju reakcij pri zdrsu zadnjega dela vozila. V tem primeru do zdrsa pride s pomočjo hidravlične plošče, kar pa od voznika zahteva hitre in natančne reakcije z volanom.
5. vaja:
"Handling" steza, kjer se vozniki vozijo, na njej pa imajo tudi postavljene ovire, katerim se morajo izogibati
Na povsem poledeneli in zasneženi progi se vozniki srečajo s progo na kateri so postavljene ovire. Tem oviram se morajo z manevrom izogibanja v sili izogniti. Preizkusijo lahko različne tehnike izogibanja, z zaviranjem ali brez in spoznajo razlike kako se pri tem njihovo vozilo obnaša. Pri tej vaji se pili tudi vrtenje volana, katerega morajo vozniki zavrteti z občutkom, predvsem pa ne smejo pretiravati z njegovim obračanjem.
6. vaja:
Ovinkasta proga, kjer se izmenjuje levi in desni ovinki – voznik dobi občutek kdaj vozilo izgubi stik in prične drseti, nauči se najti točke oprijema in načrtovano obvladovati drsenje.
7. vaja
Progea sestavljena iz konstantnih levih in desnih ovinkov.
Na tej progi vozniki spoznavajo občutek kdaj vozilo izgubi stik s podlago in začne drseti iz želene smeri. Pri tem lahko uporabijo vse znanje, ki so ga prejeli tekom dneva, hkrati pa jim vaja omogoča tudi dobršno mero zabave.
Narediti bi morali dirkališče ne pa tale poligon, ko ti nato inštruktorji govorijo kaj delaj. Stokrat boljše bi bilo, da se greš na neko dirkališče in se tam učiš iz svojih napak. Tudi zasneženo parkirišče je boljše, kot pa ti… ...prikaži več tečaji varne vožnje. Toda tam policaji vidijo dober način za pisanje kazni, čeprav nikogar ne ogrožaš.
https://www.youtube.com/watch?v=pkXngkzWZ1ghttps://www.youtube.com/watch?v=nCgDF6DF5dc
Kar se Ivanček nauči ,to Ivan zna! Kako ste nas naučili in vzgojili ,takšni smo ! Avto šole bi morale zahtevati spremembe prometne zakonodaje ,če se želijo distancirati od vseh anomalij v prometu ! Obvezna uvedba vožnje na poligonih namesto… ...prikaži več ,da se "cijazijo" po mestnem vrvežu od jutra do mraka . Država mora zgraditi poligone in steze za ljubitelje hitrosti ,ki se želijo preizkusiti do limita .