Toyota predstavlja naslednje poglavje zgodbe pionirskega avtomobila prius, ki velja za prvi serijski avtomobil na hibridni pogon na svetu. Prius je bil predstavljen leta 1997 in je s svojo zasnovo trajno zaznamoval tako znamko Toyota kot celoten avtomobilski svet.
S poudarjanjem pomena elektrifikacije in napovedovanjem novih standardov se je uveljavil kot pristna avtomobilska ikona. Nova generacija, ki bo v Evropi na voljo izključno kot priključni hibrid, bo predstavljala naslednji korak v četrt stoletja dolgi zgodbi o priusu.
Novi model je postavljen na drugo generacijo platforme GA-C Toyotine nove globalne arhitekture (TNGA), ki zmanjšuje težo in povečuje togost. Nižje težišče je doseženo z optimizacijo namestitve baterije in rezervoarja za gorivo, kar omogoča po zagotovilu japonskega proizvajalca vozil ponuja boljšo vozniško izkušnjo in bolj umirjeno vožnjo.
Poudarek na učinkovitosti
Pogonski sklop proizvede 223 konjskih moči (164 kW) sistemske moči, od katere 148 konjskih moči (111 kW) prispeva 2,0-litrski bencinski motor, električni pogonski sklop, ki ga sestavljata elektromotor in planetno gonilo, pa zmore 160 konjskih moči (120 kW). V primerjavi s trenutno generacijo novi model ponuja občutno povečano moč in posledično močnejše in bolj odzivno pospeševanje.
Razvojni inženirji so sledili cilju, da bi novemu priusu omogočili večino dnevne vožnje v električnem načinu. Poleg tega je električni doseg v primerjavi s trenutno generacijo izboljšan za več kot 50 % daljši, za kar ima največ zaslug nova 13,6 kWh litij-ionska baterija, katere celice z višjo energijsko gostoto omogočajo bolj kompaktno zasnovo. Prav zaradi tega so lahko celoten baterijski sklop namestili pod tlemi in na ta način še dodatno znižali gravitacijsko težišče avtomobila. Za še večjo energijsko učinkovitost je opcijsko na voljo tudi streha s solarnimi celicami.
Novi prius predstavlja nadgradnjo in posodobitev ikonične klinaste oblike, ki je bila uvedena že z drugo generacijo. Silhueta je bila oblikovana z znižanjem celotne višine za 50 mm, vrh strehe pa je pomaknjen nekoliko nazaj. Nova zasnova omogoča tudi namestitev pnevmatik z večjim premerom, do 19 palcev.
Manjši navzven, prostornejši v kabini
Pri Toyoti so pojasnili, da so oblikovalci odstranili vse nepotrebne oblike in linije in na ta način ustvarili preprosto prečiščen minimalističen dizajn, ki ga je navdihnil naravni tok zraka. Celostno podobo izboljšuje tudi daljša medosna razdalja, ki se je v primerjavi s prejšnjo generacijo povečala za 50 mm. Hkrati pa se je celotna dolžina avtomobila zmanjšala za 46 mm.
Novi prius je za 22 mm širši od predhodnika. Na sprednjem delu motiv glave kladiva združuje luči, ki poudarjajo značilno obliko. Pogled od zadaj je poudarjen s tridimenzionalnim linearnim svetlobnim elementom, ki poudarja napreden dizajn in pozornost usmerja na drzen logotip prius.
Kabina temelji na novem okvirju tako imenovane otočne arhitekture, ki ustvarja čisto in prostorno notranjost. Položaj sedenja je nižji, kar ustvarja bolj športen občutek. Zasloni in krmilni elementi pa so strateško nameščeni tako, da omogočajo večjo uporabnost in bolj intuitivno vožnjo.
V skladu z novo arhitekturo otoka je notranjost razdeljena na tri cone, ki jih predstavljajo okolica, voznikov modul in lebdeča instrumentna plošča. Potniška kabina ustvarja vtis prostornosti, uporabljeni so bili kakovostni materiali, veliko je dekorativnih elementov. Voznikov modul je zasnovan okoli 17,78-centimeterskega (7-palčnega) zaslona LCD, ki je nameščen neposredno v vidnem polju in vozniku omogoča, da pogled vseskozi ohranja na cesti. Osvetlitev armaturne plošče je povezana z obvestili varnostnega sistema Toyota Safety Sense in izraža opozorila s spremembami barv.
Peta generacija Pruisa Plug-in bo v Evropi predstavljena spomladi 2023.