Leta 2000 predstavljeni yaris je po svetu v skoraj dveh desetletjih našel kar štiri milijone kupcev. Nova, četrta generacija, bo prilagojena za aktualne izzive časa, v katerih izdelavo avtov diktirajo želje kupcev po atraktivnem in pametnem avtu na eni, ter ostre okoljske smernice na drugi strani.
Yaris je postavljen na novo TNGA arhitekturo, posebej prilagojeno novi generaciji manjših avtov. Odlikujejo jo posebne ojačitve na bistvenih mestih in želja po neposrednem odzivu na volanske ukaze. Novo je vzmetenje, zadaj uporabljajo posodobljen torzijski drog. Rezultat naj bi bil boljša lega, a udobnejša vožnja.
Ena najbolj zanimivih lastnosti novega yarisa bo njegova dolžina, saj bo s 3,94 metra celo krajši od predhodnika. Zmanjševanje pa je v B razredu malčkov nekaj, česar res nismo vajeni. Hkrati je nekoliko nižji in širši. Izgled je glede na prve fotografije zelo dinamičen, poudarek bo očitno na dvobarvnih karoserijah.
Notranjost bo sodobna, iz višjih razredov bo med malčke prinesel nekaj zanimivih tehnologij, recimo HUD projekcijo podatkov na steklo. Sedenje v notranosti bo znižano za več kot tri centimetre, da bo položaj za volanom bolj "vozniški", znižali so tudi težišče. Poudarek bo na dobrih materialih. Podatkov o prostornosti prtljažnika pri tovarni še niso sporočili.
Yaris bo dobil povsem nov hibridni pogon. Sestavljala ga bosta trivaljni 1,5-litrski bencinski motor (Atkinsonov cikel), ki je dejansko "4-1 valj" iz corolle. SIstem je dobili litij-ionsko baterijo, kar je precejšnja novost v primerjavi s staro NiMH sestavo. V številkah to pomeni okoli 20 kilogramov prihranka pri masi, v praski pa naj bi prineslo s seboj zelo hitro regeneracijo energije in do 80 odstotkov vse mestne vožnje opravljene le na elektriko.
Uradnih podatkov o zmogljivostih in učinkovitosti še ni. Pri Toyoti trdijo le, da bo prihranki pri učinkovitosti v primerjavi z zdajšnjim yarisom hibridom, že tako enem najbolj varčnih in čistih malih avtov, "več kot 20 odstotni". To pomeni izpuste CO2 okoli 65 g/km po WLTP! Moč pogonskega sklopa naj bi bila višja za 15 odstotkov, kar nanese okoli 85 kilovatov.
Yaris bo prišel v salone prihodnje poletje, sprva le kot hibridna različica. Kasneje se obeta še dve različici bencinskega motorja z 1,0 in 1,5 litrom prostornine.
dezurni@zurnal24.si