Avto > Testi
2248 ogledov

Vstopnica, ki vas pelje neposredno na prestižni tobogan treh črk

Mercedes Benz CLA AMG
1/39
Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG
AMG so tiste tri črke, ki takoj sprostijo dodatno dozo adrenalina po žilah. In CLA AMG 35 je več kot hitra vstopnica v svet lepih športnih kupejev.

Športna divizija AMG je znotraj znamke Mercedes-Benz vedno slovela kot tista, iz katere pridejo športno najbolj ekstremne tovarniške predelave oziroma priredbe. Značka z več kot 60 leti zgodovine je nastala kot neodvisen projekt dveh zanesenjakov, ki sta takratne mercedese predelovala za potrebe dirkaškega motošporta. AMG dirkalniki so še posebej sloveli po agresivnem videzu in prirejenih motorjih, iz katerih je bilo mogoče iztisniti za takratne razmere neverjetne količine moči.

Mercedes-AMG | Avtor: Mercedes-AMG Mercedes-AMG
Kasneje se je AMG osredinil še na predelave serijskih vozil, tako da so luksuzne limuzine, karavani ali suvi z zvezdo na nosu naenkrat postali izjemno zmogljivi in opazni. Imeti AMG avto je bilo v tistih časih nekaj podobnega, kot da bi vozil superšportnika. Preurejeni pogonski sklopi in menjalniki, podvozja, svojstveni aerodinamični paketi, vse to je zaznamovalo podjetje AMG, ki je nizalo številne uspehe in priznanja za svoje delo. Bilo je logično, da sta leta 1990 Mercedes in AMG stopila v uradni partnerski odnos. Med prvimi AMG modeli s tovarniško garancijo je bil 190 E 3.2 AMG, ki je še danes ena najbolj prepoznavnih športnih klasik zadnjih desetletij. 

Slabo desetletje kasneje je AMG s prodajo lastniškega deleža postal sestavni del koncerna Daimler, specializiran za Mercedesov športni program in hkrati pooblaščen za proizvodnjo najmočnejših modelov v ponudbi znamke. Z leti je AMG svoj program vse bolj širil in skorajda vsak večji mercedes je imel čisto na vrhu ponudbe lasten AMG model s predelanim podvozjem, agresivnejšim videzom in športno zmogljivim V6, V8 ali celo V12 motorjem. Ob tem so vztrajali pri filozofiji ročnega sestavljanja po principu en motor - en mojster. Vsak AMG je na cesto prišel kot dobesedno unikat.

Mercedes-AMG | Avtor: Mercedes-AMG Mercedes-AMG

Tudi manjši avti so lahko zelo AMG

AMG je pred desetimi leti presenetil z idejo, da je mogoče tudi iz manjšega avta s štirivaljnim motorjem narediti cestno raketo, ki lahko zasenči precej večje in dražje avtomobile, kaj šele sebi enake. Tako so se prvič lotili najmanjšega razreda A. In kakšen vstop v kompaktni razred je to bil, saj je bil motor v modelu A 45 AMG z 265 kilovati eden najmočnejših serijskih štirivaljnikov na svetu. Z njim so si prislužili številne nagrade.

Z novo generacijo razreda A in iz njega izhajajočimi modeli GLA in CLA so šli pri AMG še korak dlje. Štirivaljnik so močno posodobili, med drugim pa so ga 'zavrteli' za 180 stopinj, tako da ima še vedno prečno nameščeni motor zdaj turbopolnilnik in izpušne cevi obrnjene v požarno steno, sesalni del pa je spredaj. Tako so omogočili bolj aerodinamično obliko sprednjega dela motorja in s tem možnost nižjega vpetja motornega pokrova, hkrati takšna konfiguracija skrajšuje poti za pretok plinov. 

Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot

Podobno kot pri velikih V8 motorjih so prilagodili dizajn turbinskega polnilnika in uporabili ležaje z majhnim trenjem. Povečali so največji pritisk v turbini, uporabljajo neposredni vbrizg goriva tretje generacije, iz sveta motošporta pa so si izposodili dizajn glavne gredi in batov. Celotna notranjost srajc valjev je prevlečena s patentirano nanoslide tehnologijo, ki  dodatno zmanjšuje trenje. Podobnih dodelav in izboljšanj je še veliko, vse pa omogočajo več moči in hitrejše reakcije pogona. 

Motor še vedno sestavljajo ročno v svojih delavnicah v mestu Affalterbach, še vedno je za vsak motor zadolžen po en visokoizurjen mojster. 

Prvič pa motoriste dvolitrske prostornine ponujajo v dveh različicah moč z oznakami AMG 35 in AMG 45. Že AMG 35 ima 225 kW (306 KM), medtem ko je pri močnejši AMG 45 S različici moči kar 310 kW (421 KM) ter 500 Nm navora. Gre za najmočnejši serijski dvolitrski motor na svetu. Z zadnjimi izboljšavami so pri A35 dodali še starter generator. 

Pogon je pri AMG 35 in AMG 45 S speljan na vsa štiri kolesa prek 4MATIC tehnologije in osemstopenjskega športnega AMG SPEEDSHIFT menjalnika z dvema sklopkama. Inteligentni športni štirikolesni sistem skrbi za idealno razporeditev oprijema tudi v najbolj ekstremnih okoliščinah. Pri tem mu pomaga tudi na novo razvit zadnji diferencial, ki v varnem okolju omogoča celo zabavno driftanje z avtom. 

Obe različici se seveda od klasičnih modelov razlikujeta tudi glede samega videza. Večja kolesa in zavore, športni videz po zaslugi drugačnih odbijačev in pragov ter dodatni difuzorji in spojler. V preteklosti sta se med seboj različici ločili po maski, po zadnji prenovi pa je tudi pri varijanti 35 v uporabi maska s pokončnimi letvami. 

Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot

Vsedli smo se v CLA 35 AMG in vžgali motor ...

AMG 35 in AMG 45 S motorja sta na razpolago pri kombilimuzini A, križancu GLA in kupe-limuzini oziroma karavanu CLA. Vsak od njih ima svoj karakter, ki ga v polnosti lahko pokaže šele na zaprti progi. Sami nanjo tokrat nismo zavili, smo pa imeli priložnost nekaj dni v vsakodnevni rabi preizkusiti različico CLA AMG 35, ki ima vlogo vstopnice v svet hitrih premijskih limuzin. 

Zanimivo pri avtu je bilo, da ni imel veliko zunanjih oznak, a vseeno je CLA AMG 35 zbujal veliko pozornosti na cesti in parkiriščih. Vsak je lahko občudoval svojstven AMG športni videz, pri kateri je širša in bolj zapolnjena postava le še dopolnjevala že tako markantno kupejevsko podobo tega modela. Tako kot zunanjost je mogoče tudi notranjost pri konfiguriranju vozila še dodatno z barvami in dekorjem oblikovati po lastnih željah. V primeru testnika je bila notranjost dokaj klasično športno ukrojena, s tipičnimi kontrasti svetlečega kroma in prestižne črnine. Prednja sedeža sta dobro oblivala telo, a sta vseeno dopuščala tudi dovolj svobode pri vsakdanjemu vstopanju in izstopanju iz avta, kar dokazuje, da je CLA AMG 35 lahko tudi prvi avto v gospodinjstvu.

Krepak in delno odsekan volan z obvolanskimi ročicami in zelo neposrednjim prenosom pa je kar vabil k vrtenju koles. Pri izbiri programa je mogoče prilagajati dodatne športne nastavitve, kot so delovanje motorja in menjalnika. 

Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot

Dvolitrski motor se zažene sunkovito, tovarniški izpuh se potrudi takoj nakazati njegovo moč, kolikor je to le dovoljeno glede na zadnje bruseljske regulative. Po manj kot petih sekundah bi bil lahko že pri hitrosti 100 km/h, lovljenje tempa na avtocesti je otročje početje.

Najširši spekter zmogljivosti pa avto nakaže predvsem na zavitih cestah, v ovinkih s kratkimi in močnimi pojemki, ko zavore kažejo svojo moč, in nato silovitim pospeševanji, med katerim štirikolesni pogon ne dopušča občutka izgubljanja smeri, direktni volan pa avto ves čas usmerja tja, kamor želi roka, z odličnim krotenjem volanskega navora. Športni menjalnik je fantastičen, prestave tleskajo, vrtljaji švigajo visoko, pa se še vedno zdi, da je motor daleč od polne zmogljivosti. Nad vsem skupaj bdijo asistenčni sistemi, ki odvisno od nastavitev dopuščajo rast športne samozavesti in rahljanje vajeti nad športno zvezdo.

Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot

Kot že omenjeno, zakonodaja ne dovoljuje pretiranega grmenja, pokanja in kar je še podobnih zvočnih učinkov, kar se pri tej generaciji v primerjavi s prejšnjimi AMG zelo pozna.

CLA 35 AMG je tudi vsakodnevno uporaben avto, čeprav je podvozje nekaj trše in vzdrževanje ni poceni. Prostora je dovolj za štiri odrasle in prtljago, peti sedež je le začasne oziroma "otroške" narave. Prtljažnik ima kar 470 litrov prostora in je po zaslugi odpiranja vrat dobro dostopen. Sedežno klop je mogoče deliti po tretjinah, kar dodatno poveča njegovo celoletno uporabnost. 

Visoko porabo in druge stroške vzdrževanja (pnevmatike …) je seveda treba vzeti v zakup poleg postavljene cene, ki se začne pri dobrih 65 tisoč evrih brez doplačil za dodatke in personalizacijo.

Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot
Mercedes Benz CLA AMG | Avtor: Saša Despot Mercedes Benz CLA AMG Saša Despot

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice