Avto
9184 ogledov

AMG lepotec in AMG zver, zdaj oba tudi v Sloveniji

Mercedes GLA
1/26
Ivan Reis/Mercedes
AMG v lepi atletski ali AMG v pravcati dirkaški opravi. Razred GLA se je dopolnil z dvojno dozo športnosti.

Mercedesov razred GLA je v novi generaciji bogatejši kar za dva AMG modela. Prvi preizkus je nakazal, kaj si lahko od modela GLA35 AMG in GLA45 S AMG obetajo kupci v Sloveniji. 

Bili so časi, ko smo se posmehovali ideji, da so lahko športni terenci zares športni v tistem grobo-asfaltnem smislu. A tako kot je naraščala njihova popularnost, se je začelo pojavljati vse več modelov, ki so dokazali, da je mogoče v visokosedečem avtu združiti tudi z na videz tako nasprotujočo zahtevo, kot je dirkaško stabilna lega skozi zavoje. In danes jih imamo že cel kup, recimo audi RS Q2, BMW X2 M35i, seveda tudi porsche macan. Mercedes je že prvo generacijo GLA, ki je bila bolj križanec kot športni terenec, oborožil z dodatki iz AMG arzenala, za drugo generacijo pa lahko zdaj rečemo, da je tista prava, po videzu zares terenska in po vožnji zares športna - skratka za vse potrebe. Za razliko od tekmecev pa Mercedes pozna kar dve različici AMG. 

Mercedes GLA | Avtor: Ivan Reis/Mercedes Ivan Reis/Mercedes

Najprej o lepotcu ...

Kdo je lepotec in kdo zverina v tej zgodbi, je seveda hitro jasno. A napak bi sodili, če bi lepotca z oznako 35 podcenjevali.

GLA 35 AMG ima tako kot večina sodobnih "hothatchev" vgrajen dvolitrski bencinski štirivaljnik, ki ima zaradi številnih AMG dodelav in predelav na zalogi zelo konkretnih 225 kilovatov (306 KM) moči ter ob pomoči dvojne turbine "dizelskih" 400 Nm navora. V teh številkah je skritega dovolj rompompoma, da moč prek športnega osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika in vseh štirih koles avto potisne z mesta do stotice v atletskih 5,1 sekunde. To je recimo hitreje od megana RS. 

Druge karakteristike AMG 35, ki ga ločijo od civilnega GLA, so športna zunanjost s "panamero" motorno masko, do 21-palčna platišča, poudarjeni strešni spojler in zadnji difuzor, obdan s kromiranimi izpušnimi cevmi … 

Mercedes GLA | Avtor: Ivan Reis/Mercedes Ivan Reis/Mercedes
Mercedes GLA AMG | Avtor: Mercedes-AMG Mercedes-AMG

Tudi notranjost je športno obogatena s standardnim usnjem, ki ga dopolnjujejo športni detajli v rdeči barvi. Voznik, ki seveda sedi v oprijemajočem sedežu, ima pred seboj obogateni MBUX, kateremu je dodana AMG programska oprema. Ta omogoča izbiro različnih tipov grafike prikazovalnikov, prek posebnega AMG zavihka pa tudi prikaz nekaterih funkcij in podatkov, ki so značilni za vožnjo po pisti, na primer o vplivu G-sil, funkciji ogrevanja vozila ali z obogatenimi podatki o delovanju motorja. Športni večfunkcijski volan je spodaj prirezan in odet v nappa usnje, na hitrem dosegu roke pa sta galvanizirani ročici za prestavljanje.

Kdor želi še več, pa ima možnost poseči po posebnem dirkaškem volanu iz alkantare, na katerem je tudi vrtljivo kolesce za hitro izbiro programov delovanja motorja in ostalih funkcij. Med opcijami je programska oprema AMG TRACK PACE, ki ima vnešene vse specifikacije za nekatera najbolj znana dirkališča v Evropi in omogoča specifične analize vožnje ter predlaga možnosti izboljšav. Gre tudi za nekakšnega virtualnega trenerja, saj obogatena resničnost na sredinskem zaslonu ali pa kar na HUD zaslonu vozniku kaže idealno linijo, čas in druge podatke s proge. 

Mercedes GLA AMG | Avtor: Mercedes-AMG Mercedes-AMG

Še enkrat velja omeniti variabilni štirikolesni pogon, ki lahko moč razporeja 100-odstotno na prednji kolesni par, pa do 50 odstotkov na zadnjega. Ob preklopu na programa sport in sport+ se poleg motorja, menjalnika in asistenčnih sistemov temu primerno začne obnašati tudi prenos, ki poskrbi za hitro razporejanje moči med kolesa ter tako optimalen oprijem. Na drugi strani je med programi tudi način "slippery" za vožnjo v spolzkih razmerah.

Tako kot ostali avtomobili, narejeni na isti platformi, tudi GLA uporablja spredaj mcpherson tip vpetja, zadaj pa večvodilnega. Je pa seveda podvozje posebej prilagojeno športnemu poslanstvu, dodani so prečni stabilizatorji in drugi elementi, prirejen nagib koles, kar vse omogoča visoko stabilnost in mirnost tako pri pospeševanju kot pri vožnji med zavoji. Pika na i so zavore, spredaj avto ustavlja štiribatna čeljust.

Med krajšo vožnjo po hrvaških prometnicah je 35-ka pustila vtis kot nekakšen vmesni člen med civilnim GLA-jem in brezkompromisnim AMG-jem. Za 55 tisoč evrov že v serijski opremi nudi ogromno opreme in športnega potenciala, ki ga bržkone lastnik (morda še bolje rečeno lastnica) ne bo nikoli izkoristil, saj z njim verjetno ne bo iskal poti na Nürburgring, temveč raje v veliko zabavno-nakupovalno središče. Bolj od športnosti je pomemben njegov zunanji izgled "casual" športnika v suvovsko nabiti postavi, pa čeprav se ne boji niti cestnega izzivanja.

Mercedes GLA | Avtor: Ivan Reis/Mercedes Ivan Reis/Mercedes

In zdaj še o zveri ...

V primerjavi z njim je GLA45 S AMG tista resnična zverina, ki je pripravljena češnje zobati še s precej večjimi rogovileži. V njem si glede na vse, kar nudi z videzom in vsebino, resnično lahko predstavljam finančno dobro situiranega navdušenca nad bencinskimi hlapi in rednega udeleženca "track dayjev".

Izstopa že na zunaj s posebnimi zanj rezerviranimi obrobljenimi 20-palčnimi platišči ter večjim spojlerjem. Tako kot že v prejšnji generaciji tudi novi spet nosi naziv avta z najmočnejšim serijskim dvolitrskim motorjem na svetu, saj je pri različici S (osnovne pri nas sploh ne bodo tržili) skupna moč kar 155 kilovatov - na liter prostornine. Iz dveh litrov torej kar 310 kW ali 421 KM. Gre za popolnoma nov agregat, ki je sposoben malo suv raketo potisniti z mesta do 100 km/h v pičle 4,3 sekunde.

Hitrost je omejena na 270 km/h, četudi bi motor in prestavno razmerje zmogla še več. Čeprav diha s pomočjo dveh turbinskih lopatic, so se v AMG delavnici trudili približati občutku delovanja naravno polnjenega motorja. Najvišji navor 500 Nm je tako dosežen šele pri visokih 5.000 vrtljajih, seveda pa tudi na poti do njih avto vleče kot za stavo. Sam motor je seveda v skladu z AMG tradicijo ročno sestavljen od začetka do konca s strani enega samega mojstra. Poln je tehničnih detajlov, ki dokazujejo sposobnosti inženirjev treh črk. Na primer - obrnjen je za 180 stopinj, tako da sta turbina in izpuh zadaj, sesalni del pa spredaj. S tem so dosegli najboljšo razporeditev teže, krajše poti plinov in aerodinamičnost. Prvič v dvolitrski motor so vgradili tudi natančni dvostopenjski vbrizg goriva, ki je ključen za doseganje visoke moči. Za hlajenje motorja skrbita dve črpalki.

V primerjavi s 35 AMG ima GLA45 S AMG še bolj sofisticiran štirikolesni pogon 4MATIC+. Navor se glede na različne impulze glede oprijema, položaja volana, položaja plina, in hitrosti vrtenja hipno prilagaja. Elektromehanski diferencial je sposoben navor prilagodljivo razporejati tako med prednjim in zadnjim parom kot tudi med zadnjima dvema kolesoma. Na to ima velik vpliv izbrani program vožnje, vse skupaj pa omogoča tudi pravcato driftanje.

Mercedes GLA | Avtor: Ivan Reis/Mercedes Ivan Reis/Mercedes

Mercedes GLA AMG | Avtor: Mercedes-AMG Mercedes-AMG
Mercedes GLA AMG | Avtor: Mercedes-AMG Mercedes-AMG

Podvozje je seveda izdatno spremenjeno in prilagojeno hudim fizikalnim obremenitvam, blažilnike pa je mogoče nastaviti v treh stopnjah trdote. Zavore so še večje, spredaj perforirane diske grabi kar šestbatna čeljust. Celotna karoserija je pri 45 S dodatno ojačana. 

Voznih režimov, od česar je odvisna odzivnost motorja in menjalnika, ter delovanje štirikolesnega pogona, asistenčnih sistemov, blažilnikov in izpuha, je skupaj šest. Da gre v ekstreme, dokazujejo kar trije športni programi: sport, sport+ in še kronski race. Slednji poskrbi za najbolj surovo delovanje mehanike in najbolj gromek zvok. V programu Individual pa je mogoče vse te karakteristike prilagajati po sklopih.

Za razliko od "počasnejšega" brata 35, kjer ima funkcijo vezne barve rdeča, je v 45 S temu namenjena rumena barva. Notranjost je odeta v nappa usnje in mikrofibro, volan ima že serijsko dodane prej omenjene vrtljive gumbe. Na sredinski konzoli so dodani gumbi za prilagajanje delovanja ESC sistema, blažilnikov in izpuha. Seveda so v MBUX vgrajeni športni AMG zavihki z različnimi podmeniji, funkcijami in štoparicami, ki pridejo prav na pravem dirkališču, podatke pa je mogoče tudi prenašati. Veliko od tistega, kar je treba pri 35 AMG še doplačati, je tukaj serijskega.

Mercedes GLA AMG | Avtor: Mercedes-AMG Mercedes-AMG
Mercedes GLA AMG | Avtor: Mercedes-AMG Mercedes-AMG

Z GLA45 S AMG med preizkusno vožnjo žal nisem mogel zapeljati po zaprti pisti, je pa tudi tisto, kar je bilo moč preizkusiti v zaprtih in polzaprtih zavojih, pri naglem izstopanju iz njih ob bučni spremljavi prilagodljivega izpušnega sistema in silovitemu zaviranju moč spoznati vsaj manjši del avtomobilovega velikega potenciala, ki ga med kompaktnimi suvi zlepa nismo vajeni. Mercedes ima pri malih AMG-jih pri pospeševanju in med zavoji sicer še nekoliko zmogljivejšo raketo v obliki kombilimuzinskega A45 (S), a njegov "terenski" brat očitno nima zadržkov, ko je treba planiti med zavoje. Zver.

Cena za slovenski trg še ni določena, če pa je moč vzeti za orientacijo cenovno razliko med A35 AMG in A45 S AMG, potem bo preskok med GLA35 AMG in GLA45 S AMG vreden skoraj 20 tisočakov. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • Albatroz 13:26 02.avgust 2020.

    Za mercedes dela motorje Renault tiste znane in tiste ki bi naj bili original mercedezovi.