Če se morda ne spomnite, naj povem, da se je v javnosti prvič pokazal, ko je pripet pod helikopterjem letel vzdolž morske obale pred katalonsko prestolnico Barcelono.
Tako spektakularna predstavitev je bila tedaj povsem razumljiva, saj Seat z arono ni predstavil le svojega novega križanca, ampak je pri Volkswagnovem koncernu uvedel novi avtomobilski razred majhnih križancev. Morda so ga zato, ker je predstavljal novi razred, od drugih avtomobilov znamke Seat ločili tudi z imenom. Kot je tradicija pri Seatu, je imenu sicer botrovala španska geografija, a je v nasprotju z drugimi Seatovimi modeli, ki se imenujejo po konkretnih naseljih, arona dobila ime po okolišu na jugu kanarskega otoka Tenerife.
Vmes se je svet avtomobilizma precej spremenil in tudi k Seatu je prišlo še nekaj novosti, ki so morda bolj zanimive od arone, zato je prenovljena arona v avtomobilski svet pripeljala manj spektakularno. Pravzaprav sploh ne spektakularno, saj so jo hkrati s prenovljeno ibizo v skladu z duhom koronske dobe naznanili z elektronskim sporočilom.
Svetleča armaturka
Kakorkoli, spremembe so bolj kozmetične kot tehnične narave, z izjemo infozabavnega sistema, ki je doživel še največ sprememb. Nad tem se, predvsem v najboljši različici, sicer tudi doslej nismo pritoževali, a z novo generacijo je postal še precej boljši. Izstopa predvsem 9,2 -palčni zaslon, ki po novem »štrli« iz armaturne plošče in je precej bolj intuitiven kot doslej, kar velja tudi za sprehajanje po menijih in njihovo preglednost. Le nekaj morda zmoti: za odziv sistema je namreč na trenutke potrebnega več časa kot le trenutek.
Še nekaj je doživelo veliko spremembo: instrumentna plošča ni več analogna, ampak digitalna in zagotavlja kar precej možnosti za prilagoditve po voznikovih željah. V oči pa gotovo pade še ena novost, ki je bolj lepotne narave. Pri Seatu so namreč okvirje zračnikov oblekli v poseben material, ki se v temi sveti in armaturni plošči ponoči doda poseben čar.
Ergonomska zasnova potniške kabine je sicer enako ugodna kot v ibizi, udobja pa je morda še za kanček več, kar je bolj ali manj razumljivo, glede na to, da je arona višji avtomobil z malenkostno daljšo medosno razdaljo. Sedeži so tudi nekoliko višji, sedi se precej pokončno, več prostora je tudi za kolena potnikov na zadnji klopi, olajšano pa je tudi sedanje v avtomobil in vstajanje iz njega.
Zadnji sedeži sicer ponujajo konvencionalno povečevanje prtljažnika brez vzdolžnega pomika ali spreminjanja naklona. V primerjavi z Ibizo ima arona tudi nekoliko večji prtljažnik, kar bo všeč tistim, ki s seboj radi vozijo veliko stvari, a kljub temu v prevozniških željah ne gre pretiravati, saj arona kljub temu ostaja v mejah svojega razreda.
Tudi razgled iz avtomobila je odličen. Celo med vzvratno vožnjo se lahko povsem zanesete na pogled čez vzvratni ogledali, prikaz posnetka vzvratne kamere na osrednjem zaslonu pa vam ostane le za referenco. Kljub temu ne gre prezreti podatkov učinkovitega sistema za pomoč pri parkiranju, ki lahko predvsem tiste, manj vešče vožnje, reši marsikatere zadrege. Prav tako kot so vam v veliko pomoč lahko tudi aktivni tempomat in bogata bera asistenčnih sistemov.
Preskušena tehnika
Te je zagotovila koncernska platforma MQB A0, ki aroni zagotavlja tudi zelo solidne vozne lastnosti. Aroni z malce višjo oddaljenostjo dna od tal zagotavlja tudi malce spogledovanja s slabšo podlago, čeprav zgolj s prednjim pogonom in brez kakršnihkoli pripomočkov ostane omejena le na bolj ali manj urejene poti. A po drugi strani se je treba sprijazniti z nekaj več nagibanja in malce manj natančno vodljivostjo, kot denimo v nižjih seat ibizi ali volkswagnu polu.
Testna arona je bila opremljena z najmočnejšim tubobencinskim motorjem 1,5 TSI, ki je sicer danes že dodobra preskušen,a še vedno razpolaga z določenimi posebnostmi. Gre namreč za štirivaljnik, ki predvsem po zaslugi drugačnih tehnologij, med katerimi je tudi Millerjev izgorevalni ciklus namesto bolj pogostega Ottovega, zagotavlja višji izkoristek goriva in čistejše izpušne pline. Med drugim so ga opremili tudi s sistemom za izključevanje dveh valjev. Do izraza pride tedaj, ko zaradi majhne obremenitve motorja nista potrebna, in precej pripomore k manjši porabi goriva.
Ta se je na testu sicer ustavila v okolici sedmih litrov, a bi lahko bila manjša, saj smo med vožnjami precej sledili občutku, da pravih omejitev motor nima. In to velja tudi za kombinacijo s 7-stopenjskim menjalnikom DSG, ki v začetku morda deluje malce obotavljivo, ko pa vožnja enkrat steče, lepo in bliskovito pomaga motorju.
Bi torej arono priporočili tistim, ki se trenutno odločajo za nakup majhnega avtomobila? Vsekakor, če si želite višjega sedenja, boljšega razgleda in nekoliko več prostora kot v ibizi. Ali če preprosto želite slediti priljubljenemu trendu križancev oziroma športnih terencev, ki so se do danes povsem uveljavili tudi v razredu majhnih mestnih avtomobilov. Arona med njimi gotovo predstavlja solidno izbiro.
Seat arona X-perience 1.5 TSI DSG 110kW/150KM
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.498 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000-6.000 vrtljajih
Največji navor: 250 Nm pri 1.500-3.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.138 x 1.780 x 1.552, medosna razdalja 2.566
Prtljažnik (v litrih): 400
Poraba: 6,2 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 142 g/km
Cena v evrih: 27.575