Seat leon četrte generacije je prišel na slovenski trg skoraj istočasno z golfom 8. Tudi leon je postavljen na še izboljšano MQB platformo. Tudi njega poganjajo isti koncernski motorji, že takoj od začetka prodaje pa je bil kupcem za razliko od golfa na voljo tudi kot prostorni karavan. Tudi španec je vstopil v novo digitalno dobo z digitalnim voznikovim zaslonom in novo generacijo infozabavnega zaslona, hkrati pa izgubil še več vidnih gumbov od golfa. Zakaj potem tako upravičeno nosi Seatov znak, ali ne gre le za preoblečenega nemca?
Na testu sem vozil različico s športno FR opremo in 110-kilovatnim dizlom s serijskim dvosklopčnim menjalnikom, poleg tega je bil avto obložen s še nekaj "demo" opreme.
Tako kot golf je tudi leon oblikovno evolucija dosedanjega dizajna, a z nekaj konkretnimi novostmi, ki so ga naredile na cesti še nekoliko bolj "jeznega". Bolj kot golf ali njuna češka sestrična škoda octavia leon daje veliko poudarka na igri svetlobe. Tako naravne, ko se odbija od številnih njegovih robov, do umetne, pri kateri še posebej ostane v spominu sklenjena zadnja LED črta od roba do roba, ki ponoči cela sveti in se po zaklepu avtomobila umetelno poslovi od lastnika.
Če je prejšnja generacija leona ostala v spominu kot ona, ki je prva med velikoserijske avte prinesla polne LED žaromete, potem je nova generacija gotovo tista, po kateri se bodo začeli vsi, tudi premijci zgledovati glede rešitev z ambientalno svetlobo v notranjosti. Od enih vrat, prek vrha armaturne do drugih vrat voznika in sopotnika obkroža LED črta, ki ponoči skupaj s prižganima digitalnima merilnikoma z malo domišljije daje vtis upravljanja kakšnega galaktičnega lovca.
A prava dodana vrednost te svetlobe, ki jo je seveda mogoče prilagajati po lastnem okusu, je integracija raznih opozoril. Če na primer pri vžganem motorju odprete vrata, se vam LED črta na vaši levi obarva krvavo rdeče, kar je tudi brez kakšnega dodatnega piskanja znak za nevarnost. In ko se v mrtvem kotu ali za avtom pri vzvratni vožnji znajde drugo vozilo, vam črta začne utripati v rumeni barvi. Prijazno, uporabno, domišljeno, lepo!
Kot voznik ali samo sopotnik se v leonu človek zelo dobro počuti na udobnih sedežih z veliko oprijema. Perforirani in povrh ogrevani športni FR volan se zlije z rokami, nekaj urjenja spomina pa terja razporeditev tipk na njem. Prek ene spreminjamo tudi izgled voznikovega zaslona, a se je tu Špancem pojavila programska nedoslednost, saj v primeru, da želimo na primer izklopiti delovanje preveč agresivnega asistenta za držanje smeri, zaslon avtomatsko spremeni videz v meni najmanj ljubega in tak tudi ostane.
Če je golf tik pod velikim sredinskim zaslonom zadnje generacije še ohranil nekaj hitrih tipk, na primer za preklop na uravnavanje klimatske naprave, je leon ostal tudi brez teh in je tam le še fizični gumb za vse utripalke. Pri Seatu so prepričani, da intuitivnost in enostavnost vstopa v klimatske nastavitve zagotavljajo z orodno vrstico tik pod zgornjim robom zaslonu. A se motijo in leon je nov dokaz, da je šel koncern Volkswagen s filozofijo ukinjanja fizičnih gumbov za vsako ceno korak predaleč.
Podobno mnenje sem po golfu zdaj tudi v leonu le še utrdil glede funkcijske ploščice na levi strani pod volanom, kjer je skupaj s "stikalom" za vklop luči nagneteno še gretje zadnjega stekla oziroma ogledal. Brez večsekundnega iskanja s pogledom in sklanjanja mimo volana (med vožnjo!?) pač ne gre, pa še takrat boste zadaj vozečega mimogrede spravili v bes s prižgano meglenko.
Sam infozabavni sistem z osempalčnim zaslonom je sicer visokozmogljiv, lično izdelan in hiter, kot sploh prvi seat pa se leon lahko poveže s Carplayjem brez žice. Tudi v leonu je mogoče nastavljati stopnjo podatkov, ki ste jo pripravljeni deliti s širnim svetom.
Palca gor za prezračevalne reže, ki so bolje razporejene kot v golfu in zato tudi prijaznejše. Glede prostornosti zadaj večjih premikov naprej od zadnje generacije ni bilo, je pa prostora za dva odrasla potnika povsem dovolj. Smiselno dovolj velik je tudi lepo obdelan prtljažnik. Kdor potrebuje več zavoljo družine ali domačih ljubljencev, bo pač moral imeti v mislih karavana.
Dvolitrski dizel je steber VAG motorizacije že več kot deset let. Kljub temu, da ga je zdaj resno izzval okoli 1.600 evrov cenejši 1,5-litrski TSI motor s tehnologijo mikrohibrida in sklapljanja valjev, pa je TDI še vedno smiselna izbira za tiste, ki vrtijo zares veliko dnevnih kilometrov, še posebej avtocestnih. Močnejši od obeh dizlov s 110 kilovati sicer ne slovi kot najtišji svoje sorte, je pa ob pomoči vse boljšega DSG menjalnika vedno pripravljen spraviti na kolesa poln navor, zato je vožnja v leonu udobna. Poraba je res nizka.
Nekoliko trše kot v golfu je delovalo podvozje, a pri testnem leonu je šlo za FR nastavitev vzmeti, medtem ko je imel golf na testu klasično vzmetenje. Glede same izkušnje vožnje v leonu pa oba palca gor, z njim zapoditi se po ovinkasti cesti je pravo veselje, saj ostrina volana, voljan nos in stabilen zadek hitro vlijejo zaupanje v sposobnosti španca.
Asistenčni sistemi razen že pokritiziranega ohranjevalnika voznega pasu delujejo dobro in so v pravo pomoč, ne nadlego. Za razliko od dogajanja na testu golfa je v leonu vožnja minevala brez nenavadnih dogodkov, a po drugi strani je že nekoliko močnejši dež sprožil v leonu opozorilo o omejenem delovanju asistenta za nadzor razdalje s spredaj vozečimi vozili.
Torej: leon ali golf?
Kaj torej golf lahko ponudi več kot leon? Po mojem mnenju nič konkretnega, razen nemške značke na nosu. In en in drug sta tehnično in vozniško izvrstna avta nove neelektrične, a visokodigitalne generacije. Oba uporabljata skoraj identično tehnologijo in se servisirata na istih servisih.
Res je, pri Volkswagnu so z nekaterimi niansami pri opremi znali poskrbeti, da golf deluje ekskluzivnejše, na primer s kar 10-palčnim sredinskim zaslonom, za katerega je treba pri leonu vedno doplačati.
Kaj pa lahko leon ponudi več kot golf? Vsaj pri meni je občutek igranja na čustva, pri katerem priznam, da je svetloba imela močno vlogo, deloval prepričljivejše. Celo bolj ekskluzivno, premijsko. Pogled na cenik, da leona z močnim dizlom v FR športni opremi dobiš za skoraj štiri tisočake ceneje od golfa v R-line opravi, pa me je naravnost presenetil. In dokončno prepričal.
Podatki o vozilu (seat leon 2.0 TDI FR DSG)
Motor: 1.968 cm3, dizelski
Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.000 vrt./min
Navor: 360 Nm pri 1.700 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.368 × 1.800 × 1.442, medosna razdalja 2.684
Poraba na testu: 5,2 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 97 g/km (NEDC)
Zmogljivosti: 218 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 28.609
Konkurenti: VW golf, ford focus, opel astra, hyundai i30, kia ceed, toyota corolla, mazda3, renault megane, peugeot 308, honda civic, škoda octavia, škoda scala ...
PLUSI: Zunanji videz, svetloba kot oblikovni in uporaben dodatek, uporabnost, vožnja.
MINUSI: Premalo gumbov je lahko nevarno.