Avto > Testi
52 ogledov

V mercedesu E smo preizkusili prvi drsnik na dotik na volanu

Multimedija v novem mercedesu razreda E
1/11
Gregor Prebil
Na avtomobilskem salonu v Ženevi sem izkoristil priložnost za prvo spoznavanje z novim dizajn potovalne kabine nove generacije mercedesa E, ki se bo selila v prihodnje luksuzne mercedese. Predvsem me je zanimalo delovanje stikal občutljivih na dotik, ki so jih prvič do zdaj namestili na volanski obroč.

Bilo je le še vprašanje časa, kdaj se bo to zgodilo. Danes skoraj ni avtomobila, ki ne bi imel zaslona na dotik, pametni telefoni že dolgo časa uporabljajo tovrstno tehnologijo, na dotik upravljamo z urami, zdaj se stikala občutljiva na dotik selijo tudi na volanski obroč - prvi jih je ponudil Mercedes z novo generacijo razreda E.

Volana nam ni treba več spustiti iz rok

Pravzaprav, zakaj sploh še imamo gumbe? Oplov oblikovalec, zadolžen za notranje oblikovanje, nam je v Ženevi na konceptnem oplu GT predstavil izgled avtomobila brez stikal, s katerim se upravlja le z glasom. No, do tja še nismo prišli, zato pa lahko v mercedesu E (tudi tu lahko ukazujemo glasovno, sistem poznajo pri Mercedesu dalj časa, imenuje se liguatronic) tudi brez uporabe glasu z vsemi funkcijami, povezanimi z zabavno-informacijskim sistemom, ki se vozniku prikazujejo na dveh digitalnih ekranih in head-up zaslonu, upravljamo tako, da nikoli ne izpustimo volana.

E razred ima dve stikali, občutljivi na dotik, eno na levi in drugo na desni strani volana. Na mestu, kjer ima veliko proizvajalcev vrtljivi valjček, s katerim "surfamo" med radijskimi postajami ali katerimi drugimi podatki. A pri nobenem drugem ne moremo z dvema gumboma upravljati prav z vsemi funkcijami vozila - teh je v novem mercedesu "nešteto". Stikali na dotik po videnem, občutenem in preizkušenem nista zgolj marketinški trik, kot se mi je zdelo, ko sem pred meseci prvič bral informacije o novih funkcijah v razredu E, pač pa sta nameščena priročno in omogočata maksimalno udobje in varnost, pri čemer voznik obdrži pogled usmerjen na cesto.

Kako uporabljati stikala na dotik na volanu?

Povsem enostavno. Voznik E-ja bo sicer potreboval nekaj kilometrov, da se bo navadil na upravljanje. Lažje je to storiti na mestu in ob inštrukcijah inštruktorja, kot sem to možnostt imel jaz. Gumbi so zasnovani popolnoma enako kot pri pametnih telefonih. S prstom lahko med res ogromno možnostmi preklapljate tako, da povlečete drsnik navzgor, navzdol, levo in desno, z gumbom v sredini pa potrdite ukaz. Ko "vstopite" do sistema dynamic select, radia, klime, masaže, se preproto dotaknete gumba in izberete željeno funkcijo.

Še več, pri Mercedesu so delovanje zelo poenostavili. Z gumbom na dotik na levi strani upravljamo digitalni zaslon na levi strani, oziroma za volanom, z gumbom na desni strani pa upravljamo z osrednjim zaslonom (multimedijo). Stikala niso preobčutljiva (možno je tudi nastaviti več nivojev občutljivosti), zato med upravljanjem ne preskakujemo ukazov. V dobrih 15 minutah z rokami na drsnikih sem se hitro spoprijateljil z novo generacijo multimedijskega sistem, ki omogoča še več individualizacije in prinaša cel kup novosti.

Kot bi te masirala najboljša "Tajka“

Voznik ima kar 84 možnih barv osvetlitve, poigral sem se z masažno funkcijo sedeža. Občutek je, kot bi sedeli v pravih masažnih stolih ali masažnem salonu. Sistem ne masira le križa, ampak cel hrbet in celo vrat ter ramena - in vse to lahko voznik nastavlja preko gumbov, občutljivih na dotik na volanu.

Avto ima še več funkcij kakor zastavnovoša Mercedesa razred S - zgodilo se je prvič, da je E prinesel nekaj takšnega, kar S nima. Head-up zaslon je povečan z dodatnimi funkcijami, grafika je večja, bolj dodelana, kar olajša vožnjo, saj so podatki navigacijskega sistema pred očmi voznika bolj natančni, tudi večja slika. Navigacija je po novem združena s prometnimi informacijami v živo preko spleta - to bomo preizkusili na cesti.

Resolucija ekrana in barve kot na domači TV

Pri Mercedesu so mi razložili, da zdaj parkiranje poteka popolnoma avtonomno - brez uravnavanja zavore in stopalke za plin. Ko prestavimo v vzvratno prestavo vse ostalo pri parkirnaju naredi avtomobil sam, voznik pa parkiranje spremlja na ogromnem 12,3-palčnem zaslonu na vrhu armaturne plošče. Na dotik je občutljiv tudi zaslon, ki omogoča ročno vpisovanje črk, številk in znakov. Ker prepozna rokopis, sistem izvede ukaz.



No, v vozilu sta kar dva ekrana z diagonalo 12,3-palcev (31,2 centimetra) in resolucijo 1920 x 720 pikslov. Poleg osrednjega, na sredini armaturne plošče, je enako velik drugi za volanskim obročem.

Za nezahtevne uporabnike sta v novem E dva tipa okroglih oštevilčenih merilnikov in ekran z diagonalo 17,8 centimetrov (1000 x 600 pisklov resolucije) ter sredinski zaslon diagonale 21,3 centimetra (960 x 540 pikslov resolucije). Z izjemo navigacijskih kart je grafična vsebina sredinskega zaslona (comand online) razdeljena na glavne podatke za informativno grafiko in animacije (2/3 na desni strani ekrana) in dopolnilne infomracije (1/3 na levi strani).

Bodo ukaze prevedli v slovenski jezik?

Da ne bom le hvalil, tudi manjša graja, čeprav naj bi jo pri Mercedesu kmalu popravili. Multimedijski sistem ponuja izbiro številnih jezikov, tudi slovaščine, ne pa tudi slovenščine. Predvidoma naj bi bil to prvi avto s slovenskim menijem, vendar pa E razstavljen v Ženevi slovenskega jezika ni imel med možnimi izbirami. Res pa je tudi, da so to velikokrat predserijski avtomobili.

Predstavitev mercedesa E v Sloveniji sicer sledi v začetku aprila.

grega.prebil@zurnal24.si

 

 
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.