Renault pri novem scenicu zagotovo stavi na čustva. Tako seksi ni bil enoprostorec še nikoli. To je recept, ki ga potrebujejo enoprostorci, ki v zadnjih letih izgubljajo bitko s križanci in športnimi terenci.
Dizajn je tisto, na kar stavijo Francozi. Četrti scenic spominja na križanca capturja, ki velja za najbolje prodajan B križanca v Evropi. Na prvi pogled se opazi možnost dvobarvne karoserije, tako kot pri capturju. Zaradi kontrastnih barv (strebrički in streha so drugačne barve kot spodnji del karoserije), je videti bolj spolzek, bolj dinamičen, zaradi tega bolj privlačen.
Čas pokončnih volanov že zdavnaj mimo
Na srečo to ne vpliva na prostornost. Spredaj se sedi zelo razkošno, a hkrati športno. Čas pokončnih volanov in visoko navzgor potisnjenih sedežev v enoprostorcih je davno mimo. Tudi zadaj je prostora za kolena in glave potnikov na pretek, tudi v različici z veliko panoramsko streho. Nič čudnega, če je narejen po receptu (beri platformi) espaca in talismana.
"Z novim scenicom želimo spet zaviti na pota stare slave. Moderen in seksi videz je tisto, kar iščejo kupci tovrstnih vozil, ki pa ne sprejemajo kompromisov glede udobja in prostoronosti," je ob predstavitvi dejal šef oblikovanja pri Renaultu Laurens van den Acker.
Na videz križanec, v notranjosti enoprostorec
Scenic je navdih iskal v konceptu R-space, ki so ga Francozi v Ženevi pokazali leta 2011. Malo spominja na križance, tako kot njegov večji brat espace, ki je pravzaprav križanec in ne več veliki enoprostorec. Oziroma nekaj vmes, kar smo spoznali tudi na testu. Dolgočasnosti so pri Renaultu dokončno obrnili hrbet, kar so dokazali tudi z zadnjim meganom.
Da je scenic nekoliko bližje razredu križancem potrjuje tudi podatek, ki razkriva, da je njegova oddaljenost od tal višja kot doslej, kar se pozna pri preglednosti. K temu pomagajo tudi krajši previsi in ogromna kolesa. Ko sem se vsedel za volan, deluje res bolj pregleden, če bo zaradi tega še bolj okreten, toliko bolje.
Udobje espaca
Kaj pa praktičnost in materiali? Ja, trde plastike je manj, prvi vtis je enak kot pri meganu in espaceu. Tehnološko napreden avtomobil s poudarkom na velikem ekranu in digitalizaciji. V scenicu kupec ne dobi nič manj kot v bolj razkošnem espaceu.
Renault je potreboval ravno tak avtomobil, s katerim je v Evropi zmagoval skoraj dve desetletji, vse do leta 2014, ko ga je prehitel Citroën z modelom C4 picasso.
Prvi scenic se je začel prodajati leta 1996, v meganovem velikostnem razredu. Še značko je imel megane scenic, se še spomnite? Kmalu je postal najbolje prodajan enoprostorec v Evropi. V drugi in tretji generaciji se je znebil napisa megane. Drugo generacijo so predstavili leta 2003, pri Renaultu pa so mu dodali podaljšano različico grand scenic (kupec lahko izbera med petimi in sedmimi sedeži, ki bo na voljo tudi v najnovejši generaciji.
Lani je prodaja scenica in grand scenica po podatkih JATO Dynamics padla za 7,3 odsttotke na 105.171 vozil v Evropi. To je pomenilo drugo mesto med enoprostorci. Prvi je bil Citroën C4 picasso z 111.418 prodanimi modeli. Na splošno je zanimanje za enoprosotrce močno padlo. V primerjavi z letom 2014 kar za 12,5 odstotkov na skupno 587.215 vozil.
Zakaj kupiti enoprostorca in ne križanca?
Analitiki pri IHS Automotive predvidevajo, da se bo scenic leta 2017 spet prebil na vrhu, napovedujejo pa tudi povečanje prodaje na 145.000 modelov letno. Rok Istenič, zadolžen za stike z javnostjo pri Renault Slovenija, nam je na razstavnem prostoru v Ženevi povedal, da je scenic eden izmed njihovih najpomembnejših avtomobilov, saj so jih prodali preko pet milijonov v treh generacijah.
Vendar pa je zanimivo, da se je okus kupcev v Evropi zelo spremenil, saj so trend križanci, enoprostorci pa so pomaknjeni v ozadje. Istenič se kljub temu ne boji za prodajo scenica, saj družnsko naravnani kupci prepoznajo uporabnost enoprostorcev: "Križanci so trend. V tem segmentu sta si konkurenta kadjar in scenic. Kadjar je namenjen tistim, ki imajo do dva otroka in jim je pomemben videz križanca, ki se približuje terencu. Scenic še vedno nagovarja tiste, ki prisegajo na klasične enoprostorce, ampak so jim všeč tudi križanci, katerim se oblikovno scenic približuje. Ampak res samo na pogled, saj ohranja značilnosti enoprosotrca. To se opazi že, ko odpreš vrata prtljažnika.“
Istenič pri scenicu vidi dve prednosti pred konkurenti: "Videz križanca z velikimi kolesi, dvobarvno karoserijo in velikimi površinami kovine ter dizajnom, značilnim za Renault, ki stavi na dinamičen videz. Še bolj pa je pomembna stvar, ki se je ne vidi, in je pomembna za dolgoročno lastništvo, pa je, da je scenic izdelan na platformi precej večjih in dražjih avtomobilov, kot sta talisman in espace, zato v ta razred vnaša vso tehnologijo iz višjih razredov, kot je velika pokončna tablica in druge tehnične rešitve.“
Kmalu za kratki še dolgi grand scenic
Kratki scenic bo v Sloveniji na prodaj predvidoma novembra, daljši, ki bo pet ali sedemsedežni, pa manj kot mesec dni za njim. Predstavljen pa bo na avtomobilskem salonu v Parizu.
O ceni se zaenkrat zgolj ugiba. Avtomobilski storkovnjaki pričakujejo, da bo novi scenic pozicioniran malenkost višje kot tretja generacija. Cenovno naj bi bil uvrščen med C-maxa in BMW serije 2 active tourer, koliko bo stal v resnici pa bomo spoznali šele pozno jeseni.
grega.prebil@zurnal24.si