Avto > Testi
7733 ogledov

Kaj, a to ni golf GTI?!

Volkswagen polo GTI
1/30
Saša Despot
Ob testiranju novega pola GTI smo naleteli na konkretno količino zanimanja s strani mimoidočih in večkratna vprašanja ali gre za golfa GTI ali njegovega manjšega brata. Sploh v gibanju deluje kot večji brat, enako dobro pa se odreže tudi glede zmogljivosti in vozne dinamike.

Seveda je polo občutno manjši od večjega brata z oznako in ju vizualno, tako kot navadnega pola od civilnih golfov, dovolj hitro ločiš, je pa res da v gibanju, ko imaš časa vsega nekaj sekund, težje zanaseljivo trdiš, kateri je ravnokar „švignil“ mimo.

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ko je govora o različicah GTI pa je meja še nekoliko bolj zabrisana, saj športna zunanja zabela pola vsaj še za pol koraka približa večjemu bratu. Oblikovalci so sovje delo opravili z odliko, čeprav so, kot je za znamko značilno, imeli pred očmi brezčasnost in svežino na dolgi (beri: daljši rok). Tako sprednji del ni pretirano agresiven kot pri kakšnem francoskem konkurentu, je tudi manj agresiven kot pri golfu, ampak posrečen. Zato skrbijo dodatki v klavirski črnini, ki obkrožajo odbijač in ga delajo bolj športnega, čeprav je os odprtine za zajem zraka manj agresivna kot pri prej omenjenem hišnem konkurentu.

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Golf GTI sportclub S GTI na Nürburgringu Avto Golf GTI clubsport S tekmece pustil še bolj daleč za seboj

Brezčasna zmerna športnost

Testnik je imel pohvalno dodana za palec večja dvobarvna platišča od serijskih, katerih 18 palcev naredi skupaj z v rdeče obarvanimi zavornimi čeljustmi, bok vozila zanimiv in agresiven. Bočni pragovi so sicer bolj izraziti kot pri civilnih polih, ampak ne toliko kot pri konkurenci. Zadek prav tako pomeni brezčasno zmes športnosti z določeno mero zadržanosti. Poleg para izpušnih cevi na levi strani, nakazanega difuzorja in napisa GTI neke izjemne športnosti ni. Je pa res, da ima to tudi pozitivno plat, saj ni tako agresiven, da bi vseskozi in kjerkoli se pojavite ljudje zvijali vratove, kar je na dolgi rok tudi dobrodošlo. Razen, če ste malce narcisoidne narave. No, tukaj je tudi glavna razlika v primerjavi s športnim bratom, saj golf GTI premore ločen par izpušnih cevi ali celo trobento, polo pa žal ne. Škoda za to. Če bi imel ločen par izpuhov, bi to pomenilo piko na i.

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Znotraj karo vzorec in prisekan volan 

V slogu različic GTI sledi tudi notranjost, kjer potnike ob vstopu na sedežih pozdravi zelo znan karo vzorec, na spodaj prisekanem volanskem obroču z napisom GTI in konkretna količina ostale športne zabele v obliki aluminijastih pragov z napisom in stopalk iz istega materiala. Bi si pa želeli vsaj malenkost manjši premer volanskega obroča, s katerim bi bila že tako odlična uporabniška izkušnja praktično popolna. Volan je namreč tako užitek gledati kot vrteti, saj daje nadpovprečno količino informacij o dogajanju pod kolesi. V celostno sliko lepo sovpada tudi DSG menjalnik testnega avtomobila, ki ob zagonu in speljevanju še vedno rad malce ponagaja oziroma cukne. Ampak tega se voznik hitro navadi. Tudi prestavljanja z naperki za volanom se je treba malce navaditi, še posebej, če želite iz avta in motorja izvleči vsak kilovat oziroma desetinko pospeška.

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Sponka Volkswagen Avto Volkswagen opozarja: ne sedite na našem srednjem sedežu!

Del serijske opreme je pohvalno tudi sistem prilagodljive vozne dinamike, ki pa nrav avta vseeno ne spremeni pretirano. S tem ciljamo predvsem na program eco, kjer avto še vedno lepo vleče in prede. V načinu sport je obojega več, presenetila pa nas je tudi konkretno športna zvočna kulisa motorja in še bolj izpušnega sistema. Tu sicer ne poka kot pri kakšnem miniju cooper S, ampak vseeno kar konkretno. Vsekakor več, kolikor nakazuje zunanja podoba.

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Znan in preverjen dvolitrski TSI

Zmogljivosti znanega dvolitrskega TSI motorja so prav tako navdušujoče in na ravni golfa pete generacije, ki je bil na moč podoben tako po zmogljivostih motorja kot teži vozila. Prazen polo GTI tehta 1.355 kilogramov, kar je davek napredne tehnike in elektronike, ki je prej omenjeni golf ni imel. Govorimo o odlično delujoči elektrohidravlični zapori prednjega diferenciala z omejenim zdrsom. Sistem deluje komaj zaznavno, vseeno pa v ovinkih opazno, ko razbremeni kolo z več oprijema in presežek usmeri na kolo z manj oprijema. To se v praksi pozna skozi hitro odpeljane ovinke, ko deluje, kot da bi nevidna sila avto malce vlekla proti centru ovinka. Vsekakor dobrodošla zadeva, saj so vozne lastnosti s tem še za ščepec boljše kot bi bile sicer. 

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Car sharing v Ljubljani Avto Volkswagen najavil povsem novo storitev

Ko ugasneš radio in uživaš v motorni melodiji

Motor riše vozniku nasmeh na obraz z veseljem do vrtenja, zmogljivostmi in predvsem hitrimi medpospeški, ko lahko konkurira celo večjemu bratu. DSG avtomatiko, kljub dvema dodatnima evrskima tisočakoma pri ceni, toplo priporočamo. Če je v igri čim nižja cena, boste povsem dobro shajali tudi brez njega. Zmogljivosti so konkurenci primerne, četudi zmore ta kakšno konjsko moč več, je pa užitek v vožnji vsekakor boljši kot pri veliki večini žepnih raket. Po drugi strani pa gre za povsem vsakdanje uporaben avto, ki ga od ostalih polov loči le malenkost nižje in občutno bolj trdo nastavljeno vzmetenje, ki na naših cestah kar poskakuje. To zna na dolgi rok koga tudi zmotiti, čeprav je še vedno ostalo nekaj udobja, le na slabše trasiranih cestah zna občasno neudobno poskočiti. Pohvalno nizka pa se nam je zdela poraba, ki jo z zmerno težko nogo zlahka držiš v bližini sedmice, z dinamično vožnjo premakneš proti in preko osmice, z res izrazitim priganjanjem pa tja proti devetim litrom. 

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cenovno (zelo) konkurenčen

Za konec še beseda ali dve opremi. Te je že v osnovi kar veliko, kar je razumljivo, saj gre za pola z vrha cenovne lestvice, z nekaj dodatki pa je bil testnik praktično popolno opremljen hot hacth. V opremi namreč poleg polnih LED luči niso manjkali niti odlični digitalni merilniki, radarski tempomat, parkirna kamera pod električno pomičnim VW pokrovčkom in všečna LED notranja (ambientalna) osvetlitev. Vsekakor paket, vreden razmisleka, tudi zaradi smiselne cene, ki se glede na značko na nosu in renome le te ne zdi pretirana. 25 tisočakov je namreč povsem konkurenčnih, pri kakšnem podobno opremljenem miniju cooper S pa lahko računate tudi na deset tisoč evrov in več „prihranka“.

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volkswagen t-cross Avto Volkswagen razkril svoj najcenejši SUV, ki kmalu prihaja v Slovenijo

50 litrov manjši prtljažnik od „civilnih“ polov

Ker vemo, da noben avto ni popoln, to velja tudi za pola GTI, ki v smislu prostornosti, predvsem ko je govora o drugi vrsti in prtljažniku, ne pomeni ničesar pretirano prostornega. Konkurenti, kakršen je na primer clio R. S. pa ga tudi konkretno prekosijo. Pikolovci pa se bodo obregnili tudi ob (po višini) ne nastavljiv sredinski naslon za roke, pokrovček kamere pa potrebuje preveč časa za poklop. Tako smo ob parkiranju in prestavitvi v P (park), izstopili iz vozila, prišli do zadka in morali še vedno počakati nekaj sekund, da se je pokrovček zaprl, da smo lahko odprli prtljažnik. Eno je z drugim namreč povezano in s tem je ravnanje malce oteženo. Nekoliko nerazumljivo je tudi dejstvo, da polo v primerjavi s „civilnimi“ premore za slabih 50 litrov manjši osnovni prtljažnik v izmeri 305- (drugače 351 litrov). Drugače pa kot bi mladina rekla: vse pet.

Volkswagen polo GTI | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (Volkswagen polo GTI)
Motor: 1.998 cm3, štirivaljni turbobencinski
Moč: 147 kW (200 KM) pri 4.400 vrt/min. 
Navor: 320 Nm med 1.500 in 4.350 vrt./min. 
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.067 × 1.751 × 1.438, medosna razdalja 2.549
Prtljažnik (v litrih): 305 – 1.079
Poraba na testu: 7,8 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 134 g/km 
Zmogljivosti: 237 km/h, 6,7 sekunde od 0 do 100 km/h 
Cena v evrih: od 22.550 (osnovna)/ 25.361 evrov (testni)

Konkurenti: Mini cooper S, renault clio RS, ford fiesta ST, opel corsa OPC. 

Plusi: izgled soroden golfu GTI, vozne lastnosti, zmogljivosti motorja, poraba, napredna tehnika (digitalni merilniki, radar), cena.  

Minusi: prostornost druge vrste in prtljažnika (50l manjši od ostalih polov), po višini nenastavljiv sredinski naslon, pokrov kamere rabi predolgo, da se zapre.

Komentarjev 2
  • Snežinko 14:06 04.december 2018.

    Ta avto je predrag za to, kar ponuja oz. njegovo velikost/razredno razvrstitev. Če je bil testni 25k€ potem mu manjka še veliko opreme. Sem cca. pol leta nazaj kupoval in je bil tudi ta v izboru, a odletel, ko sem ...prikaži več prišel s ceno preko 30k€. Obstajajo za razred večji avti z enako ceno in več opreme. Ja, včasih bi rekli: VW je le VW. Nič več. Minili so tisti časi. Je le avto in nič drugega. Pa še nič posbnega zraven.