Avto > Testi
2232 ogledov

Superb sportline marsikomu povesi čeljust

Škoda superb sportline
1/34
Saša Despot
Koliko avta je mogoče dobiti za 40 tisočakov? Ogromno, če vprašate tiste, ki so obračali vratove za škodo superbom v novi športni preobleki.

Superb sportline je novost v ponudbi češkega zastavonoše, ki je sposoben v marsikaterem pogledu voziti vštric z dvakrat dražjimi avti. Čeprav je superb predvsem velik družinski ali poslovni avto, s to opremo dobi tudi močan športni pridih, ki ni omejen le na lepotne dodatke. Teh ni malo in subtilno, nikakor ne bahaško, dvigujejo veljavo superba na cesti. Bolj nabiti odbijači, temne obrobe svetil, zadnji spojler, 18-palčna platišča (testni avto se je kitil celo z 19-palčnimi)…

Natančno oko bo opazilo tudi spuščeno podvozje. Pri testnem combiju je vse skupaj zaokrožila impozantna “dragon green” barva. Tisto, ko vidiš, da se oči drugih voznikov lepijo na tvoj avto, ali da na parkirišču neznanec kroži okoli njega. Tudi v športni obleki pa superb ohranja visoko raven dostojanstva. Še vedno ve, kje mu je mesto in to kvečjemu izkorišča v svoj prid. Ni tako našpičen, kot denimo kakšen audi A6 S-line, je manj bahav od BMW serije 5 v M paketu. Avto za racionaliste s kančkom bencina v krvi.

Škoda superb sportline | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Notranjost je športno temna, z letvicami karbonskega videza, kitastim volanom in sedeži v kombinaciji alkantare, ki dobro podpirajo telo. Čeprav bi kdo pripomnil, da ravne linije armaturke delujejo dolgočasno, pa jo detajli, kot so materiali in ambientalna nočna svetloba, dvigujejo v rang premium vozil. V tistem krogu se giblje superb tudi glede info-zabavnega sistema in njegovih zmožnosti povezovanja z različnimi napravami in zunanjimi servisi.

O prostornosti ne velja zgubljati besed, v superbu se še posebej zadaj pelje udobno kot v le peščici veliko dražjih avtomobilov, medtem ko je prtljažnik ogromna luknja, ki pa jo obdelava in različni dodatki naredijo vsakdanje uporabno.

Motor in DSG imata prednost pred podvozjem

Testnik je bil dodatno opremljen z dinamičnim podvozjem, ki je po mojem nepotrebno. Zakaj? V comfort načinu je podvozje resda mehkobno, a to ob dolgem medosju pomeni tudi veliko nihanja prednjega in zadnjega konca, ko superb zapelje čez daljšo avtocestno neravnino ali ko povozi “policaja.” Saj sedim v avtu s športnim imenom, mar ne?

Škoda superb sportline | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Eko režim pa takisto nima nobenega smisla, ker je dizel s 140 kilovati zlahka dosegal odlično porabo 6,5 litra. Zato sem sam vozil zgolj v športnem režimu in ni mi bilo žal - podvozje je zelo dobro lovilo razmerje med zadostnim udobjem in zanesljivo lego. Že omenjeni dizel je vreden tisočaka in pol nad 110 kilovatnim agregatom, v zameno pa nudi visoko stopnjo prožnosti, hitre pospeške in enostavno držanje avtocestnega tempa. Sam bi gotovo doplačal še za DSG menjalnik.

Kaj sploh še ostane velikim?

Pri uvozniku, ki nam je posodil avto, so skušali ceno z vsemi dodatki obdržati pod 40 tisočaki, ki je nekakšna psihološka meja, kjer se pričenja svet premium vozil. Z nekaterimi kompromisi pri dodatni opremi jim je uspelo, po drugi strani pa superb z marsikatero svojo lastnostjo odkrito stopa prek meje in jemlje prominentnejšim avtomobilom argument za argumentom, zakaj bi za nič bistveno slabšo vsebino plačal tudi po dvakrat več.

Škoda superb sportline | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Superbu sportline nekoliko spodleti le pri pomagalih. Cenejša (in manj izrazita) oprema style že ima serijski radarski tempomat in biksenonske žaromete. Polnega LED-a superb sploh nima, kar postaja že redkost v D razredu. Prav tako je potrebno vedno z izjemo najbogatejše opreme L&K doplačati za druge tipe asistentov, kot so ohranjevalnik voznega pasu, opozorilo na prečni promet … Ima pa AEB samodejno zaviranje.

Za konec 

Tekmecem, tudi tistim iz segmenta E krepko nad mejo 40 tisočakov, je lahko ob omembi 4,8 metra dolgega češkega avta upravičeno nelagodno. Nelagodno je tudi kakšnemu lastniku passata, ki pa izgovor za cenovni pribitek lahko poišče v malenkost boljših športnih sposobnostih (tudi opcija bi-turbo TDI), obširnejši digitalizaciji in še izdatnejši tehnični opremi. Zanimivo pa bo v prihodnjih letih opazovati spopad z novo opel insignio, ki je ubrala podobno taktiko kot superb - veliko premium vsebine za nepremium ceno. Že superb sportline combi dokazuje, da meje 40 tisoč evrov nima smisla presegati, če res ne želite imeti v garaži izrazito športno-luksuzne karavanske križarke.

Podatki o vozilu (škoda superb combi 2,0 TDI sportline)

Motor: dizel, štirivaljni, 1.968 ccm
Moč in navor: 140 kW (190 KM), 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 235 km/h, 8,1 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,5 litra
Prtljažnik: 660/1.950 litrov
Cena: od 34.298 €

PLUSI: Izgled, vsebina, cena glede na dobljeno

MINUSI: brez polnega LED, kompromisi pri osnovni opremi

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.