Seat je kot tretjega v seriji SUV modelov oziroma križancev (po najmanjši aroni in srednje veliki ateci) lani k nam pripeljal tudi svojega velikana tarraca, ki je na voljo s petimi oziroma sedmimi sedeži. Gre pravzaprav za Seatovo različico tiguana allspace in škode kodiaq, ki pa je vsaj meni osebno, dizajnersko najbolj všeč.
Upam si zapisati, da Seat tako vpadljivega avtomobila še ni imel, čeprav ima po novem tudi športno podznamko vozil Cupra, ki napoveduje še bolj vznemirljive čase španske znamke, kot tudi najnovejša usmeritev koncerna VW, da bodo Seati v prihodnje posegali v segment, kjer si avtomobile ogledujejo bolje finančno stoječe stranke. In že tarraco je neke vrste napoved v to smer, saj gre, kot zapisano za dizajnersko vpadljiv avtomobil, z dobrimi in kakovostnimi materiali, prostoren in z veliko napredne tehnologije.
Glede oblike prinaša določeno mero osvežitve, ki se vidi predvsem pri evoluciji oblike svetil. Vse skupaj namreč že na daleč najbolje utelešajo ponoči odlično delujoči serijski polni LED žarometi s sekvenčnimi smerokazi in z eno črto povezana zadnja svetila. Glede oblike toliko, naj si vsak ustvari mnenje.
S 4,7 metra dolžine je na voljo v pet ali sedemsedežni različici, slednjo smo preizkušali tudi mi. Notranja prostornost za potnike in rekvizite je prav gotovo ene od prednosti vozila, kot tudi prilagodljivost. Druga klop je vzdolžno pomična, nastavlja se položaj naslonjal, podrta naslonjala ustvarijo ravno dno. Prtljažnik, skrit za električno pomičnimi prtljažnimi vrati, meri 250 litrov (sedem sedežev), 760 litrov (pet sedežev) ali 1.920 litrov (podrta vsa naslonjala). Veliko. Hkrati je serijsko poklopen tudi sovoznikov sedež, da je mogoče v avto spraviti kar 2,77 metra dolge predmete. Avto je seveda zelo dobro pripravljen tudi za vleko prikolic (do 2,4 tone) in druge obremenitve s tovorom. Pravi družinski član, torej, a sta pričakovano sedeža v tretji vrsti zgolj zasilna. Za prevoz sosedovih otrok na trening nogometa, na primer. Škoda tudi to, da v drugi, sicer v širino razkošni vrsti, ni treh ločenih sedežev, v prvi vrsti pa se sedi udobno, voznikov in sopotnikov sedež ponujata tudi veliko bočne opore.
Naš testni avtomobil je imel opremo Xcellence, kar je najvišji paket, ki ga lahko dobite brez doplačil v primeru tarraca. Torej, osnovno 19-palčna platišča, naš je imel celo 20-palčna, usnjene prevleke, asistenco pri parkiranju, že prej omenjene vrhunske LED žaromete, imel je tudi doplačljivo veliko stekleno panoramsko streho, ki tudi v tretjo sedežno vrsto prinaša veliko svetlobe. Notranjost je moderna, opcija so pregledni digitalni merilniki (kot v našem primeru), osrednja konzola je čista in uporabna, na njej pa "lebdeči" osempalčni zaslon sodobne multimedije, ki tarraca jasno ločuje od manjše atece. Vsa digitalna oprema v ozadju je seveda preverjena in že videna pri drugih modelih koncerna VW, tudi zelo dobra parkirna kamera, ki postreže z dobro ločljivostjo v temi in podnevi.
Avto ni samo prostoren, je tudi zelo udoben. Kilometri na digitalnih merilnikih se vrtijo brez napora, svoje v mestih, kjer velikan ostaja okreten, prispeva tudi električno podprt krmilni mehanizem. Gre za bolj agilen avtomobil, kot bi pričakovali od velikega družinskega SUV-a. Zdi se lahek in dobro vodljiv, a na cesti vseeno manj dinamičen kot manjša brata. V plus gredo tudi testi neodvisnih varnostnih strokovnjakov EuroNCAP, kjer se lahko meri tudi z najboljšimi v razredu, kot je volvo XC60. Seatov SUV je za varnost odraslih potnikov dosegel zelo primerljiv rezultat s švedskim konkurentom, ki je merilo za varnost, kar je glede na ceno tarraca impresivno. Tudi na račun obilja sistemov za pomoč vozniku, ki jih v najvišji stopnji opreme ne manjka.
A na tem mestu moramo tarracu nameniti tudi kritiko. Med testom nas je namreč spomnil, da so asistenčni sistemi v vozilu le v pomoč. Ob vključenem radarskem tempomatu, ki je sposoben sam slediti in držati varnostno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom, vklopljenim asistentom za preprečitev zapustitev voznega pasu brez vključenega smernika, ko po navadi sistem samodejno krmili vozilo po voznem pasu, nam je avto dvakrat, enkrat na avtocesti in enkrat na podeželski cesti, brez razloga samodejno zaviral na polno. Na povsem ravni cesti je prepoznal nevarnost in brez zvočnega ali svetlobnega opozorila na polno zaviral. Zelo neprijeten občutek pri avtocestni hitrosti, ki nas je pošteno prestrašil.
Pod motornim pokrovom je bil dvolitrski štirivaljni turbodizelski motor s 140 kilovatov moči (190 KM), ki je bil kombiniran s sedemstopenjskim menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom. Kombinacija, znana iz drugih vozil koncerna VW.
Gre za zmogljiv in prožen motor, ki največjo hibo pokaže v kombinaciji z DSG menjalnikom pri majhnih hitrostih, ko je treba močno pospešiti. Predvsem v režimu eko menjalnik zamuja, še posebej moteče pa je v kombinaciji s sistemom ugašanja motorja v križiščih, ko želite hitro speljati z ostalimi vozili v prometu. Prav zaradi tega sem si včasih zaželel ročni menjalnik.
Pod črto. Tarraco prepriča z vsestranskostjo. Gre za prostorno vozilo, s kakovostnimi materiali, veliko serijske opreme za varnost in udobje, hkrati pa je oblikovno zabaven in všečen, tako, da se ga ne zlepa ne boste naveličali, poleti ali pozimi, ko sistem 4motion po potrebi pošlje 50 % moči na zadnjo os. Seveda ima to prednosti tudi na mokri podlagi ali če za seboj vlečete prikolico.
Podatki o vozilu: (Seat tarraco 2.0 TDI 4DRIVE DSG xcellence)
Motor: 1.968 cm3, turbodizel, štirivaljni
Moč: 140 kW (190 KM) od 3.500 do 4.000 vrt/min.
Navor: 400 Nm med 1.750 in 3.250 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.693 × 1.844 × 1.532, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 230-760-1.920
Poraba na testu: 8,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 147 g/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 28.065 (osnovni)/39.464 (testni)/46.998 (z dodatno opremo)
PLUSI: videz, LED žarometi, prostornost, prtljažnik, 7 sedežev;
MINUSI: Druga klop nima dveh ločenih sedežev, preobčutljiv sistem samodejnega zaviranja v sili;
Kaj se novinar heca?!? To je lahko smrtno nevarna serijska napaka, vi pa samo malce omenite med vrsticami, da avto na polno zavira sam od sebe?!? Kaj ste prizadeti?!? Morali bi opraviti takojšen vpoklic vseh vozil!
TDI, to je avto za prave moške