Dacia je v svojem bistvu tradicionalna znamka, vsaj ko gre za njeno tehniko in opremo, kar pa ne pomeni, da ne more biti tudi zelo sodobna.
Pomemben korak na poti k sodobnejšemu videzu znamke, so naredili predvsem lani, ko je z avtomobilov izginil tradicionalni logo v obliki grba, ki je bila tam že od socialističnih začetkov znamke konec šestdesetih let, in ga nadomestili z novim logom v obliki stiliziranih črk DC. Temu se mu je pridružila še obnova grafične podobe maske in nekaterih drugih delov avtomobila.
Boljši vtis
Spremembe so podobne kot na sanderu ali dusterju, vendar so v tem primeru izrazite predvsem na maski in volanskem obroču, na tistih delih torej, ki jih je jogger prevzel od sandera. Kot avtomobil, ki smo ga prvič spoznali konec leta 2021 in je v primerjavi s sanderom oziroma sanderom stepway drugačen predvsem zadaj, je na prtljažnih vratih že od začetka namesto grba imel novi Dacijin napis.
Kot sem ugotovil že med testom sandera stepway, so takšne spremembe več kot dovolj, da takšen jogger daje vtis bolj sodobnega avtomobila, kar je tudi priznanje napredku, ki ga je nekdanja znamka, ki je konec šestdesetih let prejšnjega stoletja nastala kot produkt planskega gospodarstva, naredila v treh desetletjih po prelomu s prejšnjim režimom, predvsem pa v času, ko je pod okriljem francoskega Renaulta. In mimogrede: morda se motim, a zdi se mi, da se za takšnim joggerjem ljudje bolj ozirajo, kot pa so se pred spremembo identitete.
Sicer pa je dacia jogger ostal takšen, kot je bil zadnji dve leti, kar sploh ni slabo, saj je bil že v začetku dobro premišljen avtomobil, ki bo pravico do prve medgeneracijske osvežitve pravzaprav dobil šele čez dobro leto. In s sedmero sedežev je tudi zelo praktičen.
Praktična sedeža
Čeprav je romunskim konstruktorjem sedem sedežev uspelo vgraditi v avtomobil z razmeroma majhnimi zunanjimi merami (kljub temu ne ravno najmanjšimi, predvsem v dolžino),so ti precej uporabni. Tudi, ko gre za sedeža v tretji vrsti. Če ravno popolnoma ne zložimo klopi v drugi vrsti, je za lezenje nanju potrebnih nekaj akrobatskih spretnosti, ko enkrat sedite, pa se izkažeta presenetljivo prostorna in udobna celo za odrasle potnike. Otrokom pa je lahko še bolj udobno.
Poleg tega pa je tudi njuno snemanje iz kabine zelo preprosto. Temu namenjeni vzvodi bi sicer lahko bili malce večji in obdani z malce bolj obrušeno plastiko, saj takšna kot je rada zareže v prste, vendar pa je to edina zamera. Samo delovanje vzvodov je namreč zelo enostavno in tudi ne zahteva veliko energije, lahka pa sta tudi sedeža, ki tehtata le po dobrih deset kilogramov, zato nista pretežka niti manj močnim.
Prostornost z zasilnim izhodom
V joggerjev prtljažnik lahko gre celo 1.800 litrov prtljage, a morajo zato biti iz njega odstranjeni vsi sedeži v drugi in tretji vrsti. Prevozniške lastnosti se namreč ob uporabljeni drugi sedežni vrsti zmanjšajo na še vedno solidnih 712 litrov, ko pa so notri vsi sedeži, ostane za prtljago le še 160 litrov prostora. Je pa zato vedno na voljo zasilni izhod na strehi, saj je dovolj le uporaba imbus ključa in del vzdolžnih strešnih nosilcev se spremeni v dve prečki za pritrditev strešnega kovčka.
Škoda le, da klop v drugi vrsti ni vzdolžno pomična, saj bi jo lahko v primeru, če prtljažnika ali zadnjih sedežev ne bi potrebovali, potisnili nazaj in povečali prostor za noge potnikov. Ki sicer sedijo prijetno više od voznika in sovoznika in imajo dober pregled nad dogajanjem v kokpitu.
In dobro vidijo, da pravzaprav zares sedijo v podaljšanem sanderu. V osrednjem delu je namreč vse enako, kar pomeni razmeroma preprost, a uporaben infotainment, analogne merilnike, plastično robustno notranjost, ki je polepšana z vložkom iz blaga in podobno. Tudi enak volanski obroč, ki g po novem tudi v joggerju namesto grba krasi bel napis "DACIA".
Preskušena pogonska tehnika
Tudi motor je že preskušen. Testnega joggerja je namreč poganjal močnejši motor iz ponudbe. Gre za turbobecinski trivaljnik 1,0 TCe, ki razvija moč 81 kilovatov in je precej bolj odziven in živahen od šibkejšega brata, ki pa nasprotno deluje na kombinacijo bencina ali plina LPG. Gre za razmeroma sodoben motor, pri katerem za dostavo bencina v motor namesto posrednega vbrizgavanja v sesalni vod skrbi neposredno vbrizgavanje v zgorevalne komore, kar pripomore k malce čistejšemu izpuhu.
Takšen motor sicer ni prvak v zmogljivostih, vendar v joggerju v kombinaciji s solidnim šeststopenjskim menjalnikom poskrbi za precej solidno premagovanje razdalj, predvsem v mestnem okolju pa mu ni kaj očitati. Tudi s porabo goriva tam do sedem litrov ni ravno najbolj žejen, za kar predvsem na avtocestah poskrbi dolga šesta prestava.
Testni jogger z najboljšo različico opreme in nekaj dodatne opreme bi stal 23.156 evrov. Še pred nekaj leti bi rekli, da je to že kar precej drago, vendar so se avtomobili v zadnjem letu ali dveh tako podražili, da lahko rečemo samo, da je cena za to, kar z joggerjem dobite, precej ugodna. Na seznamu opreme so namreč tudi takšne stvari, kot gretje prednjih sedežev, električna ročna zavora, kartica za prostoročno upravljanje ali prikladne mizice pred klopjo v drugi vrsti.
dacia jogger extreme 1.0 TCe (7 sedežev)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 81 kW (109 KM) pri 5.000-5.250 vrtljajih
Največji navor: 200 Nm pri 2.900-3.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.547 x 1.748 x 1.632, medosna razdalja 2.897
Prtljažnik (v litrih): 160-1.819
Poraba: 5,6-5,7 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 127-130 g/km
Cena v evrih: 23.165
Ni vreden tega denarja!
23 jurjev? Hahahahahahahahaha
Dacia je imela veliko težavo z varnostjo, prejela je zgolj eno zvezdico za varnost. Res, da je tega že nekaj časa, novega testa tudi še nisem zasledil, me pa ne mika. sploh ne.