Razlika med najcenejšim in najdražjim križancem je bila skoraj pet tisočakov. Pri čemer je treba upoštevati tudi stopnjo serijske opreme, ki jo imajo nekatera vozila serijsko več. Velike razlike med 10 primerjanimi kandidati z bencinskim motorjem, so tudi pri stroških z zavarovanjem in servisih. Po 150 tisoč prevoženih kilometrih tudi 1200 evrov samo pri servisu. Pri čemer je treba upoštevati tudi razlike pri porabi goriva, ki pa so v tem razredu majhne, kar smo podrobno predstavili v ločenem članku.
K sodelovanju smo povabili uvoznike vseh znamk, vendar se vsi iz različnih razlogov niso odzvali, bodisi, ker čakajo na prenovljen model, bodisi se niso želeli primerjati. V tokratnem testu smo primerjali 10 vozil: ford puma, VW t-roc, škoda kamiq, seat arona, peugeot 2008, citroën C3 aircross, renault captur, suzuki vitara, nissan juke in opel crossland X.
Kot smo že obljubili, ker želimo, da je PRIMA test, ki je pri nas postal referenca za nakup avtomobila, transparenten, predstavljamo posamezne segmente ocenjevanja bolj podrobno. Tokrat o cenah in stroških zavarovanja ter servisiranja.
Pri PRIMA testu so poleg spletne strani Zurnal24.si sodelovali še Avtomobilizem.com, Avto Fokus, Finance, Volan, Siol.net, Primorske novice/spletni portal Avtomanija. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni avtomobilski test v Sloveniji.
Vstopili smo v 10 avtomobilskih salonov
Test smo izvajali v mesecu septembru, ko so avtomobilski saloni obratovali še povsem normalno. Tako kot do zdaj smo obiskali deset salonov vozil, kjer prodajajo PRIMA križance, ki smo jih preizkušali. Postopek je vedno enak - vstopimo, se predstavimo in povemo, da z ekipo delamo primerjalni test v izbranem segmentu. Ponudba, ki jo sestavijo, je za gotovinsko plačilo in takšna, kot bi jo pripravili stranki, ki jih je obiskala v salonu (resna stranka) ter za katero želijo, da se odpelje z novim avtomobilom.
Največ točk v skupnem seštevku je zbral škoda kamiq. Članek lahko preberete tukaj.
Od 14 do 29 tisočakov
Če se kdo želi na obisk vnaprej pripraviti, so na spletu ceniki/katalogi modelov dostopni pri vseh znamkah, konfigurator pa ni na voljo pri Suzukiju (dokaj razumljivo, ker razen barve ni opcijskih doplačil) in Fordu. Pregled cenikov je tokrat pokazal, da je razpon cen v razredu B SUV, rečemo jim popularno tudi mestni križanci, dokaj velik. Okvirno od 14 do 29 tisoč evrov, pri čemer najnižje cene najdemo pri renault capturju in C3 aircrossu, najvišje pa (prav tako) capturju in ford pumi. Če ima captur po ceniku največji razpon, C3 aircross pa najmanjši, pa je puma tista, ki sploh nima paketa pod 21.500 evrov (vse navedbe veljajo za cene pred popusti). Z dodatnimi opcijami tako hitro pridemo do srednje opremljenega avtomobila po ceni med 17 in 20 evrskih tisočakov.
Popusti za bolje založene avtomobile
Srednje opremljen avtomobil v tem razredu, kar smo tudi vzeli v izračun, ima osnovne varnostne elemente, po večini dopolnjene z enim ali več enostavnih vozniških pomagal (prepoznava znakov, opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu, opozarjanje na zbranost voznika), večino elementov udobja (el. pomik vseh stekel, el. nastavljiva, preklopljiva, ogrevana zunanja ogledala, samodejna klimatska naprava, zadnja tipala za parkiranje ali kamera ...), sistem povezljivosti za napredno uporabo pametnega telefona ter nekaj lepotnih dodatkov (lita platišča, dodatno zatemnjena stekla zadaj). Kot smo ugotovili, so določene opcije vsaj pri novejših modelih že del (vstopnih) paketov, druge bi kupci izbrali, ker so praktični, tretje pa pogojujejo trgovci za višji popust.
Razpon med najvišjo (puma) in najnižjo (C3 aircross) ceno izbranega paketa s cenika je bil tokrat skoraj pet tisoč evrov. Povprečna cena (brez kovinske barve, stroškov transporta/priprave in dodatne opreme ter brez upoštevanja popusta) pa malo manj kot 19.300 evrov.
Zanimivo je tudi to, da je bila skoraj enaka povprečna cena tudi po upoštevanju vseh prej v oklepaju naštetih elementov (19.130 evrov), pri čemer je ostal skoraj nespremenjen tudi razpon med najcenejšim in najdražjim avtomobilom. Če poenostavimo, bi lahko dejali, da so popusti namenjeni nakupu z opremo bolj založenih vozil. Tokrat so vrednostno segali od malo manj kot 900 evrov do dobrih 2.100 evrov (v povprečju nekaj več kot 1.600 evrov). Zanimiva poteza tržnikov so še brezplačne (atraktivne) kovinske barve, pri peugeotu 2008 je to oranžna fusion in pri C3 aircross oranžna spicy.
Koliko so se podražili avtomobili v štirih letih?
Ker smo pred štirimi leti že primerjali prav razred B SUV vozil, smo lahko preverili tudi, za koliko so se avtomobili v tem razredu podražili v štirih letih. V primerjavi z vozili iz prvega testa PRIMA spomladi 2016 so vstopne cene - torej brez vseh dodatkov in popustov - zdaj višje za okoli 10 odstotkov. Če vključimo kovinsko barvo, pripravo in upoštevamo popuste, pa je končna cena tokratnega šopka v povprečju 12 odstotkov višja. Gre izključno za informativne vrednosti, saj imajo avtomobili danes več opreme, predvsem na področju asistenčnih sistemov.
Velike razlike med servisi
Pri izračunih zavarovanja smo upoštevali obvezno in kasko zavarovanje. Izračunali smo ga s pomočjo spletne aplikacije WIZ avto zavarovanje. Pri izračunih smo upoštevali daljšo vozniško dobo voznika, več kot 20 let in dobro škodno zgodovino brez prometnih nesreč. Vključili smo delni in polni kasko z 900 evri soudeležbe pri kasko škodi, šesti tarifni razred, zavarovanje voznika AO-plus in asistenco na cesti, nezgodno zavarovanje, pravno zaščito in zeleno karto.
Do razlik v premijah prihaja predvsem zaradi višine nakupne cene, vselej se upošteva cena na ceniku brez popustov ter prostornine in moči motorja. Pri moči ni večjih razlik, pri prostornini pa že – denimo litrski avti VW skupine in puma ter 1,4 litrski motor vitare.
Cena servisov (servis do vključno 150 tisoč kilometrov) je zelo odvisna od intervalov servisiranja. Ti segajo od pet v celotnem obdobju (interval na 30 tisoč), osem (interval na 20 tisoč) do 10 (interval na 15 tisoč kilometrov). Če zaokrožimo navzgor, izrazito odstopata Peugeot in Citroën, navzdol pa nemške oziroma znamke skupine VW.