Med seboj smo primerjali 13 malih avtomobilov B razreda. Ena od kategorij je bila tudi prostornost in uporabnost. To so rezultati naših podrobnih primerjav in meritev.
Primerjali smo 13 malih avtomobilov B avtomobilskega razreda, citroën C3, dacia sandero, ford fiesta, hyundai i20, mazda2, opel corsa, peugeot 208, renault clio, seat ibiza, suzuki swift, škoda fabia, toyota yaris in volkswagen polo. To je največji primerjalni test pri nas do zdaj, in dobili velikega zmagovalca - največ točk je zbral VW polo.
Tokrat o prostornosti kabine in prtljažnika
Namen primerjalnega testa ni zgolj izbrati zmagovalca, ampak tudi pokazati, kateri je najboljši v posameznih kategorijah. Kupci vozil imajo namreč različne prioritete, nekateri avto izbirajo glede na ceno in stroške lastništva, drugi glede na vozne lastnosti, tretji dajo največji poudarek izgledu in posebnostim na vozilu, spet četrti kot prvi razlog za izbiro novega vozila navajajo velikost in uporabnost.
Prav velikost prtljažnika in potovalne ter uporabna zasnova potovalne kabine s številnimi odlagališči, so bili eden od razlogov, da je prav VW polo zasedel vrh našega PRIMA testa, ki ga na zurnal24.si skupaj izvajamo s še sedmimi slovenskimi mediji televizijsko oddajo Volan, časnikoma Dnevnik in Finance, avtomobilsko revijo Avto Fokus, vlogarjem Komotar Minuta in spletnima portaloma Siol.net in Avtomobilizem.com.
Potrebnih je bilo veliko "testnih zajcev"
Kako smo se lotili meritev? Z veliko ekipo "testnih zajcev". Potniškega dela smo se lotili tako, da sta se dva potnika usedla zadaj in dva na sprednja sedeža. Ocenjevali smo, koliko prostora ostane za kolena, glavo, ramena na prednjih in zadnjih sedežih. Spredaj niti ni bilo posebnih razlik. Seveda so bili nekateri sedeži bolj in drugi manj udobni, a z izjemo nekaterih se v teh predstavnikih sedi zelo dobro. C3 je malo poseben zaradi svojih foteljev, ki so precej udobni, a smo za vsaj enako dobre ali celo boljše ocenili tudi nekatere predstavnike (fiesta, polo …), ker so ob udobju ponudili še nekaj bočnega oprijema in nasploh boljšo celovitost. V negativnem smislu je izstopala predvsem corsa, njeni sedeži so se nam zdeli pretrdi.
Najbolj udobno se spredaj sedi v ford fiesti, hyundaiu i20, mazdi2, toyoti yaris in VW polu, ki so prejeli največ točk, najmanj smo jih prisodili dacii sanderi, pri dnu sta tudi škoda fabia in opel corsa.
Zadaj je bila zgodba podobna, dvema potnikoma smo merili prostor nad glavo in koleni, pred vstopom pa še vstopno odprtino na dveh točkah, na takšen način smo potem lažje prišli do ugotovitve, kje je vstop lažji in kje težji. Zadaj je bilo manj avtomobilov zelo udobnih, kar je v tem segmentu tudi za pričakovati, a pod črto nobeden od njih ni bil prav slab.
Zanimivo je, da smo pri udobju zadnjih sedežev največ točk prisodili dacii sandero, enako število pa tudi fiesti, peugeotu 208, ibizi in swiftu, najmanj pa corsi. Ocenjevali smo tudi dostop do zadnje klopi, kjer pa se je presenetljivo slabo odrezal polo, spet odlična je bila dacia sandero, in tudi renault clio;
Pohvalno je, da so skoraj vsi predstavniki B razred kombilimuzin dobili vse možne točke za isofix, kar pomeni, da vstavljanje otroških sedežev v nove avtomobile ni več zahtevno opravilo. Točke so dobili v primeru, da je zatič viden že na oko ali pa po tem, ko se dvigne plastičen pokrovček. Manj točk je bilo tam, kjer zatič ni bil viden in ga je najprej treba locirati z roko, po navadi pa sedeža tudi ni mogoče tako hitro in enostavno pritrditi in zahteva malo več časa.
Pri vstavljanju otroških sedežev je bilo najbolj vzornih šest, in sicer hyundai, opel, renault, škoda, polo in suzuki, brez točk sta ostala citroën C3 in peugeot 208;
Preverjali smo tudi kakovost materialov. Osredotočili smo se na to ali so materiali na mehki, prijetni na otip in tudi na oko, obenem upoštevali še kakovost izdelave. Kakšen predstavnik je sicer na pogled zanimiv, a potem plastika škripa ob dotiku.
Daleč največ točk v kategoriji kakovost je dobila toyota yaris, odličen je VW polo, če stavite na kakovost izdelave in materialov potem so pri vrhu še fiesta, corsa in mazda2, sandero je pričakovano prejel najmanj točk, a veliko v minus tudi ne izstopa.
Pri ergonomiji smo upoštevali, ali so stikala smiselno razporejena, če je vmesnik zaslona na dotik hiter in intuitiven, če so najpogosteje uporabljenim funkcijam namenjeni fizični gumbi in podobne stvari, praktičnost je pokazala količina odlagališč. Denimo reža za mapo na hrbtišču sprednjih sedežev, pa prostor za plastenki dveh dimenzij, ali sovoznikov predal sprejme mapo A4, če kam lahko odložimo telefon in denarnico in podobno.
Ergonomsko odlična sta VW polo in mazda2, tudi tu smo najmanj točk podelili citroënu in peugeotu;
Merili smo tudi glasnost vozila - hrup v prostem teku in še enkrat pri vožnji s hitrostjo 50 km/h. Najmanj hrupa se je v kabino prebilo pri mazdi2 in corsi, najbolj glasno je bilo v dacii sandero in seat ibizi, pri dnu je tudi VW polo;
Niso pomembni samo litri, tudi oblika odprtine
Iz potovalne kabine smo se premaknili k prtljažnikom. Nismo odkrivali tople vode, smo pa preverjali, ali litri na papirju v tehničnih podatkih izražajo dejansko uporabno prostornino. Z metrom v roki smo merili višino odprtine in nakladalnega robu. Pri velikosti odprtine so se najbolje izkazali citroën, peugeot, mazda, opel, škoda in toyota, najnižje tlom pa je rob peugeota in "Volkswagnovega" trojčka (ibiza, fabia, polo). Ko potrebujemo več prostora za prtljago v vozilu in zlagamo naslovnala je to najlažje narediti v dacii sandero, sicer pa je zlaganje sedežev pri vseh približno enako nezahtevno.
Precej bolj zanimivo je bilo zlaganje predmetov, pri katerem smo v osnovi ne preveč velikih prostornin (logično, saj gre za majhne avtomobile) uporabili štiri kovčke, dva razmeroma velika in dva "letalska". Za silo smo vse stlačili celo v vse avtomobile, a se je pri mazdi in toyoti ob zaprtem prtljažniku "dvignila" zadnja polica in zastirala pogled nazaj. Pod polico namreč niso šli vsi kovčki, zelo podobno je tudi pri corsi. V citroën, ford in suzuki, gredo vsi omenjeni kovčki, ostalo je prostora za teniško žogico ali dve, v hyundai pa smo poleg osnovne vsebine spravili še kakšno manjšo pollitrsko plastenko, v škodo, seata in renaulta tudi kakšno 1,5-litrsko, v peugeota in dacio pa nemara še večjo vrečo ali manšo torbo.
V praksi drugače kot v teoriji
Še enkrat več se je pokazalo, da tehnični podatki avtomobila in navedena prostornina večkrat ne kaže realne slike, ko v prtljažnike zlagamo realne predmete in ne zlivamo vode oziroma zlagamo majhnih kockic (ali kakorkoli že pač merijo prostornino). Primerjali in ocenjevali smo torej podatke na papirju in v resničnosti. Da so dobri tako ali drugače, torej v praksi in teoriji, so potrdili le polo (najbolj) in v večjem delu ibiza in fabia. Veliko obljublja, a manj daje citroën, ravno obratno malo obljubljata, a dajeta (zelo) veliko peugeot in dacia, glede na navedeno malce preseneti tudi suzuki, v mejah pričakovanega pa sta ford in hyundai. No, pa tudi mazda in toyota, ki obljubljata malo in najmanj tudi nudita.