Avto
334 ogledov

Škoda yeti najboljši križanec?! Le kako?

Veliki primerjalni test križancev Klemen Korenjak SiolNET
Kakšna je razlika med dobrim in slabim avtom? Veliki primerjalni test križancev dokazuje, da se ne gre ujeti zgolj na tisto, kar pravijo oči, pa tudi cena včasih vara.

Andrej Leban, urednik Žurnal24

Predvsem se je med prvim tako obsežnim testom v nekem segmentu v Sloveniji znova izkazalo, da videz lahko pri avtomobilih zelo vara. Ko smo se novinarji sedmih novinarskih hiš na začetku med seboj neformalno spraševali, kateri od pred nami parkiranih avtov bo zmagal, smo vsi glasovali čustveno, z očmi. A tako kot sicer v življenju zgolj z lepoto ni mogoče živeti. Prav tako na naših vsakdanjih - deset ali še manj kilometrskih poteh v gneči čisto nič ne pride do izraza tista tako opevana dinamičnost posameznega modela. Avto je celota, skupek takšnih in drugačnih lastnosti ter rešitev in šele ko na tehtnico damo vse prednosti in pomanjkljivosti ter odmislimo logotip na pokrovu motorja, pridejo v ospredje pravi zmagovalci, s katerimi bi moral biti lastnik zadovoljen tudi, ko bo zavist soseda že zbledela.

PREBERITE ŠE:

Tako se je izkazalo tudi na velikem testu malih križancev, na katerem je morda za koga presenetljivo, a več kot zasluženo slavil škoda yeti kot najbolj uravnotežen in na vse naloge pripravljen avto, ki je resda marsikatero točko prejel tudi zaradi dejstva, da ga skušajo s privlačno ceno ohraniti v stiku z bistveno novejšimi tekmeci.

A na testu deseterice se je kot zelo dobrih izkazalo še nekaj modelov, jasno pa so se odrazile tudi razlike in slabosti drugih. 

Veliki primerjalni test križancev | Avtor: Klemen Korenjak SiolNET Klemen Korenjak SiolNET
Pri prvem tovrstnem testu v Sloveniji se je združilo sedem slovenskih medijev, ki mestoma pokrivajo zelo različne tipe in pričakovanja občinstva. Vendar so si bile v tistem delu ocenjevanja, ki so terjale veliko subjektivnosti, naše ocene na koncu presenetljivo podobne. V ozadju ni bilo nikakršnega prepiranja ali taktiziranja, pritiskov tega ali onega "močnejšega" medija. Govorila so dejstva in seštevek točk. Karkoli porečejo marketingarji, avtomobili nimajo zgolj najboljših lastnosti, temveč lahko tudi slabe oziroma takšne, ki so jih konkurenti že zdavnaj presegli.

Test B-križancev je bil šele prvi, do katerega je prišlo tudi na pobudo Žurnala24. V vašo pomoč pri izbiri naslednjega avta bodo sledili še testi v drugih segmentih. 

Gregor Prebil, urednik Žurnal24

Rezultat je nekoliko presenetljiv, saj Škode, zaradi let, ki jih šteje, nisem pričakoval čisto na vrhu. A se je izkazala za zelo uravnotežen avtomobil. Dober praktično povsod, naj si bo to vožnja, prostornost, uporabnost, celo zadnje sedeže se odstrani hitro in zelo enostavno, takrat pa vanjo spravimo tudi pohištvo. Do zmage ji je pripomogla tudi ugodna cene, ki jo lahko pripišemo tudi na račun tega, da se ji izteka čas in ni ravno v središču pozornosti pri znamki Škoda. Tako kot pri ostalih vozilih koncerna VW sem pogrešal pri njej nekaj več emocij, teh večina ostalih kandidatov premore več.

Tudi peugeot 2008 na drugem mestu ni najmlajši, Francozi pa imajo v nizkem startu že posodobljenega naslednika. Na prvi pogled bolj kot yeti izgleda tipičen predstavnik malih križancev, ki sploh ne ponuja štirikolesnega pogona. Preseneti s prostornostjo in uporabnostjo, ki bo všeč tistim, ki jih po večini vozijo (mlade mamice in upokojenci). V prtljažnik gre več, kot si mislimo na prvi pogled, le kakšno uporabnejše odlagališče več bi si želel. To je zaradi majhnega "gokard" volana za vožnjo v mestih, kjer je doma, eden najbolj zabavnih avtomobilov.

Mazda CX-3 je najmlajši in najbolj tehnično popoln avtomobil med vsemi. Izstopa z vozno dinamiko, tudi brez turbo motorja. Elegantna in dinamična oblika je pika na i. Mazda je v največ kategorijah zasedla sam vrh naših ocenjevalnih kartonov, točke za skok na sam vrh pa izgubila zaradi nekaj manj prostorne kabine in prtljažnika ter nekaj višje nakupne cene.

Izbor najboljšega križanca | Avtor: Ciril Komotar SiolNET Ciril Komotar SiolNET
Ostali. Prav vsak izmed deseterice ima svoje adute, ki bodo nekomu bolj všeč, kot tisti, ki jih ponujajo prvi trije na našem Velikem primerjalnem testu malih križancev. Zelo pomebno dejstvo pri nakupu je oblika in notranja zasnova. Nas 13 novinarjev iz sedmih medijev je merilo stvari, ki se jih da izmeriti, ostalo pa smo ocenjevali strokovno, na podlagi naših izkušenj, saj je vsak izmed nas vozil že več sto različnih vozil. Včasih je že sama barva karoserije ali dodatki v notranjosti dovolj, da se nekdo odloči za nakup nekega križanca, saj mu je to pomembnejše kot vozne lastnosti in velikost prtljažnika. Zato upam, da vam bo naš test olajšal izbiro, ali pa bil vsaj v pomoč pri nakupu vašega naslednjega avtomobila.

"Na enem mestu vse informacije"

"S skupino novinarjev smo organizirali veliki primerjalni test, ker verjamemo, da lahko kot strokovnjaki na ta način kupcem najbolj nevtralno svetujemo pri sicer težki izbiri avtomobila," pravi Matej Mihinjač, odgovorni urednik TV oddaje Volan, ki je bil med pobudniki skupnega testa. "Segment malih križancev je namreč zelo dobro zastopan in marsikdo ne ve, kako bi se odločil, v našem testu pa lahko na enem mestu najde vse informacije in izbere model, ki mu najbolj ustreza. Pri prvem primerjalnem testu je bil poudarek na družinski uporabnosti ter na cenovni dostopnosti avtomobila. Ker gre za kar sedem pomembnih medijev na domačem trgu, ima test še toliko večjo težo, zato ga bodo tudi uvozniki morali sprejeti kot referenco."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.