Andrej Leban, urednik Žurnal24
Predvsem se je med prvim tako obsežnim testom v nekem segmentu v Sloveniji znova izkazalo, da videz lahko pri avtomobilih zelo vara. Ko smo se novinarji sedmih novinarskih hiš na začetku med seboj neformalno spraševali, kateri od pred nami parkiranih avtov bo zmagal, smo vsi glasovali čustveno, z očmi. A tako kot sicer v življenju zgolj z lepoto ni mogoče živeti. Prav tako na naših vsakdanjih - deset ali še manj kilometrskih poteh v gneči čisto nič ne pride do izraza tista tako opevana dinamičnost posameznega modela. Avto je celota, skupek takšnih in drugačnih lastnosti ter rešitev in šele ko na tehtnico damo vse prednosti in pomanjkljivosti ter odmislimo logotip na pokrovu motorja, pridejo v ospredje pravi zmagovalci, s katerimi bi moral biti lastnik zadovoljen tudi, ko bo zavist soseda že zbledela.
PREBERITE ŠE:
Tako se je izkazalo tudi na velikem testu malih križancev, na katerem je morda za koga presenetljivo, a več kot zasluženo slavil škoda yeti kot najbolj uravnotežen in na vse naloge pripravljen avto, ki je resda marsikatero točko prejel tudi zaradi dejstva, da ga skušajo s privlačno ceno ohraniti v stiku z bistveno novejšimi tekmeci.
A na testu deseterice se je kot zelo dobrih izkazalo še nekaj modelov, jasno pa so se odrazile tudi razlike in slabosti drugih.
Test B-križancev je bil šele prvi, do katerega je prišlo tudi na pobudo Žurnala24. V vašo pomoč pri izbiri naslednjega avta bodo sledili še testi v drugih segmentih.
Gregor Prebil, urednik Žurnal24
Rezultat je nekoliko presenetljiv, saj Škode, zaradi let, ki jih šteje, nisem pričakoval čisto na vrhu. A se je izkazala za zelo uravnotežen avtomobil. Dober praktično povsod, naj si bo to vožnja, prostornost, uporabnost, celo zadnje sedeže se odstrani hitro in zelo enostavno, takrat pa vanjo spravimo tudi pohištvo. Do zmage ji je pripomogla tudi ugodna cene, ki jo lahko pripišemo tudi na račun tega, da se ji izteka čas in ni ravno v središču pozornosti pri znamki Škoda. Tako kot pri ostalih vozilih koncerna VW sem pogrešal pri njej nekaj več emocij, teh večina ostalih kandidatov premore več.
Tudi peugeot 2008 na drugem mestu ni najmlajši, Francozi pa imajo v nizkem startu že posodobljenega naslednika. Na prvi pogled bolj kot yeti izgleda tipičen predstavnik malih križancev, ki sploh ne ponuja štirikolesnega pogona. Preseneti s prostornostjo in uporabnostjo, ki bo všeč tistim, ki jih po večini vozijo (mlade mamice in upokojenci). V prtljažnik gre več, kot si mislimo na prvi pogled, le kakšno uporabnejše odlagališče več bi si želel. To je zaradi majhnega "gokard" volana za vožnjo v mestih, kjer je doma, eden najbolj zabavnih avtomobilov.
Mazda CX-3 je najmlajši in najbolj tehnično popoln avtomobil med vsemi. Izstopa z vozno dinamiko, tudi brez turbo motorja. Elegantna in dinamična oblika je pika na i. Mazda je v največ kategorijah zasedla sam vrh naših ocenjevalnih kartonov, točke za skok na sam vrh pa izgubila zaradi nekaj manj prostorne kabine in prtljažnika ter nekaj višje nakupne cene.
"Na enem mestu vse informacije"
"S skupino novinarjev smo organizirali veliki primerjalni test, ker verjamemo, da lahko kot strokovnjaki na ta način kupcem najbolj nevtralno svetujemo pri sicer težki izbiri avtomobila," pravi Matej Mihinjač, odgovorni urednik TV oddaje Volan, ki je bil med pobudniki skupnega testa. "Segment malih križancev je namreč zelo dobro zastopan in marsikdo ne ve, kako bi se odločil, v našem testu pa lahko na enem mestu najde vse informacije in izbere model, ki mu najbolj ustreza. Pri prvem primerjalnem testu je bil poudarek na družinski uporabnosti ter na cenovni dostopnosti avtomobila. Ker gre za kar sedem pomembnih medijev na domačem trgu, ima test še toliko večjo težo, zato ga bodo tudi uvozniki morali sprejeti kot referenco."
dezurni@zurnal24.si