Avto > Testi
2554 ogledov

Priključno-hibridni terenec in štirikolesni pogon

Mitsubishi Outlander PHEV
1/27
Anže Petkovšek Test terenske vožnje z Mitsubishi Outlander PHEV
Poleti smo se dalj časa družili s priključno hibridnim mitsubishijem outlanderjem PHEV, ki s svojo obliko in štirikolesnim pogonom namiguje tudi na to, da bi lahko prevozil kakšen bolj zahteven teren.

Preskusa njegovih terenskih sposobnosti se sicer nisem lotil sam, saj moje vozniške sposobnosti temu ne bi bile najbolje kos, zato sem se odpeljal v AMZS Center varne vožnje na Vranskem, kjer organizirajo tudi tečaje varne vožnje po terenu. Pod vodstvom inštruktorja varne vožnje Danijela Grande sem tam preskusil terenske sposobnosti outlanderja PHEV.

Mitsubishi outlander PHEV Avto Tako daleč smo vlekli prikolico le na elektriko

Že takoj je bilo jasno, da vožnji po pravem terenu outlander ni namenjen, saj je poleg samodejnega programa, ki pogonsko moč razporeja med prednjo in zadnjo premo, zmore le še program za zanesljivejše speljevanje po zasneženi in spolzki podlagi in program 4WD LOCK, ki pomeni, da je moč motorjev enakomerno razporejena med vsemi štirimi kolesi. Outlander PHEV je sicer opremljen s štirikolesnim pogonom, ki izhaja iz njegove hibridne narave, kar pomeni, da za pogon prednje preme skrbi kombinacija bencinskega in elektromotorja, za pogon zadnje preme pa poseben elektromotor, ki se vključuje po potrebi. Med prednjo in zadnjo premo torej ni nikakršne mehanske povezave. Poleg tega gre za avtomobil, ki ugaja vizualno in ima prav na najbolj občutljivih delih okraske, ki jih njegov morebitni lastnik ne bi hotel izgubiti.

Mitsubishi Outlander PHEV | Avtor: Anže Petkovšek Test terenske vožnje z Mitsubishi Outlander PHEV Anže Petkovšek

Kamelje grbine pokažejo, da je njegov primarni teren asfalt

Granda naju je z outlanderjem PHEV zato najprej popeljal na betonski poligon z "kameljimi grbinami", kombinacijo globokih vdolbin in izboklin, za katero pravijo, da razgali morebitne slabosti štirikolesnega pogona. Pogled na ovire je bil kar pretresljiv, prav tako pa tudi vožnja čeznje, a outlander PHEV z dnom ni nikoli podrsal po tleh, kar pomeni, da je dno kljub precej dolgi medosni razdalji dovolj oddaljeno od tal za takšne podvige. Drugače pa je bilo s samim napredovanjem po takšnem terenu. Dokler so stik s terenom ohranila vsaj tri kolesa, je še nekako šlo, ko pa se je zavrtelo še drugo kolo, pa je bilo veselja konec in vožnja se je nadaljevala le z vzvratno vožnjo in manevriranjem za iskanje boljše točke oprijema. A na koncu so bile kamelje grbine s precej truda le premagane.

Lažjo vožnjo preko hlodov je outlander PHEV premagal, a z previdnostjo, da ne bi zaradi prevelikega vstopnega ali izstopnega kota in prevelikega nihanja karoserije poškodoval odbijačev ali pragov ali pa tistega, kar je na dnu avtomobila, na vožnji v klanec pa so se pokazale omejitve. Na lažjega in z njega je šlo, bolj strm pa se je izkazal za prevelik zalogaj.

Mitsubishi Outlander PHEV | Avtor: Anže Petkovšek Test terenske vožnje z Mitsubishi Outlander PHEV Anže Petkovšek

Mitsubishi outlander PHEV Avto Kako se priključni hibrid outlander PHEV izkaže med kampiranjem

Od outlanderja PHEV ne smemo zahtevati preveč

Sposobnosti mitsubishija outlanderja za vožnjo po terenu je komentiral tudi Granda, ki je povedal: "Gre za avtomobil, ki je bil razvit strogo zaradi povpraševanja trga. Čedalje več cestnih terencev se odlično prodaja, ker so malo višji ter imajo malo drugačen videz in status na cesti. Poleg tega je precej udoben, poseben pečat pa mu daje to, da je eden izmed prvih električnih terencev, priključni hibrid, kar pomeni, da ga lahko z elektriko brez težav polnimo doma. Ravno zato veliko kupcev prisega na to vrsto avtomobilov. Avto sam je kljub štirikolesnemu pogonu namenjen bolj cesti, urbani rabi, se pravi, da prvenstveno ni namenjen vožnji po brezpotjih. "

Dodal je: "Problem nastane tedaj, ko od avta zahtevamo veliko. Tedaj težko spravimo veliko moči na eno kolo. To smo videli na "kameljih grbinah, kjer se je izkazalo, da dokler je avtomobil normalno šel po treh kolesih, ni bilo večjih težav, ko pa smo dve kolesi dvignili v zrak, je bila zadeva bolj ali manj zaključena. Nenazadnje se je treba zavedati, da je to težak avto. Ko moraš težak avto peljati po zelo zahtevnem terenu, se hitro pojavijo težave: da celotna guma nima oprijema, da je oprijem v splošnem slabši in da se kolesa začnejo hitro vrteti v prazno. Če gremo s tem avtomobilom na teren, se moramo zavedati dveh stvari. Avto sam kot tak z obliko, previsi, prednjim in zadnjim delom zmore zelo veliko. Vendar pa v kombinaciji z gumami, ki so na njem, gre za zelo minimalno terensko vožnjo. Čim bo malo več blata, malo več zahtevne podlage, se bo zelo fini profil na tekalni površini zapolnil z materialom, guma bo postala gladka in avto ne bo imel nobenega oprijema. Ker pa je masa avtomobila velika, bo obstal."

Mitsubishi Outlander PHEV | Avtor: Anže Petkovšek Test terenske vožnje z Mitsubishi Outlander PHEV Anže Petkovšek

Lovci naj izberejo pick-upa L200

In zaključil: "Tisti, ki bodo avtomobil kupili za na teren, denimo lovci, bodo verjetno nad tem avtomobilom razočarani, ker jih bo prej ali slej pustil na terenu. To je pač cestni razkošni terenec, ki je namenjen predvsem za cesto. Zmore veliko, zato se tudi na grbinah ne zatakne kar tako, a ko bi radi s tem avtomobilom prevoziti kaj zahtevnega, moramo dobro oceniti oddaljenost od tal. Navsezadnje smo na grbinah hitro videli, kje so nosilci baterije, kako nizek je izpušni sistem in podobno. To bodo pač kupovali ljudje, ki ga bodo prvenstveno uporabljali v mestnem okolju, morda za dostop do kakšnega vikenda ali smučišča v zimskem času, za kar pa je ob pravilni izbiri gum zelo primeren."

Mitsubishi outlander PHEV Avto Po čem povprašujejo kupci? SUV, elektrika in štirikolesni pogon

Na koncu pa še malenkost, ki je vozniki ne poznamo prav dobro. Če se boste s kombinacijo gum in aluminijastih platišč, kakršno je imel outlander PHEV in kakršna se pogosto znajde na avtomobilih, vozili po blatu ali celo bolj blatnih lužah, ki se ne zdijo nevarne, boste hitro opraskali platišča. Vzrok za to so drobni kamenčki v blatu, ki radi poskrbijo za nič kaj lepe praske na površini platišč.

Mitsubishi Outlander PHEV | Avtor: Anže Petkovšek Test terenske vožnje z Mitsubishi Outlander PHEV Anže Petkovšek

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.