Mitsubishi colt se je vrnil po dolgih desetih letih. Že na prvi pogled daje vedeti, da je sorodnik renault clia, kar ni slabo, saj je dolgoletni "kralj slovenskih cest" uspešen in s strani slovenskih voznikov preverjen ter prepoznan avtomobil. Če se kdo zmrduje nad primerjavo, pa je za Mitsubishi in kupce vseeno zelo dobrodošel, saj gre za preverjen pristop boja proti staromodnosti. Staromodnost pomeni staranje in tega se boji vsaka znamka. Skupna težava vseh proizvajalcev avtomobilov na evropskem trgu je zapolnjevanje vseh zahtev glede ekologije, asistenčnih sistemov in povezljivosti.
Colt je drugi model, ki je plod Mitsubishijevega sodelovanja z Renaultom po modelu ASX in seveda sem v njem takoj prepoznal, iz katerega francoskega avtomobila izhaja. Zakaj raje colt, sem se spraševal ob pogledu na avtomobil, ko sva ga preizkušala s fotografom? In dobil se odgovor, ki ga je podal kar fotograf: "Raje bi ga imel kot clia." "Zakaj?" sem ga vprašal. "Ker je bolj poseben, saj jih bo na cestah zagotovo veliko manj." Da, če je clio res množičen model, pa so si med testom številni ogledovali colta, ki ima embleme in napise japonske znamke, nekoliko spremenjen je nos v stilu "dinamičnega ščita", ki ga poznamo iz drugih Mitsubishijev.
Ko pogledamo še malo globlje, ugotovimo, da ima Mitsubishi tudi lastne poprodajne storitve, ki so zelo široke. Na colta Mitusbishi sicer ponuja tudi 5 let ali 100.000 kilometrov splošnega jamstva, 12 leta jamstva proti koroziji in 5 let asistence ter bonus financiranje. "To stranke zelo cenijo in to je naš adut," mi je iz prve roke ob prevzemu avtomobila v prodajnem salonu dejal prodajalec, ki sem mu postavil isto vprašanje, kot fotografu.
Na voljo veliko naprednih sistemov
Colt je sicer na voljo s tremi motorji. Osnovni je atmosferski litrski trivaljnik z močjo 49 kilovatov in v povezavi s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Vrh ponudbe predstavlja hibridni pogonski sklop s sistemsko močjo 105 kilovatov, mi pa smo preizkusili colta z litrskim turbobencinskim trivaljnikom z močjo 67 kilovatov in v povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter najvišjo stopnjo opreme Insytle. Slednja med drugim vključuje nekatere sisteme in tehnologije, ki smo jih vajeni v vozilih višjih avtomobilskih razredov. Tako smo med drugim preizkusili opozorilo na prečni promet zadaj, ki je odličen pripomoček predvsem, ko vzvratno zapuščamo parkirni prostor. Z opozorilom na osrednjem zaslonu smo pravočasno opozorjeni na pretečo nevarnost.
Dober pripomoček je tudi kamera s 360° stopinjskim pogledom okoli vozila, vozilo je imelo tudi parkirni sistem za polsamodejno parkiranje. Del opreme je električna parkirna zavora, za boljše vzdušje v nočni vožnji skrbi LED ambientalna osvetlitev notranjosti ali pa premium bose ozvočenje z devetimi zvočniki. Tudi na področju zabavno-informacijskega sistema gre za zelo moderen avtomobil, saj voznik podatke pridobiva na velikem digitalnem zaslonu za volanom (10-palčni digitalni multi-informacijski zaslon) in na osrednjem zaslonu z diagonalo 23,6 cm (9,3''). V obeh primerih so podatki na voljo v slovenskem jeziku, na njem razbiramo tudi podatke navigacijskega sistema.
Že v osnovi pa colt ponuja sisteme, kot so tempomat, signalizacija razdalje, sistem za ublažitev posledic čelnega trka, opozorilnik pred nenamerno menjavo voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov. Višja linija pa ponuja celoten nabor 14 varnostnih tehnologij oziroma sistemi za pomoč vozniku (ADAS): prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop & Go, sistem za nadzor okolice vozila, samodejni preklop dolgih luči, opozorilo o mrtvem kotu, sistem za ublažitev čelnega trka, opozorilo za nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov ...
Turbo motor ni športen, je pa zelo vsestranski
Hvalimo ergonomijo, saj ima voznik na voljo tipala na dotik ali klasična stikala oziroma gumbe, s katerim najbolj nujne in najbolj pogoste ukaze izvedemo tudi "v miže." Tudi sedi se v avtu odlično, vsaj na voznikovem položaju. Sedež lahko nastaviš visoko ali pa športno nizko, kar ni nujno v vseh vozilih B razreda. Podatke na digitalnih merilnikih lahko urejamo po želji. Materiali obljubljajo trajnost, je pa uporabljeno tudi kar nekaj trde plastike. Varnostni sistemi za pomoč vozniku delujejo zelo dobro, mogoče jih je enostavno izklopiti. Ostale ukaze lahko prilagajate v nastavitvah infotainment sistema, vključno z nivojem asistenčne pomoči, togostjo krmiljenja ali odzivnostjo pri vožnji. Še pred nekaj leti smo to lahko preizkušali le v občutno dražjih avtomobilih.
Colt se pelje tako kot novi clio, ki je že prestal naše teste – zelo dobro. Colt z litrskim turbomotorjem in 67 kilovatov moči sicer ne ponuja toliko moči kot hibrid (105 kW/143 KM), bi pa znal zadostiti potrebe širokega kroga kupcev. Tudi na avtocesti je zahvaljujoč šesti prestavi vožnja pri 130 km/h udobna in ne preglasna. Trivaljnik niti pri speljevanju ne "godrnja," in ob 160 Nm navora, dosegljivega že v nizkih vrtljajih povsem spodobno pospeši. Prestavljanje z ročnim menjalnikom je natančno in prijetno.
Krmiljenje sicer ni med najbolj natančnimi, zato tudi ni med najbolj zabavnimi modeli B razred na trgu. Lahko bi rekli, da je trivaljnik večnamenski in skoraj idealen za tako vozilo. Potrebe po dizlu ne vidimo, razen, če bi v večini primerov vozilo uporabljali le na avtocesti in na leto prevozili res veliko število kilometrov.
Cena z osnovnim bencinskim motorjem na ceniku je 15.590 evrov, močnejši bencinski trivaljnik s turbino in osnovno opremo je dražji 1680 evrov, colt, ki smo ga preizkušali je imel najbolj bogato serijsko opremo Instyle, kar na ceniku pomeni 20.490 evrov brez vključega popusta
Ne gre?