Avto > Testi
222 ogledov

Peugeot 308 GTi, z njim bi se lahko vsak dan vozil v službo

Peugeot 308 GTi
1/28
Saša Despot
"Hot hatchi" sodijo v razred športih avtomobilov, ki so namenjeni cestni uporabi, za njihov razvoj pa so ponavadi zadolženi oddelki, ki se ukvarjajo tudi z razvojem dirkalnih vozil. Hot hatchi imajo zato nekaj več kot klasični modeli. In tako je tudi v primeru Peugeota 308 GTi, ki so ga ustvarili mojstri iz Peugeot Sporta.

Ker smo športno kombilimuzino GTi imeli možnost preizkusiti istočasno kot "mehki hot hatch"  308 GT me je zanimalo, kako so Francozi upravičili šest tisočakov višjo ceno modela 308 GTi v primerjavi z 308 GT z 1,6-litrskim turbobencinskim motorjem z 151 kilovatov moči (205 KM).

Peugeot ima v svoji družini GTi modela 208 in 308 in več desetletij dolgo zgodovino izdelovanja "hot hatchev." 308 GTi je klub le 1,6-litrskemu turbobencinskemu motorju pravi športnik in pravi naslednik originalnih modelov 205 GTi in 306 GTi. Če prištejemo še model RCZ R so pri Peugeot Sportu  prodali že več kot 800 tisoč športnih izvedenk. Poleg vsega 308 GTi oddelka Peugeot Sport simbolizira dinamičen karakter znamke in njen vzpon v "višji razred", na kar nakazujejo tudi vgrajeni materiali.

Razlike z GT so, in to velike

Peugeot 308 GTi | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ko sem se na avtosalonu v Frankfurtu lani jeseni pogovarjal s šefom Peugeot Sporta Brunom Faminom, mi je dejal, da so pri razvoju športnih modelov, še posebej modela 308 GTi, posebej prilagodili vse elemente avtomobila, od mase, do učinkovitosti podvozja, zavor, sposobnosti zmanjšanega motorja s turbo pomagalom, do školjkastih sedežev. Serijsko so vanj vgradili številne dele, za katere po testu lahko zlahka trdim, da naredijo ogromno razliko v primerjavi z modelom 308 GT, ki je "most" med klasičnim in najbolj športnim modelom.

Morda me je še najmanj pri 308 GTi prepričala zunanja podoba, ki je preveč podobna modelu GT. Največja razlika med njima je videz dveh zaključkov izpušnih cevi, ki sta pri modelu GTi okrogla in bolj izrazita, pri modelu GT pa oglata in potisnjena vsaka v svoj kot. Da med njima so razlike, in to konkretne, pa čeprav skrite, naj navedem podatek, da ima GTi izpušno cev narejeno iz posebnega jekla, ki je odporno na temperature do 1000 stopinj Celzija.

Oblikovna ločnica med modeloma so še oznake, medtem, ko v notranjosti bistvenih razlik ni. Na sploh je GTi dizajnersko zelo civilen avtomobil, brez izrazito kričečih dodatkov, kar namiguje na to, da so pri Peugeot Sportu želeli narediti avtomobil, ki je vsakodnevno uporaben.

Peugeot 308 GTi | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Le“ 1,6-litrski turbo motor

Pri športnem Peugeotovem oddelku so se odločili, da za razliko od konkurentov, renault megana RS, VW golfa GTI ali ford focusa RS z dvolitrskimi turbo motorji, pod motornim pokrovom ponudijo manjši 1,6-litrski turbobencinski THP motor, ki pa ni prikrajšan pri konjenici - 270 konjskih moči premore pogonski stroj (200 kilovatov moči).

S tem je 308 GTi postal najmočnejši serijski model v zgodovini znamke Peugeot (no, ta naslov si deli z modelom RCZ R, ki pa so ga že prenehali izdelovati). Tako motoriziran 308 GTi od 0 do 100 km/h pospeši v točno šestih sekundah in doseže največjo hitrost 250 km/h. Novi motor postavlja tudi rekord v razredu po specifični moči, saj je 170 konjskih moči na liter prostornine največ. Pri modelu GT prav tako 1,6-litrski motor THP zmore 205 konjskih moči. In prav tu se pokaže razlika med modeloma. Pospeševanje z mesta z le 1205 kilogramov težkim 308 GTi (4,43 kilograma na konjsko moč), voznik občuti s potiskom v hrbet, pri GT tega ne boste občutili tako izrazito. 1,6-litrski motor v 308 GTi z bati iz kovanega aluminija namreč razpolaga z 330 Nm navora, kar se najbolj pozna prav pri hitrem pospeševanju. Za razliko od megana RS pa se pri "levih" niso odločili za elektronsko pomoč pri pospeševanju z mesta. Je pa zato najvišji navor na razpolago v zares velikem razponu vrtljajev, med 1900 in 5000, kar se pozna pri pospeševanju na dolgih ravninah - avtomobilu zlepa ne zmanjka moči, kar vleče in vleče.

Peugeot 308 GTi | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 GTi | Avtor: Saša Despot Saša Despot


 

 

 

 

 

Ob pritisku na tipko sport, se hrup iz motornega pokrova prebije tudi v potovalno kabino, hkrati pa imajo od avtomobila nekaj tudi mimoidoči, saj med pospeševajem 308 GTi s pomočjo športnega izpušnega sistema poskrbi za slišno zvočno kuliso. Visok navor in moč se še najbolj poznata pri vmesnih pospeških in pospeševanju iz zavoja, saj v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom avtomobil res deluje zelo športno – bolje, kot sem pričakoval pred testno vožnjo.

Lahko je tudi varčen z gorivom

Tudi podvozje je izjemno zmogljivo in omogoča prenos velike moči na asfalt. Opremljen je z diferencialom Torsen, ki je zagotovilo za odličen oprijem in na svoj način detajl, ki ločuje prave športne avtomobile od "wannabe" športnikov in, ki glede na dejanske potrebe, uravnava sile med sprednjo in zadnjo premo. S prenosom navora na kolo z boljšim oprijemom (35% razlike), ustvari veliko razliko v primerjavi z modelom GT. Vstopi in izstopi iz ovinka so tudi zaradi tega veliko bolj natančni in hitrejši. Za nameček ima GTi na novo razvit elektronski sistem za nadzor stabilnosti, ki spremlja položaj volana in ga prilagaja glede na položaj pogonskih koles.

Peugeot 308 GTi | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Manj me je prepričala odzivnost majhnega volanskega obroča - ne, da ni natančen, ampak manj natančen, kot sem navajen od naštete konkurence. Vsekakor pa 308 GTi ponuja veliko športnih užitkov, na drugi strani pa celo precejšnjo mero udobja in do neke mere celo ekonomičnosti. Z lahkoto si predstavljam, da bi se z njim vsak dan vozil v službo, saj podvozje ni pretrdo, celo iz zadnjih sedežev nisem slišal prizožb. Iz Kamnika v Ljubljano je bila poraba pri umirjeni vožnji okoli šest litrov, ko sem ga vozil zelo športno je potovalni računalnik pokazal desetico. Povprečje je bilo 8,1 litra na 100 kilometrov.

Podatki o vozilu: (Peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 Stop&Start)
Prostornina motorja: 1598 ccm
Moč motorja: 200 kW (270 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 330 Nm pri 1.900 vrt./min
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,0 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,5 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.253 x 1.803 x 1.446 medosna razdalja 2.617
Prostornina prtljažnika (v litrih): 470
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 139 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 31.160 (testni) / 33.850 (testni z dodatki) / 29.811 (testni v primeru sklenitve Peugeot financiranja)

Plus: Poraba goriva, vozna dinamika, vsakodnevna uporabnost, oprema;

Minus: Upravljanje z zaslonom na dotik, premalo športnih detajlov v notranjosti;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.