Če bi moral izbrati avto, ki je med prejšnjo in novo generacijo naredil največji skok naprej, potem je nissan micra med glavnimi kandidati. Dobro se spominjam, kako so bili pri Nissanu alergični, če je kdo ob premieri prejšnje generacijo dejal, da je to avto za ženske. “Ne, po njej bodo posegali tudi moški!”, so trdili. Kruta resnica je bila, da niso ne eni ne drugi.
Pogled, ki je spominjal na zablodelo ovco, je bil le eden od grehov, da se prejšnji avto nikakor ni znašel med fiesto, polotom, cliom, P208, fabio in drugimi precej bolj vabljivimi avti, pa naj je bil namenjen dekletu, ženi, možu, sinu ali babici. Vsi našteti modeli so znali biti tudi precej bolj zabavni na cesti in udobni. In v B segmentu, najbolj prodajani kategoriji avtomobilov v Sloveniji, je pri okoli štirih dolžinskih metrih to največ, kar pri avtu šteje.
GALERIJA
Samo z vrati ne loputajte
Micra se je stvari tokrat lotila na pravem koncu, pa čeprav sedaj to s skoraj štirimi metri dolžine ni več mikro avto. Dizajn je pri peti generaciji postal eno glavnih orožij, saj že na daleč izraža modernost in dinamičnost. Z izbiro pravega paketa barve in lepotnih dodatkov, kot pri testnici, pa avto daje vtis skorajda prestižnega statusa. Da je avto zelo zrasel v dolžino, je očitno, ko se človek usede vanj, saj vsaj spredaj ne more biti zamer glede prostornosti. Znotraj mi je kot vozniku najbolj ugajal ličen, športno ukrojen volan.
Stopnja opreme zelo vpliva na izgled notranjosti, kjer se z vloženimi evri kopiči barvna in tipska raznovrstnost materijalov. A pravega preboja do premium izdelka, z mantro katerega je Nissan komercialno pospremil na pot novinko, vseeno nisem začutil. Micra je v tej smeri premalo natančna, še vedno preveč "plastična" in velikoserijsko sestavljena. Redke mehke zaplate pri najdražji opremi tekna tega občutka še ne morejo rešiti. Ergonomija stikal je dobra, upravljanje prek dobrih starih vrtljivih gumbov in tipk je enostavno.
Zadnje kljuke so modno skrite v stebrička, zato je odpiranje vrat nekoliko nerodno. Zadnja klop je namenjena prevažanju dveh mulcev, višjeraslim pa ne bo ugajala, pozna se nizka višina avta. Prtljažnik ni največji v razredu, a tudi najmanjši ne. Ideja o premium izdelku pa dokončno utone v pozabo pri zapiranju zadnjih stranskih vrat, ki se zapro s tako plehnatim treskom, kot ga nisem pri novih avtih že dolgo slišal.
Tehnološko izpopolnjen paket
Micra je na pozitivni strani glede različnih asistenčnih sistemov. Samodejno zaviranje v sili je vedno serijsko, osrednji zaslon na dotik pa je od druge opreme dalje. Grafično in uporabno bi bilo mogoče vmesnik še izpopolniti, micrin plus pri opremi tekna pa je gotovo kakovostno ozvočenje Bose.
S kamero opremljena micra se dobro znajde na parkirišču, a je del serijske opreme skupaj z zadnjimi senzorji šele pri najdražji opremi tekna. K sreči pa je kamera kot doplačilo pri drugih nivojih opreme razmeroma ugodna, tudi sicer so opcije pri Nissanu cenovno obdržali pohvalno nizko. Micra je med boljšimi v razredu po možnostih različne napredne tehnologije, vključno z radarskim tempomatom in polnimi LED lučmi.
V B segmentu avtov poteka ena najhujših bitk, saj je kar nekaj konkurentov še povsem ali skoraj novih: seat ibiza, ford fiesta, kia rio, citroën C3, tik pred prihodom v Slovenijo je novi polo... Gre za zelo talentirane nasprotnike, med katerimi micri ne more biti lahko.
Za racionalne bi bil paket opreme acenta (0,9-litrski motor, 14.700 evrov) pravšnji, a če poškilim h konkurenci, recimo seat ibizi, ki je eden najbolj vročih avtov v srenji ta hip, potem se mi porodi dvom, ali micra za to ceno (brez morebitnih popustov) res nudi dovolj. V primeru testnega avta najbogatejša oprema tekna sicer ugaja, vendar vseeno težko prekrije nekaj začetniških napak.
A če se vrnem na začetek - micra je izpolnila pričakovanje po na pogled všečnem in z modernimi tehnologijami napolnjenem avtu, ki se tudi pelje dobro. In za to si zasluži pohvalo.
Podatki o vozilu: nissan micra 0,9 IG-T tekna
Motor: 898 cm3, trivaljni, turbobencinski
Največja moč: 66 kW (90 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 140 Nm pri 2.250 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 3.999 × 1.734 × 1.455, medosna razdalja 2.525.
Prtljažnik (v litrih): 300
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 104 g CO2/km.
Zmogljivosti: 175 km/h, 12,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: od 17.300 € (brez popusta)
Plusi: videz, podvozje, tehnična naprednost.
Minusi: oglaševana cena, nenatančnosti pri kvaliteti