Nissan v Evropi že testira povsem samodejno vožnjo v prometu v mestih, v Londonu. Tako kot številni drugi proizvajalci vozil. Pot do popolnoma avtonomnih vozil, ki bodo sposobna samostojno voziti v mestih in med mesti bodo predstavili v treh fazah. Na Japonskem so že predstavili serijski avtomobil s tehnologijo ProPilot 1.0, ki predstavlja prvo faze samodejne vožnje. V Evropi tehnologijo pričakujemo na pomlad prihodnje leto v modelih qashqai in x-trail, pa tudi v novi generaciji električnega leafa.
Vozniku pomaga na daljših vožnjah
"Sistem polavtonomne vožnje deluje na principu treh tehnologij. Pametnega aktivnega tempomata, ki sam vzdržuje razdaljo do vozila spredaj, sistema za prometne zastoje „traffic jam pilot“ in sistema „lane assist“, ki preprečuje, da bi vozilo brez vključenega smernega kazalca zapustilo vozni pas. Vsi trije sistemi delujejo v kombinaciji s CVT samodejnim menjalnikom. Če imate ročni menjalnik, potem ni vključen tudi sistem za prometne zastoje, ki od 0 do 60 km/h nadzoruje hitrost vozila pred vami do same zaustavitve vozila spredaj. S pomočjo CVT menjalnika vozilo opremljeno s tehnologijo ProPilot tudi samo spelje."
Vsi ti sistemu delujejo na podlagi podatkov, ki jih centralni enoti zagotavlja visoko resolucijska kamera na vetrobranskem steklu in radarski sistem skrit za logotipom vozila na zračni reži motorne maske.
Roke ves čas na volanu
ProPilot torej zmanjšuje stres med vožnjo, voznik pa mora imeti roke vedno na volanu, tudi, ko s pritiskom na stikalo na volanskem obroču vklopi sistem: "Še vedno zahteva, da ima voznik roke vseskozi na volanu. Če bo voznik volan izpustil iz rok, potem bo z zvočnim signalom sistem voznika opozoril, da prime za volan in prevzame nadzor nad vozilom. Opozorila bodo zvočna in vizualna"
Drugi korak, nadgradnja sistema ProPilot 1, bo omogočil samodejno menjavanje pasov in prehitevanje vozil na avtocesti, tretji korak pa predvideva samodejno vožnjo tudi od mesta do mesta in po mestu. Nissan že testira povsem avtonomno vožnjo na ulicah Londona. "Rezultatov še nimamo. Testiranj je veliko, veliko izkušenj smo pridobili na Japonskem, kjer smo tehnologijo preizkušali v modelih serena," pravi sogovornica, ki dodaja, da so pri povsem avtonomni vožnji še vedno odprta ista vprašanja, kot v preteklih letih, torej kako bosta naenkrat delovala naveza avtonomnega vozila in vozila, ki ga upravlja človek, ter zanesljivost delovanje in s tem povezana varnost.
Teslov primer ne vidijo kot oviro
V ZDA in po svetu je bil zelo razvpit primer, ko naj bi voznik z vklopljenim avtopilotom v Tesli smrtno ponesrečil, potem, ko naj bi avtopilot spregledal stoječe vozilo in se vanj zaletel. Lahko ta nesreča na kakršenkoli način zavre vaš razvoj avtonomnih vozil? Vorova odgovarja: "Zagotovo ne. PriPilot bo v Evropi predstavljen na pomlad 2018. Razlog za to je, ker je v Evropi veliko držav s samosvojimi zakoni. Prepričani moramo biti, da bo sistem povsod povsem varen za uporabo."