Avto > Testi
4290 ogledov

Manj konjev, a vseeno izstopa

Renault megane RS
1/42
Saša Despot
280 konjskih moči, ki jih preko športnega ročnega menjalnika spravijo na prednji kolesi, zmogljivo podvozje, direkten volan, zvok in velike sredinsko nameščene izpušne cevi in številni atraktivni bombončki – to je novi megane R.S., ki je v novi, izstopajoče oranžni barvi, risal nasmeh na obraz.

Megan R.S. je stari znanec ljubiteljev športnih "hot hatch" avtomobilov. legenda, če želite. Leta 2004 je predstavljal vrhunec Renaultovih športnih genov in prav tako je tudi 14 let pozneje. Čeprav je megane, to ni megane. Čeprav je večina funkcij za udobje in varnost enakih ali zelo podobnih, tudi štirikolesno krmiljenje 4control, pa so občutki za volanom R. S. povsem nekaj drugega.

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kljub naštetemu ima športna kombilimuzina renault megane R.S. v novi (tretji) generaciji zahtevno nalogo, zadovoljiti vse ljubitelje tega športnega avtomobila, ki so se v skoraj desetletju in pol od prve predstavitve namnožili tudi pri nas. Na cestah je namreč videti kar nekaj "rumenih raket" z diamantom v nosu in napisom RS - ja rumena barva je postala skoraj zaščitni znak prejšnje generacije. A tudi to se spreminja. Tokrat boste na cesti športne megane verjetno srečevali v modno oranžni barvi, kakršen je bil naš testni avtomobil.

Renault in električni avtomobili Avto Le kako je prišlo do takšnega renaulta?

Kako sploh preseči vse tisto, kar je v razredu športnih kombilimuzin pomenil prejšnji megane R.S.? Očitno tako, da narediš novega, še boljšega, smo se spraševali, ko smo ga prvič zagledali na naših cestah.

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Že bežen pogled na petvratnega športnika pove, da je to nekaj povsem drugega kar smo vajeni pri klasičnem meganu. Ponovno je opazno širše koloteke, velika kolesa s posenimi lahkimi platišči ter polno detajlov, ki poudarjajo, čemu je namenjen – cestnim užitkom. Tako kot že clia ga spredaj zaznamuje tudi poseben LED podpis v obliki kariraste zastavice. Aerodinamika je izpiljena za velike hitrosti, podvozje je nižje, nad cesto ga držijo vsaj 18-palčna kolesa, v našem primeru celo 19-palčna, ustavljajo pa zmogljive zavore z rdečimi zavornimi kleščami na katerih se bohoti slavno ime  - brembo. Kolesa ustavljajo največji diski do zdaj. Motorna maska, boki in zadek z difuzorjem so svojstveni. Ostal je eden najbolj markantnih detajlov prejšnje generacije, rombast sredinski izpuh, v katerega se zlivata dve cevi. In pozor, iz te votline prav resnično prihaja zvok, ki mu ekološki standard še ni zmogel docela uničiti dirkaških baritonov, basov in tenorjev. 

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ste opazili, da je megane R.S. prvič doslej petvratnik? Povsem logično, saj civilnih trivratnikov ne izdelujejo več. Tudi poslej pa ne bo na voljo kot karavan. Tisti, ki želijo karavana se lahko odločijo za GT različico megana s 4controlom in motorjem s 151 kilovati moči (205 KM). Francozi so očitno zadovoljni z obliko kombilimuzine, hitri očetje pa se bodo morali zadovoljiti s 384 litrskim prtljažnikom, ki zna biti za družinske očete že premajhen, saj s toliko prostornine danes že skoraj postrežejo vozila iz B razreda.

Renault megane grandcoupe Avto Renault megane grandcoupe: limuzinska transformacija

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Notranjost je bolj "meganovska", kar pomeni bolj umirjena, saj hot-hatchi že zdavnaj nivo več špartansko opremljena vozila. Kljub temu smo, ko smo se usidrali v školjkaste sedeže in prijeli športno odebeljen ter spodaj odrezan volan, oblečen v usnje in delno alakantaro, takoj vedeli, da sedimo v posebnem avtomobilu. Od klasike ga ločijo še številni rdeči šivi, napisi RS, aluminijaste pedalke. Tudi, ko smo stisnili okroglo stikalo za zagon motorja, nas je avto pozdravil s simulacijo glasbe in bitja srca - kar je nakazovalo na skorajšnje povečanje srčnega utripa. Testno vozilo je imelo ročni šeststopenjskim menjalnik, možno pa je izbrati tudi dvosklopčno avtomatiko – tudi šeststopenjsko. 

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Med dve največji novosti megana RS bi uvrstil še nov turbobencinski štirivaljni 1,8-litrski motor, ki so mu prostornino iz dveh litrov zmanjšali za dva decilitra in štirikolesno krmiljenje, zaradi katere je megane R.S, v ponudbi hothatchev (leon cupra, golf R, civic type-R ali focus RS ...) zares edinstven. 

Motor sicer na papirju razvije opazno manjšo konjenico od naštete konkurence, "le" 205 kW (280 KM) in 390 Nm navora, če vam to ni dovolj pa prihaja različica trophy z 221 kW (300 KM). A naj vas kar takoj pomirim - marsikaj pri meganu R.S. ostaja očem skrito, a skrbi za vrhunsko vožnjo v razmerah, ki nimajo z običajnim prometom nobene povezave več.

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avto Renaultov športni kult nekoč in danes

Štirikolesni volan 4control, ki je del standardne opreme, je tisto, zaradi česar je megane tako poseben. Imajo ga tudi klasične različice megana, a je občutek pri R.S. povsem drugačen, ko je sistem aktiven. Odvisno od hitrosti in radija zavoja se premikata tudi zadnji dve kolesi, kar v praksi pomeni boljšo okretnost in vodljivost skozi zavoje, predvsem pa je avto zelo stabilen tudi pri večjih hitrostih. Vozilo je bolj okretno v zaprtih ovinkih in stabilno v dolgih ovinkih pri veliki hitrosti. Volan je bolj neposreden, obračalni krog pa je manjši, kar olajšuje manevriranje, kar je pri športnih avtomobilih včasih prav mučno, ko se znajdemo v mestnem okolju z visokimi robniki. 

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

S stikalom RS na zaslonu na dotik (zaslon deluje toplo-hladno, zmotilo nas je predvsem iskanje in prestavljanje radijskih postaj iz seznama, ki je moteče med vožnjo), lahko izberemo enega od petih režimov vožnje. Pri Renaultu sicer izpostavljajo poseben pristop delovanja blažilnikov, ki so povzeti iz motošporta in prispevajo k boljšemu udobju in nadzoru nad avtom. Podvozje je res zmogljivo in omogoča bolj drzno vožnjo skozi ovinke, a avto nikoli ni prav udoben, niti v režimu Comfort (udobje). Na slabše urejeni cesti so zadnji potniki poskakovali kot v kočiji, spredaj pa tresljaje dobro zadržijo školjkasti sedeži. V režimu „race“, ki prilagodi delovanje posameznih sklopov za vožnjo po pisti, je še nekaj odtenkov manj udobno. Tudi zato, ker je imel avtomobil trše podvozje (cup), za več udobja je bolj primerno podvozje sport.

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

S pridom smo izkoriščali še eno "dirkaško funkcijo", ki popestri vožnjo. Launch control za hitro izstrelitev z mesta Hkrati smo na RS monitor spremljali športne karakteristike vožnje, tisti, ki želi, pa se lahko poveže tudi kamero.

Še enkrat velja izpostaviti Renaultov novi 1,8-litrski turbo motor, katerega posebnost je bolj kot sama moč, razpon vrtljajev in veliko navora. 390 Nm navora poskrbi, da je izstrelitev opazna ne glede na izbrano prestavo ročnega menjalnika, ki ima kratke in natančne hode. Vse to se pozna tako v pospešku, stotico na digitalnih merilnih zagledamo že po 5,8 sekunde, kot bliskovitem prehitevanju, sopotniki pa so vsaj enak izraz na obrazu kot pri pospeševanju z mesta in pokanju iz sicer ne preveč izrazitemu pokanju iz izpušne cevi naredili ob silovitih pojemkih ob zaviranju. 

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault 21 Avto V Sloveniji smo našli lastnika Renaultove klasike

Nekatere poteze, kot je ukinitev trivratne različice ali pa nekaj manj moči in privarčevanje pri masi vozila (brez potnikov tehta vsega 1400 kilogramov), so pustile dober vtis, ko smo na potovalnem računalniku preverili porabo bencina. Na testnem krogu je digitalni merilnik komaj preskočil na mejo sedmih litrov, medtem ko pri športni vožnji poraba seže do desetih litrov.

Pod črto. Kljub manjšemu motorju in nekaj manjši konjenici od konkurentov vožnja ni nič manj vznemirljiva, je pa zato megane R.S. za vsakdanjo vožnjo uporabnejši in prijetnejši. Pohvalim lahko tudi veliko izbiro glede na želje posameznika, od diferencialov do podvozja.

Renault megane RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (Renault megane R.S. 280)
Motor: 1768 cm3, štirivaljni turbobencinski
Moč: 205 kW (280 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 390 Nm med 2.400 in 4.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.364 × 1.875 × 1.435, medosna razdalja 2.669
Prtljažnik (v litrih): 384 – 1.247
Poraba na testu: 8,2 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 161 g/km
Zmogljivosti: 255 km/h, 5,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 29.390 evrov (osnovni s popusti) 37.520 evrov (testni z dodatki)/ 36.520 evrov (testni s popustom)

Plusi: Videz z veliko izpušno cevjo in zadnjim difuzorjev, razmerje med zmogljivostjo in poraba goriva, odlično podvozje in štirikolesno krmiljenje, ročni menjalnik

Minusi: Zamudno delovanje RS monitorja, preveč umirjena potovalna kabina, velikost prtljažnika; 
 

Komentarjev 3