Ford je svojo strategijo v veliki meri preusmeril na proizvodnjo SUV-jev in križancev. To dokazujejo tudi z novo generacijo focusa, kjer so tudi v tradicionalni C segment, ki je pomemben tako za uspeh na evropskih trgih kot v Sloveniji, ponudili robustne izvedenke.
Konkretno govorimo o focusu active. Pred kratkim smo preizkusili karavansko izvedenko, zdaj pa še petvratno kombilimuzino.
Active je oznaka za robustnejše izvedenke Fordovih klasik z nekoliko dvignjeno karoserijo. V primeru focusa za dva centimetra dvignjeno karoserijo, kar pomeni višje sedenje in nekoliko boljšo preglednost, tudi malenkost lažje vstopanje v vozilo. Robustnost focusu active zagotavljajo zaščitni elementi karoserije, terensko izkušnjo pa izboljšuje prilagojeno delovanje pogonskih sklopov za boljši oprijem in vožnjo izven utrjenih poti. Tudi dva dodatna vozna programa namenjena izkušnji izven asfaltiranih poti.
Na zunaj všečnega focusa active od preostalih focusov, na primer ST ali titanium, ne bo težko ločiti, saj so mu nadeli prepoznavno masko, strešne nosilce, sijajne srebrne obloge podvozja spredaj in zadaj, obrobe na blatniku, ki se vlečejo čez bok, unikatna so tudi platišča v izmeri 17-palcev ali več, pa tudi kromani izpušni cevi poudarjata, da se active dobro znajde tudi na zaprti cesti ali na avtocesti.
Tudi zato, ker si je active znotraj družine focus izboril še dve posebni barvi, belo in oranžno, kakršen je bil testni avtomobil. Različica active ima po kot zapisano po karoseriji številne plastične robustne elemente, ki lak vozila ščitijo pred praskami in udrtinami, ko zapeljemo na makadam ali gozdno pot. S plastiko je dodatno zaščiteno tudi podvozje. Vse to ga naredi, ne le bolj vpadljivega, ampak tudi bolj uporabnega.
Tudi v potniški kabini je poudarjena robustnost. Notranjost je sicer podobna kot pri preostalih izvedenkah, ima pa »terenski« focus posebne kromane dodatke in oblazinjenje, bolj trpežne materiale, na primer delno usnjene sedeže, prepoznali pa ga boste tudi po modrih vsadkih ali dodatkih, kot so šivi ali vzorci na sedežih in preprogah … Ko smo zapisali, da je podoben kot ostali focusu, glede uporabnosti ostaja enak vtis. Gre za zelo uporaben, prostoren avtomobil, ki ponuja tudi veliko dodatkov, med drugim odlična športna sedeža spredaj, ki sta udobna in ponujata veliko bočnega oprijema pri hitrejši vožnji med ovinki.
Instrumentna plošča je sestavljena iz analognih kazalnikov in digitalnega zaslona. Infotainment sistem najnovejše generacije Sync 3 lahko uporabljamo tudi s pomočjo glasovnega ukazovanja ali prek preglednega in velikega osem palčnega zaslona na dotik. Menjalnik je narejen v obliki vrtljivega gumba in ne ponuja klasične ročice. Zavzame minimalno prostora, zato so poleg umeščena držala za pijačo, elektronska ročna zavora in gumbi za spreminjanje načinov vožnje, zagon pomoči pri parkiranju in še kakšna bližnjica se najde.
Tudi zadaj je obilo prostora v vseh smereh. To velja tudi za potnika, ki mora sedeti na sredini. Prtljažnik ima prostornino 375 litrov, kar ni rekordno veliko.
Pod pokrovom terenskega focusa se je vrtel 1,5-litrski bencinski motor EcoBoost s 110 kW (150 KM) in 240 Nm navora. Moč se je na sprednjo os prenašala z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom s hidrodinamičnim pretvornikom. Čeprav ima različica active nekoliko dvignjeno podvozje, ne ponuja štirikolesnega pogona, kot Fordovi terenci, tudi najmanjši eco sport, zato tudi ne računajte, da bi se z njim lotili prave terenske vožnje.
Voznik lahko v primerjavi s standardno različico focusa pomaga z dodatnima dvema voznima programoma za vožnjo izven asfaltiranih poti, ki dopolnjujeta režime eko, normalno in športno. Gre za drugačno elektronsko razporejanje navora na kolesa na spolzkih površinah in neasfaltiranih cestah, v prvi vrsti makadamu, pa tudi blatu. Vsi programi delujejo povsem samodejno, voznik s pritiskom na stikalo le izbere želen vozni program glede na vrsto podlage. Morda se boste zaradi tega lažje izvili iz kakšne manjše zagate kot s klasičnim focusom, bistveno višje na breg pa ne boste prerinili.
Kljub temu, da je focus active na terenu tudi zaradi dvignjenega podvozja in zaščit nekoliko boljši od običajnega focusa, pa njegov primarni teren ostajajo asfaltne ceste, kar pozdravljamo, saj bodo tudi vozniki »terenskega« focusa največ časa prebili na asfaltu. To je posledica predvsem odličnega podvozja, ki je nastavljeno hkrati togo in hkrati dovolj udobno. Fordu je uspel odličen kompromis med dinamično in udobno vožnjo. Še vedo gre za kralja športne vožnje v svojem razredu, tudi med vožnjo po slabše vzdrževanih cestah pa v kabini ostaja presenetljiv mirno. Tudi pri velikih hitrostih smo bili navdušeni nad zvočno zatesnjenostjo pred zunanjimi vplivi, predvsem šumom vetra na avtocesti. Vožnja ostaja udobna navkljub 18-palčnim kolesom, s standardnimi 17-palčnimi bi bila vožnja še bolj nežna.
K dobremu dinamičnemu vtisu veliko pripomore tudi natančno krmiljenje, rezervo pa pri focusu vidimo predvsem v samodejnem menjalniku, ki ne razočara, a zna konkurenca še bolje. Predvsem nas je zmotilo prepočasno prestavljanje iz prve prestave v način vzvratno. Sicer pa menjalnik prestavlja dovolj hitro, med pospeševanjem bo motor držal na visokih vrtljajih, dokler voznik ne umakne noge stopala s stopalke za plin. To je edini čas, ko motor dejansko razkrije, da ima le tri valje. Pri nizkih vrtljajih zvok trivaljnika ni niti malo moteč, ob pospeševanju pa iz sebe spusti celo športne tone.
Tudi glede porabe bencina bistvenih pripomb nismo imeli. Na relaciji Kamnik – Ljubljana smo ga brez težav brzdali pod šestimi litri, v mestnem prometu se poraba poveča na 7,5 l / 100 km, na avtocesti, ko motor deluje nekaj nad 2.000 vrtljaji, smo namerili 7,3 litra / 100 km. Skupna poraba goriva se je ustalila pri 6,7 l / 100 km.
Če govorimo o minusih, je njegova slabša stran končna cena. Focus ni več poceni, a je hkrati zrasel in kot tak brez težav nadomešča tudi vozilo razreda višje, sploh, če izberete karavana, je brez težav zamenjava za mondea. Osnovna cena kombilimuzinskega focusa je sicer -:- evrov, active seže skoraj v vrh focusove ponudbe. Testni avto z vsemi dodatki in upoštevanim popustom še vedno stane več kot 30 tisoč evrov.
Vendar je trena tudi poudariti, da active že v osnovi ponuja obilico standardne opreme. Serijsko prinaša led meglenke in za tri centimetre dvignjeno podvozje, kar je značilnost active modelov. Njegova posebnost sta, poleg treh standardnih voznih programov (Eco, Normal in Sport), še dva dodatna - "trail" in "slippery" za vožnjo po spolzkem terenu, blatu ali makadamu, kjer je ESC prilagojen tako, da omogoča počasnejši odziv stopalke za plin, da omogoči boljši oprijem s podlago. Posebna je tudi konfiguracija podvozja, z neodvisnim vzmetenjem.
Morda še dilema, zakaj bi imel sploh focusa v obliki križanca? Zakaj ne bi kupil pravega križanca, eco sporta, ali kugo, novo pumo? Predvsem zato, ker se focus active, kljub nakazanim terenskim genom, po cesti pelje bolje kot višje nasajeni avtomobil. Navdušuje med ovinki in na avtocesti, hkrati pa se dobro znajde tudi na makadamu, pa čeprav brez štirikolesnega pogona. Ali pa v udobnem požiranju avtocestnih kilometrov. Pa še poraba goriva je udobna. A kot zapisano ima to tudi svojo ceno.
Podatki o vozilu: (Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 8AT Active Business)
Motor: 1.499cm3, turbobencinski
Moč: 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 240 Nm pri 1.600 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.378 × 1.848 × 1.452, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 375 - 1.354
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 138 g/km
Zmogljivosti: 208 km/h, 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 26.980 (testni brez popusta)/33.490 (z dodatno opremo)/30.790 (s popustom)
PLUSI: Videz, dinamičnost, LED žarometi, asistenčni sistemi, prostornost, podvozje, volan;
MINUSI: Končna cena, nima štirikolesnega pogona, prestavljanje iz voznega v vzvratni način;