Avto > Testi
3500 ogledov

Ford focus ST line je vsakdanje uporaben avtomobil v športni podobi

Ford Focus
1/26
Saša Despot
Marsikateri voznik zelo ceni športni videz svojega avtomobila, četudi so njegove dejanske lastnosti bolj prizemljene, kar izkoriščajo proizvajalci, ki pripravijo povsem običajne različice svojih modelov v privlačni športni preobleki. Takšen je bil tudi testni ford focus s paketom opreme ST line.

Pri Fordu so s športnimi dodatki na karoseriji in vpadljivimi kolesnimi platišči izboljšali dinamični vtis že tako zelo dinamično oblikovanega avtomobila, ki na samosvoj način izstopa iz razrednega povprečja, prav tako pa so športno okrepili tudi podvozje, ki omogoča bolj gotove vožnje skozi ovinke.

Ford Focus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Športni nastop

A športni nastop je le navidezen. Pod motornim pokrovom testnega focusa se je namreč skrival povsem običajni litrski turbobencinski trivaljnik z močjo povsem treznih 92 kilovatov (oziroma bolj domačih 125 'konjev') in navorom 200 njutonmetrov, s katerima focus do sto kilometrov na uro uradno prisopiha v nič kaj športnih 10,3 sekunde.

Ford focus Avto Zakaj novi ford focus trdi, da je boljši od slovenske konkurence?

A tudi tukaj je vtis precej varljiv, saj imate za volanom občutek, da so 'konji' precej bolj iskri, kar je odvisno tudi od tega, kako ravnate z zelo natančnim in hitrim šeststopenjskim ročnim menjalnikom in kako težko nogo imate. Občutek hitrosti je namreč lahko presenetljivo dober. Le poraba se v tem primeru žal močno oddalji od uradno obljubljenih 4,9 litra in je bliže sedmim, osmim ali celo več litrom na sto kilometrov, sploh, če se poženete v strme slovenske klance. Mi smo na testu povprečno porabili 7,3 litra bencina na sto kilometrov.

Ford Focus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In na ovinkastih cestah vam vožnja kljub razmeroma šibkemu motorju pripravi veliko veselja, kar gre tudi na račun focusovega podvozja, ki močno presega zmogljivosti motorja. A natančnega volana in predvidljivega podvozja, ki dovolj dobro opravi tudi s cestnimi neravninami, smo pri Fordovih izdelkih že vajeni in tudi novi focus pri tem ne razočara. Je pa focus s tem motorjem povsem solidno opremljen za vsakdanje opravke in neutrudljive vožnje po avtocestah, kjer kakšnega pomanjkanja moči niti ne občutite.

Ford Performance dan Jurij Tepeš Avto Ko Jurij Tepeš dobi v roke focusa RS ...

Ford Focus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Usklajen s tekmeci

Focus se je z novo generacijo postavil ob bok drugim novincem v ponudbi, zato ponuja precej visoko stopnjo digitalizacije. Digitalnega kokpita si v njem vendarle ne boste mogli omisliti, deloma ga nadomešča le majhne zaslonček med analognima merilnikoma, zato pa so na armaturni plošči marsikateri gumb ali stikalo svoje mesto prepustili navideznemu stikalu na osrednjem zaslonu, preko katerega lahko med drugim preko vmesnika sync3 na učinkovit način dostopate tudi do pametnih telefonov. Med koristnimi dodatki velja omeniti vsaj še žaromete, ki učinkovito upravljajo svetlobni snop, vzvratno kamero, ki pride prav zaradi slabšega razgleda nazaj, in pregleden projekcijski zaslon. Izčrpen je tudi seznam varnostnih pripomočkov, tako serijskih kot tudi tistih za doplačilo.

Ford Focus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ford focus ST Avto Toliko "konjev" ima novi focus ST!

Voznik in sovoznik na sprednjih sedežih sedita udobno, voznik nima težav s prilagoditvijo svojega delovnega okolja in doseganjem pomembnih elementov za upravljanje avtomobila, dovolj prostorno pa je tudi na zadnji klopi. Prtljažnik pa bi lahko bil večji, saj je s 375 osnovnimi litri med bolj tesnimi v razredu.

Ford Focus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Takšen ford focus 1.0 ecoboost ST line business, kot smo ga vozili na testu, stane malo več kot 21 tisoč evrov. To sicer ni malo denarja, a v primeru testnega avtomobila bi lahko rekli, da se nakup izplača. Seveda v primeru, da si želite v športna oblačila odet običajni avtomobil, s katerim se boste lahko udobno in zadovoljno vozili po vsakdanjih opravilih, le včasih pa se boste z njim odpeljali tudi na hitrejše ovinke. Ford focus active Avto Focus v preobleki križanca zapeljal na slovenske ceste

Ford Focus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu (Ford focus 1.0 ecoboost ST line business)

Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm

Največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrtljajih

Največji navor: 200 Nm pri 1.400 vrtljajih

Zmogljivosti: 198 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.378 x 1.825 x 1.471, medosna razdalja 2.700

Prtljažnik (v litrih): 375—1.354

Poraba: 4,9 litra/100 km (kombinirani cikel), izpusti CO2: 112 g/km

Cena v evrih: 21.220

Konkurenti: VW golf, seat leon, peugeot 308, opel astra, hyundai i30, škoda octavia, kia ceed, renault megane

Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema, vozne lastnosti, menjalnik, vsakdanje uporaben motor, podvozje

Minusi: majhen prtljažnik, motor ni kos športnemu videzu, razgled nazaj

Komentarjev 2
  • marsal 10:26 18.avgust 2019.

    En avto , ki bo hitro izgubljal vrednost! Škoda dnarja !

  • sam50 09:32 18.avgust 2019.

    Približno kot fičko s sekvenčnim 6-stopenjskim menjalnikom-ampak občutki so važni,čeprav mimo tebe drvijo celo malo naviti tovornjaki.....