Morda je limuzinska različica serije 5 izven Evrope in v evropskih poslovnih krogih resda prva izbira, a Bavarci so se pri karavanu tokrat potrudili, kot da je to edina petica, ki jo nameravajo ponuditi kupcem.
Avto deluje tako presneto znano. Tudi če bi se v novega touringa s kodno oznako G31 presedel neposredno iz starega F11, bi se nagonsko takoj zlil s položajem sedenja in volana, z znanimi tipkami in celo s tistimi, ki jih je serija 5 prvič povzela po večji sedmici ter s tem ustvarila všečno kombinacijo digitalnega in fizičnega pri merilnikih, na sredini armaturne plošče in na grebenu med sedeži s posodobljenim iDrivom.
Na videz blagega, a hkrati tako odločnega napredka naprej ne uspe udejaniti vsaki znamki, a BMW je s petico prav gotovo ena izmed teh znamk. Različni gumbi drug za drugim opominjajo, da se na željo voznika v osrčju avta lahko sproža prava plejada različnih komunikacij in procesov, ki skrbijo eni za več užitka v vožnji, drugi za boljše počutje v kabini, spet tretji za tisti občutek samozavesti in varnosti, ki ga zmore uprizoriti le še peščica sodobnikov.
Seveda je tudi pri zunanji obliki jasna kontiuniteta celote, a hkrati je veliko novih detajlov, soodvisnih od izbranega paketa. V primeru testnega touringa je bil to paket M in ni treba posebej ugibati, da je bil še posebej v modri barvi in na 20-palčnih platiščih avto videti zares športno atraktivno.
(Pre)obilje tehnologije
Med novostmi izpostavljam pridobite novega iDrive vmesnika s številnimi funkcijami in informacijami, ki jih črpa tudi iz medmrežja. Pa večji HUD zaslon, na katerem se lahko izvrstno, a brez preobilja prepleta širok nabor informacij, ki v tistem trenutku voznika najbolj zanimajo. Ali pa izvrstni 360-stopinjski pogled štirih kamer, ki samodejno prilagajajo pogled na tisto točko avta, kjer preti največja nevarnost drgnjenja z drugimi nepremičninami. Ali pa hlajenje sedežev, dvoobmočna klima zadaj, zelo gladek radarski tempomat z asistenco za zastoje, vklapljanje ventilacije na daljavo, ogromno panoramsko okno, IR kamera s prepoznavanjem pešcev med nočno vožnjo, preparkiranje avta z daljincem izven avta …
Saj vem, marsikaj na petici lahko deluje že prav razvratno. Sem hotel zapisati ‘nepotrebno’?
Ni malo, čeprav manj od 1.820 litrov iz stuttgartskega konkurenta ali celo 1.950 litrov iz … khm … čeha. Nekaj priokusa mi je pustila le uporabnost prtljažnika, saj sem pogrešal kakšne serijske kljukice oziroma prostor za pritrjevanje vrečk in drobnarij.
V primerjavi z limuzino je karavanska petica udobnejša za zadnje potnike, saj ima zaradi drugačnega poteka strehe več prostora za glave. Sredinski sedež ni namenjen redni uporabi.
Ne iščite več, to je izjemno všečna dinamična kombinacija
Ena redkih stvari, ki bi jo kot voznik v BMW seriji 5 touring želel spremeniti, je nekoliko več prostora, saj se človek med širokim visokim sredinskim grebenom čuti utesnjeno ne glede na to, da govorimo o skoraj pet metrov dolgem avtu, ki je na zunaj celo najširši med sebi primerljivimi. Vse ostalo pri vožnji je pri BMW 5 karavanu odlično, še posebej če ste pristaš bolj dinamične vožnje in vas kakšen tresljaj več, kot bi ga doživeli v prvenstveno udobju namenjenem mercedesu E, ne moti.
Nekaj malega doplačila v športni menjalnik je dobra naložba. Takrat postane še boljši, še hitrejši, še gladkejši. Dvojna sklopka pri ingolstadtski konkurenci? Zgodovina! BMW ima trenutno najboljši menjalnik v tem rangu vozil.
Karavanska petica je odličen avto. A tudi vse prej kot poceni.
Podatki o vozilu: BMW 530d xDrive touring
Motor: 2.993 cm3, šestvaljni, turbodizel
Največja moč: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 620 Nm od 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.942 × 1.868 × 1.498, medosna razdalja 2.975.
Prtljažnik (v litrih): 570 - 1.700
Poraba na testu: 8,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 144 g CO2/km.
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 71.850 € (osnovni), 108.968 € (testni z dodatki)
Plusi: videz, kvaliteta, motor, menjalnik, vožnja, dostopnost prtljažnika
Minusi: prostornost spredaj, dragi dodatki.