Zelo redko se zgodi, da na test dobimo avto z V12 motorjem, prav enako redko, vsaj do zdaj, pa tudi, da ima avto laserske luči. Oboje je imel testni BMW 760Li, zmogljiva BMW limuzina s 6,6-litrskim motorjem s 600 konjskimi močmi, v kateri smo lahko preizkusili skoraj vse, kar danes avtomobilska industrija ponuja.
Tudi laserske žaromete, ki jih BMW vgrajuje še na svojega športnega hibrida BMW i8. Laserski žarometi predstavljajo še korak naprej od danes razširjenih prilagodljivih pametnih led žarometov, zaradi izredne redkosti je pa je izredna tudi njihova cena. Stanejo 3.581 evrov, kar je sicer zanemarljivo s ceno testnega avtomobila, ki je z vsemi dodatki stal, pazi 277 tisoč evrov. A pohvalno so laserske lučiu v primeru moddela BMW 760i serijske, za ostale izvedenke je treba doplačati. Pa so laserski žarometi vredni cene rabljenega avtomobila? Test!
Napredni žarometi mejnik varnosti na cestah
Prav tako hitro, kot se razvijajo pogoni v avtomobilski industriji, se razvijajo tudi žarometi. Ksenonska svetila še vedno najdemo, celo halogenska, a standars danes predstavljajo polni led žarometi. Prihajajo pa laserski žarometi, ki svetijo še enkrat dlje in bolj usmerjeno. Glede na to, da se po statističnih podatkih več kot polovica vseh nesreč zgodi ponoči, so žarometi močno prispevali k povečanju varnostni na cestah.
Prav zato je BMW v središču pozornosti, saj so na trg prvi poslali lasersko tehnologijo, pa čeprav je za doplačilo na voljo v vozilih s ceno nad 100 tisočaki evrov. Njihova cena se zdi neverjetna, saj stanejo toliko kot kakšen manjši avtomobil. Njihova posebnost je, da so z usmerjenim svetlobnim pramenom 1.000-krat močnejši od LED žarometov, in svetijo do 600 metrov daleč, enkrat dlje kot najboljši led žarometi. Druga prednost laserskih luči je, da so manjpa od led žarnic in porabijo za 30 odstotkov manj energije.
Laserski žarometi, tako trdijo pri BMW, so povsem varni za uporabo. Modri laser iz diode, ki je desetkrat manjša od LED diode, je usmerjen na fluorescentno fosforjevo lečo, ki žarek pretvori v belo svetlobo. Ta pa je očem zelo prijetna. Svetilnost so prilagodili zgornji dovoljeni meji po standardu ECE, torej 344 lumnov svetlobe. Laserski žarometi zato niso nevarni za človeško oko, prav tako ne za prosto živeče živali.
Tehnologija je zapakirana v “paket” velikosti cigaretne škatlice. V nasprotju z umetno in sončno svetlobo so valovne dolžine laserske svetlobe vedno enake. To pomeni, da je vzporedni snop svetlobe žarka pri laserju usmerjen izrazito točkovno. Svetloba se ne razprši, zato je svetilnost bistveno intenzivnejša kot pri LED-diodah.
Če bi lahko brali na razdalji 600 metrov ...
Le pravočasno jih lahko prestrašijo, tako, kot smo mi zajca, pa verjetno še kako žival, ki se nam je ponoči že na daleč izognila na podeželski cesti, kjer so žarometi po naših meritvah prometni znak osvetili na razdalji 600 metrov. Voznik ima zato odlično preglednost na cesto ponoči.
Prometni znak se je na pogled zdel veliko bliže, kot je v resnici bil oddaljen. Žaromet pravzaprav svetlobo „meče“ tako daleč, da bi v temi, če bi bile naše oči tega zmožne, brali s pol kilometra oddaljenega znaka. Za nameček laserske luči na BMW sedmici vseskozi svetijo z maksimalno močjo in osvetljujejo tudi okolico vozila, zato zunanji opazovalci ne glede na hitrost vedno vedo, kje je avto. Vrteči moduli omogočajo razsvetljevanje v temnih in najbolj zavitih ovinkih.
Ko se nasproti pripelje avto, ga IR-kamera zazna, laserji pa se v trenutku samodejno izklopijo, takrat svetijo le LED-žarometi, ko se avtomobil odpelje mimo v nekaj milisekundah laserji spet svetijo s polno močjo. Slabih točk je malo, predvsem, kot omenjeno cena.
Zanimivo. Ali zazna tudi kolesarja ali pešca, da mu ne sveti neposredno v oči? Kako je z zaznavanjem drugih vozil na razgibani cesti?
LED diode? Kratica LED oomeni Light Emitting Diode. Torej: ali LED, ali pa LE diode. Nikakor pa ne LED diode! Glede same laserske tehnologije bo pa pokazal čas. Za vsako stvar velja, da če je res tako dobra, jo bodo… ...prikaži večo kmalu imeli tudi drugi. Zaenkrat ima laser samo BMW...?