Naj zgornji zapis pojasnim le tremi primeri, ki so se zgodili v nekaj dneh, kolikor sem imel možnost voziti „zverinskega športnika,“ a lahko bi jih naštel še veliko več.
Na vozilu me je čakal listek
Ko sem zjutraj odhajal v službo, sem že na daleč na vozilu v garaži zagledal nekaj nenavadnega. Na steklu vozila me je čakal listek s podpisom soseda, sicer ljubitelja BMW vozil - tudi sam je lastnik nove trojke. Na listku je pisalo, da naj mu nikar ne pobegnem brez, da bi mu razkazal M3. Pa sem pred tem preizkušal že veliko dražja vozila, ampak to se je zgodilo prvič, da mi je pustil sporočilo. Sosed je kasneje, ko se je vanj usedel, ostal brez besed.
In tretji primer. Ko se v novem BMW M3, pa sploh ni imel kakšne vpadljive barve (no, barva je posebna – mineralno siva (mineral grey) in stane 939 evrov), pripelješ pred pekarno s kavarno, vseh 50 ljudi pozabi na „čvek ob kavi“, ampak le nemo gleda v avtomobil in ja, kdo bo izstopil iz njega. No, če vam je pri tem nelagodno, si ga nikar ne kupite, saj vas bodo opazili kamorkoli boste prišli, pa ne le opazili, tudi slišali, saj je zvok, ki ga pričara šestvalnik s športnim izpuhom tisto, o čemer sanjajo vsi ljubitelji avtomobilov. Grem stavit, da bi se pred istim lokalom manj ljudi ozrlo za lepo žensko, kot BMW M3.
Z obliko niso šli v ekstreme
Res je, M3 že na prvi pogled razkriva, da gre za „zverino;“ pa čeprav oblikovalce BMW niti približno ni poneslo v ekstreme. Mera je ravno pravšnja, da vsi vedo, da to ni navaden BMW serije 3. Avtomobil, ki v osnovi stane 84.200 evrov, je imel še za 27 tisočakov dodatne opreme, najdražje doplačilo predstavljajo „zlate“ karbon keramične zavore – 7.698 evrov, če smo natančni. In niso zastonj tako drage, saj je zaviranje z njimi zares silovito, so pa pri vožnji po naših cestah povsem odveč. Če sem iskren je nasploh M3 pri nas omejeno uporaben, saj nimamo niti enega dirkališča, kjer bi si lahko voznik dal duška in v varnem okolju izkoristil vsaj polovico tega, kar M3 ponuja. Poleg zavor gre izpostaviti še markantne odprtine za hlajenje zavor in motorja, aerodinamično oblikovana vzvratna ogledala, štiri izpušne cev in črna aluminijasta platišča (2.162 evrov doplačila) s širokimi pnevmatikami (spredaj 255/35 R19, zadaj 275/35 R19).
Potovalni prostor dovolj športen, a tudi uporaben
Položaj sedenja je športen, električno prilagodljivi sedeži omogočaj nastavitve, ki ponujajo občutek, da sedimo tik nad asfaltom, sredinski greben z ekranom na dotik in navigacijo je standardno obrnjem proti vozniku, ki lahko na ekranu spremlja številne podatke med katerimi brska s pomočjo že tradicionalnega vrtljivega gumba (iDrive).
Doma je med hitrimi ovinki
Ko sem pohodil stopalko za plin, sem čutil odločen sunek v hrbet, menjalnik tudi v samodejnem načinu prestavlja izjemno hitro in natančno, voznik pa lahko s pomočjo obvolanskih naperk med prestavami izbira tudi sam. Menjalnik prestavlja neobičajno visoko za turbo motorje, motor se zavrti tudi do 7.600 vrtljajev v minuti, zvok takrat nažene strah v kosti mimoidočih, ali pa jim naježi kožo, kot tudi meni, ki sem sedel za volanom. 50 km/h se na merilniku hitrosti pokaže po prvih dveh sekundah, 100 km/h po 4,1 sekunde, 160 km/h v manj kot devetih sekundah. Na papirju BMW obljublja, da po 20 sekundah po cesti drvite z elektronsko omejeno najvišjo hitrostjo 250 km/h, a to bi lahko preizkusil zgolj na dirkališču ali nemški avtocesti, ob doplačljivem M vozniškem paketu pa zmore hitrosti tudi do 280 km/h.
Med ovinki, bodisi hitrimi, počasnimi, zelo zavitimi, precej direktnimi, je zato M3 doma. Avtomobil, ki v dolžino meri 4,67 metra, medosje pa 2,81 metra, drži smer, kot hitri vlaki na Japonskem, tudi pri hitrostih visoko nad avtocestnimi omejitvami. Vsa tehnika do izraza pride šele na dirkališču. Inženirjem je uspela skoraj idelana razporeditev teže (52:48), pika na i so izjemne pnevmatike Michelin Pilot Super Sport, ki jih je francoski gumar razvil v sodelovanju z BMW.
Cena ni pretirana
Poraba, od osem pa do 12 litrov, v kombiniranem ciklu nekje v sredini, nikakor pa ne preveč za tako zmogljiv avtomobil.
BMW M3, ki ga že od leta 1992 izdelujejo v tovarni v Regensburgu, stane od 82.400 evrov naprej, končna cena pa je odvisna od tega, kar si kupec želi. V primeru testnega vozila je cena segla do 111.376 evrov, kar je še vedno tretjino manj od ne vsakodnevno uporabnega, in tudi ne veliko zmogljivejšega, porscheja 911 carrere (350 KM).
Podatki o vozilu: BMW M3
Motor: bencinski, turbo, šestvaljni, 2979 ccm
Najvišja moč: 317 kW (431 KM) med 5.500 in 7.300 vrtljaji
Navor: 550 Nm med 1.850 in 5.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.671 x 1.430 x 1.877, medosna razdalja 2.812
Najvišja hitrost: 250 km/h (elektronsko omejena)
Pospešek: 4,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 10,5 litra, 204 g CO2/km
Cena (v evrih): 84.200 (osnovni) / 111.376 € (testni)
Plusi: Vodljivost, pogonski sklop, izgled, tehnologija;
Minusi: Na naših cestah „omejeno“ uporaben;
Sem vozil pred meseci...Sanjski avtomobil!